Rockstar avtäcker Grand Theft Auto: The Trilogy - The Definitive Edition

Medlem
Medlem

En sexhundring för hela paketet? Då ska det till att de verkligen gjort ett redigt jobb med det visuella och kontrollerna för att det ska kännas värt det.

För min del är det Vice City som är grejen i den här trilogin, men mycket har hänt under de 15 år sedan jag spelade det senast. Och tittar man nu på klipp från hur det såg ut då så är det ju en direkt obehaglig upplevelse.

Jag är skeptisk till att förändringarna kommer bli så stora som både behövs och som skulle försvara prissättningen.

Medlem
Skrivet av bluebird:

En sexhundring för hela paketet? Då ska det till att de verkligen gjort ett redigt jobb med det visuella och kontrollerna för att det ska kännas värt det.

För min del är det Vice City som är grejen i den här trilogin, men mycket har hänt under de 15 år sedan jag spelade det senast. Och tittar man nu på klipp från hur det såg ut då så är det ju en direkt obehaglig upplevelse.

Jag är skeptisk till att förändringarna kommer bli så stora som både behövs och som skulle försvara prissättningen.

Ja, dyrare än vad jag förväntat mig. Trodde det skulle landa på typ halva den prissättningen. Kan betala det för GTA VI men inte gammal skåpmat. Blir att vänta på prissänkning alternativt plocka upp på BF.

Medlem

Jag förstår inte varför de gör detta men skippar stories-spelen? Vice City Stories var enligt mig det bästa av "3:orna". Och de har aldrig släppts till PC innan, så det vore faktiskt vettigt med en release där.

Medlem

Förhoppningsvis är det ju preliminära priser, annars är det verkligen rent för dyrt.

Medlem
Skrivet av Nioreh:

Jag förstår inte varför de gör detta men skippar stories-spelen? Vice City Stories var enligt mig det bästa av "3:orna". Och de har aldrig släppts till PC innan, så det vore faktiskt vettigt med en release där.

Det har jag inte ens spelat så hade gärna sett den med i samlingen också!

Medlem

Rockstar & Take2 kan kyssa sina efterlängtade slantar ajöss. Kommer aldrig köpa nåt efter att de visat att de är lika ruttna som Nintendo.. (ger sig på sina mest hängivna fans och tar bort moddar från populära hemsidor.)

Medlem

Om det blir samma lyft remaster mässigt som Tony hawk pro skater 1+2 fick med Unreal motorn så kommer det bli väldigt nice. San Andreas är fortfarande det bästa GTA spelet.

Medlem
Skrivet av Nioreh:

Jag förstår inte varför de gör detta men skippar stories-spelen? Vice City Stories var enligt mig det bästa av "3:orna". Och de har aldrig släppts till PC innan, så det vore faktiskt vettigt med en release där.

Ja det var märkligt, vilken missad chans.
Jag tror Liberty city stories och Vice city stories gick många förbi.
Säkert pga dom spelen började väll som PSP spel men konverterades sen till PS2.
Men den tidens mått mätt så var det fullfjädrade PS2 spel så dom borde fått lite remaster kärlek också.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Ska bli intressant att se hur de lyckats baka in en massa mikrotransaktioner i dessa


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ja det var märkligt, vilken missad chans.
Jag tror Liberty city stories och Vice city stories gick många förbi.
Säkert pga dom spelen började väll som PSP spel men konverterades sen till PS2.
Men den tidens mått mätt så var det fullfjädrade PS2 spel så dom borde fått lite remaster kärlek också.

De kanske kommer i egen samling om något år.

Inaktiv
Skrivet av Nioreh:

Jag förstår inte varför de gör detta men skippar stories-spelen? Vice City Stories var enligt mig det bästa av "3:orna". Och de har aldrig släppts till PC innan, så det vore faktiskt vettigt med en release där.

Jag hade både Liberty City Stories och Vice City Stories till PSP, sen köpte jag de även till Playstation 2 eftersom jag gillar den handkontrollen mer.

Idag har jag de endast digitalt till min Playstation 3 men det är också de enda digitala spelen som jag har som brukar krascha ibland och det kan vara ganska störande, så hade därför också uppskattat om de hade följt med i samlingen.

Medlem

Sjuka priser.....

Medlem
Skrivet av alias:

Köp för fasiken inte "definitve edition"
ska de sälja spelen för femte gången nu? Borde släppts gratis som ett tack till deras fans ochvisa lite ödmjukhet.

"Släppts gratis som tack till deras fans och visa lite ödmjukhet"? Du vet att ett företags främsta uppgift är att tjäna pengar va?

Det är lite som att IKEA skulle börja skänka bort soffor för att folk handlar hos dem.

123
Skriv svar