Marvel's Guardians of the Galaxy

Robot
Marvel's Guardians of the Galaxy

Galaxens mest dysfunktionella kompisgäng har sjabblat till det och får slita hårt för att undvika fängelse. Med andra ord: allt är precis som vanligt för Star-Lord & co.

#marvels-guardians-of-the-galaxy


Dex
Medlem

Oh detta verkar ju faktiskt vara riktigt bra. Blev väldigt sugen på att testa nu! Bra skriven recension som vanligt också!

Medlem

Kul med bra betyg. Bra recension

Trist att utforskning är bristfällig samt att striderna är lite snåla.

Men storyn och humorn verkar väga upp det.

Blir nog ett köp.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skribent

Vad skönt att det blev bra. Tyckte att någon av de senaste videorna de släppte såg rätt frän ut, även om striderna verkade halvträliga. Ska bli kul att testa när tillfälle ges.

Skribent

Jag bor fan under en sten, men trodde på riktigt det här var en expansion till Avengers-spelet som släpptes tidigare haha


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag bor fan under en sten, men trodde på riktigt det här var en expansion till Avengers-spelet som släpptes tidigare haha

Du är nog inte ensam om det.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Skribent
Skrivet av Mike Stranéus:

Du är nog inte ensam om det.

Men blev ju lite sugen på det nu efter jag läst recensionen.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Låter trevligt med ett story drivet linjärt spel. Finns allt för få av dessa. Kommer helt klart att testa detta 😊

Medlem

Den obligatoriska frågan, kommer det till Game Pass?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Kul! Var lite skeptisk till detta, men efter att ha läst detta är jag ganska taggad.


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Skribent
Skrivet av Dunder:

Den obligatoriska frågan, kommer det till Game Pass?

Tyvärr inte. Åtminstone inte i dagsläget.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Den obligatoriska frågan, kommer det till Game Pass?

Det där kanske är något man skulle kunna skriva i recensionerna. I rutan för betyg.

Medlem
Skrivet av meganollan:

Låter trevligt med ett story drivet linjärt spel. Finns allt för få av dessa. Kommer helt klart att testa detta 😊

Instämmer. Alltför många utvecklare tror att mer är bättre. Men ibland räcker det väldigt bra med en trevlig linjär historia.

Blir nog ett köp när PS5an faktiskt blir tillgänglig, typ 2023 🙂


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Spelet är nog bra, men jag förstår inte hur man kan känna något för Marvel universe.

Det är så intetsägande. Det finns ingen anspelning på historia eller äldre myter och berättelser. Det är bara superhjältar i en påhittad crazy värld. Så krystat och plastigt och så lätt att bara pumpa ut nya hjältar, den ena coolare än den andra.

Alla har rätt till sin smak såklart, jag bara tycker det är synd att* serietidningshjältar är så dominerande bland Hollywoodfilmer och att den här totala dominansen pågått i över 10 år nu. Det finns nästan ingen plats för stora sci-fi-filmer eller historiskt drama, för alla storproduktioner ska ha superhjältar.

Måtte detta inte bli lika stort i gajmingvärlden. 🥳

* med risk att låta som en översittare/elitist/surkart, egentligen tycker jag det är jättesorgligt att den stora massan nöjer sig med sånt här s*r*p.


signatur

Memento Mori

Medlem

Trodde ärligt det skulle bli skräp men nu blev man ju lite sugen! Dessvärre är det smockat med spel på min to-do-list ett bra tag framöver! Hoppas på gamepass i framtiden annars plockar jag det på en digital rea

Medlem
Skrivet av Nomman:

Instämmer. Alltför många utvecklare tror att mer är bättre. Men ibland räcker det väldigt bra med en trevlig linjär historia.

Blir nog ett köp när PS5an faktiskt blir tillgänglig, typ 2023 🙂

Håller verkligen med! Hellre linjärt med en tight story som man faktiskt hänger med i än något i stil med assassin's creed / random open world från Ubisoft.

Medlem

Kul med bra betyg! Men varför ser erat klipp så förjävligt ut?

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Spelet är nog bra, men jag förstår inte hur man kan känna något för Marvel universe.

Det är så intetsägande. Det finns ingen anspelning på historia eller äldre myter och berättelser. Det är bara superhjältar i en påhittad crazy värld. Så krystat och plastigt och så lätt att bara pumpa ut nya hjältar, den ena coolare än den andra.

Alla har rätt till sin smak såklart, jag bara tycker det är synd att* serietidningshjältar är så dominerande bland Hollywoodfilmer och att den här totala dominansen pågått i över 10 år nu. Det finns nästan ingen plats för stora sci-fi-filmer eller historiskt drama, för alla storproduktioner ska ha superhjältar.

Måtte detta inte bli lika stort i gajmingvärlden. 🥳

* med risk att låta som en översittare/elitist/surkart, egentligen tycker jag det är jättesorgligt att den stora massan nöjer sig med sånt här s*r*p.

Bombastisk action har väl alltid varit populärt, inget nytt där direkt. Det är mer än så som har gjort Marvel så omtyckt.

Angående "stora sci-fi-filmer" har det väl kommit flera, Dune inte minst som nyss hade premiär.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Kommer plocka med detta hem efter jobbet imorgon! Bra skrivet!

Medlem

Är det bara jag, men ser inte Star Lord lite väl feminin ut i denna trailer!.. just saying..

Medlem

har kollat lite gameplay på tuben. Lätt ett köp sen...


signatur

stavfel är min grej

Medlem

Kul att det verkar ha blivit ett bra spel. Hoppas det säljer bra så det visar att spelare hellre vill ha ett bra single player spel än ett live-service spel som aldrig tar slut som Avengers.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Kan nog bli nästa spel när jag är klar med Far Cry 6! Combat påminner om Ratchet and Clank 👏

Medlem

Trodde helt ärligt detta skulle bli en flopp i recensioner, värt att kolla upp ändå då


signatur

Spela spel är kul ibland.

Inaktiv

Vågade inte boka det före man såg recensioner men fick bli cosmic edition nu när det fått överlag bra betyg.

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Spelet är nog bra, men jag förstår inte hur man kan känna något för Marvel universe.

Det är så intetsägande. Det finns ingen anspelning på historia eller äldre myter och berättelser. Det är bara superhjältar i en påhittad crazy värld. Så krystat och plastigt och så lätt att bara pumpa ut nya hjältar, den ena coolare än den andra.

Alla har rätt till sin smak såklart, jag bara tycker det är synd att* serietidningshjältar är så dominerande bland Hollywoodfilmer och att den här totala dominansen pågått i över 10 år nu. Det finns nästan ingen plats för stora sci-fi-filmer eller historiskt drama, för alla storproduktioner ska ha superhjältar.

Måtte detta inte bli lika stort i gajmingvärlden. 🥳

* med risk att låta som en översittare/elitist/surkart, egentligen tycker jag det är jättesorgligt att den stora massan nöjer sig med sånt här s*r*p.

Ingen historia i Marvel Universe?
Ehum, vi är inne i den 8nde iterationen av universum i Marvels värld. Det finns MÄNGDER med historia miljarder, miljoner, tusentals år bakåt i tiden och framåt.
Börja med se denna youtubeklipp på 1,5 timmar om Marvel univerusms historia

https://youtu.be/8fHXMhBnyQY

Fortsätt sedan med ett medlemskap på Marvel Unlimited och börja läsa igenom alla serietidningar de släppt

Filmerna kanske inte tagit upp så mkt av det, men det finns historia.

Medlem

Bra betyg, att det inte är mycket utrymme för utforska ser jag som ett plus, skönt med sådana spel som mellan varven. Nu är ju det mesta open world med ändlös utforskning...
Det här ska bli skoj att spela

Blev ingen pre-order dock får dra till Elgiganten istället, mitt förra spel jag skickade efter fick jag 2vardagar EFTER release vill inte råka ut för samma sak igen så för köpa över disk.

Medlem

Det ser så jäkla fult ut på alla klipp?

Medlem
Skrivet av Daven:

Det ser så jäkla fult ut på alla klipp?

Du skulle gått till Specsavers

Medlem

Halva grejen försvinner ju när det inte är originalrösterna.

123
Skriv svar