arbete om forumtroll

Inaktiv
arbete om forumtroll

hej! jag håller på med ett skolarbete som ska handla om just forum-troll. jag har googlat och läst lite om själva begreppet osv. i mitt arbete vill jag ha med: varför man trollar, vilka olika troll det finns och hur man kan få stopp på det. jag har kommit ganska långt på vägen. känner ni till några troll, kanske finns några här rentutav? ska vara inlämnat imorn så hjälp snabbt uppskattas

Inaktiv

Folk jävlas för att de har tråkigt eller söker uppmärksamhet.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Intressant fråga. Dom vill nog som Simpo säger, ha uppmärksamhet! Men också vilja bli bäst genom att ha högst inlägg. (Ju mer, ju bättre)

Finns några här?
...Hmm, skulle inte tro det.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

Intressant fråga. Dom vill nog som Simpo säger, ha uppmärksamhet! Men också vilja bli bäst genom att ha högst inlägg. (Ju mer, ju bättre)

Finns några här?
...Hmm, skulle inte tro det.

*host*

Medlem

Du kan ta upp fallet Steiward på PC Gamer


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Trollning är en konst.


signatur

I got a rocket in my pocket.

Medlem

har du inget bättre för dig än att regga dig på första bästa forum bara för att få hjälp med dina skolarbeten?


signatur

thank you, come again

Inaktiv
Skrivet av MacNille:

Du kan ta upp fallet Steiward på PC Gamer

hittar ingen användare med det namnet. bannad?

huxflux: hehe, har läst spelnyheter ett tag här, tänkt regga mig men det har inte blivit av. nu fick jag ju en direkt anledning.

Medlem

Vad är det för något trollarbete anyway?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av Video_Mode:

Trollning är en konst.

Precis. Det är därför jag inte anser mosoloa1 vara ett troll. Han verkar bara förvirrad och felplacerad. Tacka vet jag xhosa.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv
Skrivet av WaltX:

Vad är det för något trollarbete anyway?

vi har fått i uppgift att skriva om något som rör internet, så jag valde detta
mest för att ingen i klassen ens vet vad det är för något.

Medlem
Skrivet av sammoZ:

huxflux: hehe, har läst spelnyheter ett tag här, tänkt regga mig men det har inte blivit av. nu fick jag ju en direkt anledning.

det var en demonstration på trollning
eller så var det flame, nu blev jag lite osäker.

jag tror man gör det för att man bakom sin skärm kan le åt andras frustration när de försöker föra fram en åsikt men blir konstant påhoppade.
Bästa sättet att bli av med någon som trollar är att ignorera deras inlägg, vilket är svårt i ett forum eftersom det praktiskt taget alltid är någon som tar åt sig och börjar föda trollet.


signatur

thank you, come again

Medlem
Skrivet av sammoZ:
Skrivet av MacNille:

Du kan ta upp fallet Steiward på PC Gamer

hittar ingen användare med det namnet. bannad?

Testa att stava det Steiwerd istället. Jag var tvungen att kolla upp honom. Han verkar spamma en del på PCGamers forum iaf.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Inaktiv

han har ju 3000 posts lol. lite mycket för ett troll om jag är korrekt?

men aja, får granska hans inlägg lite.

Medlem

Jag har 1966 inlägg. Gör det mig till ett troll?

Postcounten har oftast inget att göra med ifall personen ifråga är ett troll eller inte.


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

FZ brukar rensa bort sånna trådar, så att vi ska slippas plågas <3


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

vi drog igång trollipedia.com som ett uppslagsverk över diverse arter av forumtroll, som t.ex. Scania Trollus Wikipedus (Skånsk wikiryttare) eller Trollus Rex (ärketroll)

Dock verkar sidan vara nere just nu..


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Video_Mode:

Trollning är en konst.

Precis. Det är därför jag inte anser mosoloa1 vara ett troll. Han verkar bara förvirrad och felplacerad. Tacka vet jag xhosa.

Ja, xhosa och RedMac är nog de största trollen på FZ.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Video_Mode:

Trollning är en konst.

Precis. Det är därför jag inte anser mosoloa1 vara ett troll. Han verkar bara förvirrad och felplacerad. Tacka vet jag xhosa.

Felplacerad? Förvirrad? Du känner dig inte lite dum mot mig när du säger så? Men okej, jag respekterar din åsikt men jag själv tycker dem inte stämmer alls.
Jag är minst lika bra som du.:up:


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Som vissa har sagt, trollning är en konst.

Mina tankar går direkt till ett troll som var aktiv för några år sedan på WoW forumen. En person som verkligen har bemästrat konsten. Att få med och lura in så många idioter i en och samma thread, med CM's dessutom, det är konst.

Några bitar av hans mästerverk finns sparade: VenomX

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

Du känner dig inte lite dum mot mig när du säger så?

Nej.

Citat:

Jag är minst lika bra som du.

Nej.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Video_Mode:

Trollning är en konst.

Precis. Det är därför jag inte anser mosoloa1 vara ett troll. Han verkar bara förvirrad och felplacerad. Tacka vet jag xhosa.

bjorsan kallar alla för troll så lita inte på detta inlägg


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Mitt favorittroll. Jag skrattade av interna organ då jag läste detta första gången...


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

"About to get Steve Irwined right in the f****n chest"


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Ja på tal om det var är landahl med sina "Kan-detta-maxa-Crysis-trådar"... har han hittat ett
nytt spel??

Sweclockers godingen som skulle lägga sin dator i frysen för o lira Wow utan lagg var ju en höjdare:D


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Skrivet av mr speed:

Ja på tal om det var är landahl med sina "Kan-detta-maxa-Crysis-trådar"... har han hittat ett
nytt spel??

Han höll ju också på med sina "titta vad jag har/kommer köpa nu" trådar.

Han kanske hittade ett nytt forum...:P


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Glöm inte Phd

Medlem

ren trollning är inte en konst däremot en som kan debattera för sin sak på ett bra sätt utan att dra till personhopp, det är en konst.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Notumforce:

ren trollning är inte en konst däremot en som kan debattera för sin sak på ett bra sätt utan att dra till personhopp, det är en konst.

This.

Also, att folk blir trollade så lätt är också ett problem..

Notera xhosas forumtitel nästa gång han skriver något... :$

12
Skriv svar