Konami bjuder in indieutvecklare till att göra spel på deras klassiska serier
Kul! Komami är långt ifrån sina glansdagar. Men jag hoppas de sakta men säkert kommer igång igen. Eller att de åtminstone licenserar ut sina spel.
Ett Silent Hill med de nya snabba laddtiderna skulle kunna vara otroligt läckert.
Ett nytt 2d Castlevania från någon av alla dessa fantastiska indiestudios.
Eller varför inte ett Contra eller vad nu deras rumdskjutar spel hette.
Metal Gear kan de ta det lugnt med imho.
Smart sätt för stora företag att få andra att brainstorma fram nya titlar de kan tjäna miljoner på...gör en tävling med en spottstyver i potten En WIN-win situation, där "WIN" i versaler har teckensnittsstorlek 1200, och tillfaller företaget.
Exakt så läste jag det också! Särskilt eftersom det är nutida Konami
Kul! Komami är långt ifrån sina glansdagar. Men jag hoppas de sakta men säkert kommer igång igen. Eller att de åtminstone licenserar ut sina spel.
Ett Silent Hill med de nya snabba laddtiderna skulle kunna vara otroligt läckert.
Ett nytt 2d Castlevania från någon av alla dessa fantastiska indiestudios.
Eller varför inte ett Contra eller vad nu deras rumdskjutar spel hette.
Metal Gear kan de ta det lugnt med imho.
Tyvärr kommer Konami hålla Castlevania, Metal Gear Solid och Silent Hill-utvecklingen inhouse.
https://nordic.ign.com/gradius-collection/50186/news/konami-i...
Tyvärr kommer Konami hålla Castlevania, Metal Gear Solid och Silent Hill-utvecklingen inhouse.
https://nordic.ign.com/gradius-collection/50186/news/konami-i...
Nice då kanske ryktena stämmer att de redan hyrt ut de till större företag som Sony eller MS.
Faktiskt en ganska bra ide, hoppas något underhållande kommer ur det.
Nintendo borde göra exakt samma sak för att blåsa nytt liv i några av deras serier, en del börjar kännas ganska trötta.
Håller med, finns ju en del indie utvecklade spel på PC som inte kan säljas då det är på Nintendos varumärke. Exempelvis AM2R not another Metroid remake, eller Metroid Prime 2D.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
eFootball har redan blivit en klassiker som behöver göras om av någon annan.
Hahaha 😂😂😂
Varit medlem längre än dig.
Det är ju rätt enkelt att håna Konami numera men kan det vara så att de faktiskt försöker börja göra saker på rätt sätt...detta kan ju vara ett första tecken på detta, kul isf
Jag tror det handlar om att de vill tjäna pengar (som de flesta andra) och att då låta indietutvecklare få ta del av katalogen de har och göra jobbet åt dem, det är easy money. Sen att effekten av det också blir bra för oss spelare, det är en annan femma.
"Writer and Fighter"
Någon på deras ekonami-avdelning kommer jubla om detta går vägen.
I see what you did there 😅
Nothing is Power without Control
Jag tror det handlar om att de vill tjäna pengar (som de flesta andra) och att då låta indietutvecklare få ta del av katalogen de har och göra jobbet åt dem, det är easy money. Sen att effekten av det också blir bra för oss spelare, det är en annan femma.
Folk köper gärna spel när man känner att saker och ting "känns" rätt...
Kanske någon insett att man inte bara kan bajsa sin fanbase rakt ned i halsen hela tiden...
Inser att jag kanske hoppas för mycket men samtidigt är jag uppvuxen i en tid när Konami släppt hit efter hit
Folk köper gärna spel när man känner att saker och ting "känns" rätt...
Kanske någon insett att man inte bara kan bajsa sin fanbase rakt ned i halsen hela tiden...
Inser att jag kanske hoppas för mycket men samtidigt är jag uppvuxen i en tid när Konami släppt hit efter hit
På något vis känns det ju avlägset till när Konami var toppen på utvecklarna. Men de kanske har lärt sig? Återstår och se.
"Writer and Fighter"
Någon som kan japanska och kan översätta spellistan?
プレイリスト