Creative Assembly bekräftar att deras nya shooter utspelar sig i sci-fi-miljö

Robot
Creative Assembly bekräftar att deras nya shooter utspelar sig i sci-fi-miljö
Medlem

Alien Isolation var ett riktigt bra spel, CA kan om de vill. Ser fram emot att få veta mer om detta men hoppas det inte är MP only.

Medlem
Citat:

...men oklart om det handlar om ett multiplayer-spel eller om spelet kommer vara riktat mot singleplayer.

Det står ju explicit i Tweeten att det handlar om en multiplayer-titel, eller har jag missuppfattat något? 😄

Skribent
Skrivet av Eschricht:

Det står ju explicit i Tweeten att det handlar om en multiplayer-titel, eller har jag missuppfattat något? 😄

haha wtf, jag är blind!


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

"Ett av de bättre spelen"...? Vadfalls?
Alien: Isolation är ett mästerverk och det enda Alien-spelet värt namnet.
Nog för att Revolutions gamla lir var roliga men de har inte en janne gentemot A:I! <3

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

haha wtf, jag är blind!

Det är trots allt lördag kväll så du är förlåten 😄

Medlem

Ett seriöst take på Alien med vänner anno 2021 känns ändå ganska bra, pax för att vara facehuggern, sprid kärlek med skrik har aldrig suttit fel!

Skribent
Skrivet av w3tt3x:

"Ett av de bättre spelen"...? Vadfalls?
Alien: Isolation är ett mästerverk och det enda Alien-spelet värt namnet.
Nog för att Revolutions gamla lir var roliga men de har inte en janne gentemot A:I! <3

Alltså det finns äldre spel som är bra. Alien Vs Predator 1-2, Aliens 3 på SNES är bra och även arkadspelet baserat på Aliens är bra. Men Isolation är definitivt bra, mästerverk är väl lite mer vad du är ute efter, jag vet folk som inte alls gillar det då det mer är ett smygaspel än actionspel. Personligen håller jag det dock högt!


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Multiplayer.. såklart..

Medlem
Skrivet av w3tt3x:

"Ett av de bättre spelen"...? Vadfalls?
Alien: Isolation är ett mästerverk och det enda Alien-spelet värt namnet.
Nog för att Revolutions gamla lir var roliga men de har inte en janne gentemot A:I! <3

Det är bra, men Alien Vs Predator var bra mycket roligare när det var nytt. Så nej, Alien: Isolation är inte det enda som är värt namnet.

AI:n är dum i huvudet i Alien: Isolation, var ju hur lätt som helst att förstå sig på hur AI:n fungerade och lura den, förstår mig inte på de som prisar AI:n.

Medlem
Skrivet av w3tt3x:

"Ett av de bättre spelen"...? Vadfalls?
Alien: Isolation är ett mästerverk och det enda Alien-spelet värt namnet.
Nog för att Revolutions gamla lir var roliga men de har inte en janne gentemot A:I! <3

Skrivet av Fr0gg0.:

Det är bra, men Alien Vs Predator var bra mycket roligare när det var nytt. Så nej, Alien: Isolation är inte det enda som är värt namnet.

AI:n är dum i huvudet i Alien: Isolation, var ju hur lätt som helst att förstå sig på hur AI:n fungerade och lura den, förstår mig inte på de som prisar AI:n.

Började köra det men det var en del buggar som var game breaking som jag råkade utför. Då körde jag på Xbox. Kanske ska ge det en ny chans på Epic.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Det är bra, men Alien Vs Predator var bra mycket roligare när det var nytt. Så nej, Alien: Isolation är inte det enda som är värt namnet.

AI:n är dum i huvudet i Alien: Isolation, var ju hur lätt som helst att förstå sig på hur AI:n fungerade och lura den, förstår mig inte på de som prisar AI:n.

Därför installerar man Unpredictable Alien-modden och åker sedan till Lidl och köper ett storpack blöjor. <3

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Det är bra, men Alien Vs Predator var bra mycket roligare när det var nytt. Så nej, Alien: Isolation är inte det enda som är värt namnet.

AI:n är dum i huvudet i Alien: Isolation, var ju hur lätt som helst att förstå sig på hur AI:n fungerade och lura den, förstår mig inte på de som prisar AI:n.

Förstår att det är tråkigt för dig som "listade ut systemet", gör man det är ju inget roligt. Tydligen så är det MÅNGA fler som dock levde sig in i det och INTE listade ut det du kallar "dum AI". Jag själv klarar inte av skräckspel och utmanades att köra Alien Isolation, klarade fan knappt av introt för jag har sådan inlevelse-förmåga att jag skiter fan på mig.

Men trevligt att du saknar förmåga att kunna förstå hur andra än du själv kan tycka något är välgjort, utan att klanka ner på det och dom. Nu fick du dock tips på en mod som kanske kan hjälpa dig tycka om det, men troligen är du inte en som lever dig in i spel/film och låter dig uppslukas, när du fokuserar på det bakom kulissen.

Trevlig kväll.

Multiplayer... suck låt oss göra det lätt för oss.


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Geeks Gaming
Skrivet av w3tt3x:

Därför installerar man Unpredictable Alien-modden och åker sedan till Lidl och köper ett storpack blöjor. <3

Usch, säg inte dess namn! Jag har fortfarande mardrömmar från den modden! 😱

Ouff ! hoppas att det händer lite mera än i Alien Isolation , det va lätt ett utav årets snoozefest. Dom drog ut på Isolation för länge också , ett spel som va typ 30 timmar eller va det va kunde lätt ha varit 12 - 13 timmar istället.

Medlem

'Endast intressant om det är en uppföljare på mästerverket Alien: Isolation. Gärna med Blomkamp i spetsen, men det gick alldeles utmärkt utan honom sist också.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

Aliens: Isolation

Med lite mer inspiration från Camerons Aliens

Hade varit najs! Vet inte om just multiplayer hade varit så kul, såvida det inte är team där vissa spelar aliens och andra marines. 100vs5

Edit: Eller en annan form av 1vmany-koncept. 1 spelar queen och lanserar AI-aliens medan de andra spelar Marines. Sen en story-kampanj mha Bloomkamp på det. Hade kanske funkat

1
Skriv svar