Battlefield 2042 får bättre möjligheter att rapportera spelare

Gnällkuk
Skrivet av Molotov:

Spelade BF1 och BFV upplevde inte fusk så mycket. Kanske blivigt värre nu.
YouTubers har en tendens att bara visa det dåliga, dom driver sin egna agenda

Spelade aldrig BFV, men väl BF1 och fusket kom i omgångar.

Haha, de jag följer pratar om det väldigt lite faktiskt med tanke på hur utbrett det verkar vara, men du har nog rätt


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Avstängd
Skrivet av Molotov:

Skulle gärna se att folk som inte kan bete sig åka ut på stört än att man ska måsta sitta och ignorera varenda en, det kan verkligen spåra ut då den ena sätter igång den andra osv.
Dessutom kan det vara en lärdom till dom som inte kan bete sig.
Det finns ju även dom som kanske inte känner till att man kan ignorera.
Svordomar och allmänt fjanteri gör att man tappar suget att spela vidare.

Varför? Folk är för lättkränkta idag. Finns ingen anledning att bli hysterisk för att någon okänd person på internet kallade dig för ett fult ord. Det hör snarare till sporten. Väx upp istället.

Medlem
Skrivet av General White:

Varför? Folk är för lättkränkta idag. Finns ingen anledning att bli hysterisk för att någon okänd person på internet kallade dig för ett fult ord. Det hör snarare till sporten. Väx upp istället.

Lättkränkt är jag inte det minsta, jag är nog raka motsatsen. Är en som skrattar ofta för mig själv om alla "lättkränkta"

"Hör till sporten, väx upp" tja, jag antar det handlar om mognadsgrad helt enkelt


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Spelade BF1 och BFV upplevde inte fusk så mycket. Kanske blivigt värre nu.
YouTubers har en tendens att bara visa det dåliga, dom driver sin egna agenda

Det tenderar att bli värre ju längre spelen funnits tillgängliga. I början av spelets livscykel stöter man i regel inte på så mycket fuskare, men i t.e.x. BFV är det just nu helt poänglöst att spela vissa game modes.

Medlem
Skrivet av General White:

Varför? Folk är för lättkränkta idag. Finns ingen anledning att bli hysterisk för att någon okänd person på internet kallade dig för ett fult ord. Det hör snarare till sporten. Väx upp istället.

Kan ju tycka att till sport hör något som kallas sportslighet.

Jag bryr mig personligen inte om fula ord och liknande. Speciellt inte online. Och jag tror man mår bättre av att inte bry sig då det är så vanligt nu för tiden.

Men sen när är det den som utsätts som ska ansvara för andras beteende? Låter mäkta ologiskt i mina öron.
Det kan inte vara mitt ansvar för att andra saknar dålig självkontroll. Eller inte kan vinna på lika villkor och måste förlita sig på billiga psykologiska trick. Det ansvaret ligger på dem och enbart dem.

Och varken att lämpa över ansvaret för sina egna handlingar eller dålig självkontroll är direkt min definition av vuxen.

Medlem
Skrivet av General White:

Varför? Folk är för lättkränkta idag. Finns ingen anledning att bli hysterisk för att någon okänd person på internet kallade dig för ett fult ord. Det hör snarare till sporten. Väx upp istället.

Det är dock inte alla som har gått med på det där oskrivna kontraktet som säger att man måste uppföra sig som rövhål när man spelar spel online.

I det här fallet spelar det ju dock mindre roll vad du, eller jag, har för mening om vad som är lättkränkt eftersom det är EAs servrar som de själva sätter reglerna för, och de har bestämt sig för att de inte vill ha omogna människor som inte klarar att uppföra sig på sina servrar.

Alla har rätt att finna gemenskap när de spelar spel online utan att en minoritet av folk som vägrar att växa upp ska förstöra för alla omkring sig med sina barnsligheter. Nu får vi bättre verktyg att rapportera dessa så de kan plockas bort, eller faktiskt bättre, få munkorg.

Medlem
Skrivet av General White:

Varför? Folk är för lättkränkta idag. Finns ingen anledning att bli hysterisk för att någon okänd person på internet kallade dig för ett fult ord. Det hör snarare till sporten. Väx upp istället.

Är nog snarare så att folk beter sig mer svinaktiga än dem gjorde förr. Dels beror det väl på anonymiteten som fås på Internet, och dels pga den stora skaran som helt enkelt väljer att acceptera beteendet från dessa dryga rövhattar.

Kan man inte bete sig på vettigt sätt, har man inget på Internet att göra. Trollen får gärna hålla sig till sina källare där dem hör hemma.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Avstängd
Skrivet av Meurik:

Är nog snarare så att folk beter sig mer svinaktiga än dem gjorde förr. Dels beror det väl på anonymiteten som fås på Internet, och dels pga den stora skaran som helt enkelt väljer att acceptera beteendet från dessa dryga rövhattar.

Kan man inte bete sig på vettigt sätt, har man inget på Internet att göra. Trollen får gärna hålla sig till sina källare där dem hör hemma.

Det var grövre förr, skulle jag påstå

Medlem
Skrivet av General White:

Det var grövre förr, skulle jag påstå

Både ja och nej. Det är definitivt lättare att vara ett svin i dagsläget, just pga Internet, sociala medier, och all anonymitet som finns på nätet. Det var ett ramaskri för några år sen när ett viss spelföretag ville införa tvångs "Real ID", men där de fick tvingas backa till att man gjorde ett val om man ville visa sitt riktiga namn till andra.

Med tanke på hur mycket skit som pågår nuförtiden, där vemsomhelst och deras morsa kan säga eller göra i princip vad dem vill, så tycker jag kanske det är dags att ta sig en funderare på att införa global Real ID. Om man är tvungen att visa sin riktiga identitet för andra, så är det inte lika troligt att man beter sig som man gör om man heter nåt påhittat namn (som Meurik eller General White t.ex)


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

12
Skriv svar