Analytiker: 8 miljoner Xbox Series X/S sålda

Medlem
Skrivet av Metroid:

Jag hade jättegärna köpt en också, men den kommer ju aldrig in i lager till normalt pris.

Finns i lager hos Amazon i skrivande stund

https://www.amazon.se/dp/B08H93ZRLL/ref=cm_sw_r_cp_api_glt_i_...

Medlem

Efter att ha varit trogen PS användare sedan 3:an så har jag valt en Xbox Series X nu när man inte längre är student. Blev besviken på PS4 och pro för de lät så förbannat mycket, Xbox play anywhere är en funktion jag också hoppas expanderas och PS5ans utbud har inte imponerat alls. De västerländska spel de tillkännagivit på PS5 har inte varit några favoriter för min del och jag är inget fan av japanska spel.

Nu ska man bara lyckas få hem en Xbox efter att man bokat en. Inet säger att de nyss uppfyllt ordrar fram till Februari 2021 så jag lär få vänta ett tag...

Medlem
Skrivet av 4thePlayers:

Liten rättelse där bara.
Man kan enkelt köra sina Playstation spel på en PC via remoteplay. Så man behöver inte köpa samma spel 2 gånger.
Remoteplay finns även till mobiler och surfplattor. Man behöver inte ens vara på samma nätverk.

Ja det är ju ett alternativ även på Xbox men strömma spel slår ju inte att köra native på hårdvaran.

Avstängd
Skrivet av Lilagröt:

Ja det är ju ett alternativ även på Xbox men strömma spel slår ju inte att köra native på hårdvaran.

Ok. Målstolparna flyttas. I'm out


signatur

Vad är Playstation Now?

Ultimata PS Now spel guiden

I am not affiliated, associated, authorized, endorsed by, or in any way officially connected with Sony, or any of its subsidiaries or its affiliates.

Medlem
Skrivet av 4thePlayers:

Ok. Målstolparna flyttas. I'm out

Jag utgår alltså ifrån folk som har speldatorer nu när vi diskuterade fördelar med PS+PC mot Xbox+PC. Har man en äldre/ej speloptimerad dator kan det absolut vara en bättre upplevelse att strömma spelen, än att köra på datorn i 720p med runt 16fps.

Medlem
Skrivet av Dergo218:

.....
Nu ska man bara lyckas få hem en Xbox efter att man bokat en. Inet säger att de nyss uppfyllt ordrar fram till Februari 2021 så jag lär få vänta ett tag...

Series X finns i lager på Svenska Amazon.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av hofwing:

Jag vet att det går att köpa hos dem, men jag handlar inte därifrån av principskäl.


signatur

Jätteintressant information.

Medlem

Ändå ganska imponerande siffror kan jag tycka, pandemi och allt. Jag äger ingen Xbox och köper förmodligen en Switch istället men blir det en i framtiden så blir det nog en Series S.

ZF
Medlem

Det är antagligen också tack vare viruset som det köps mer maskiner än det annars hade.

Att det påverkat produktionen negativt samtidigt är en ironi.

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Beror ju på hur man ser det, du får fler och bättre spel billigare med ps5 digital och psnow. Kan även slänga in psplus så vi kommer upp i samma pris som gamepass på års abonnemang.

Du får däremot nyare spel släpp på gamepass.

Folk har tyvärr dålig koll på psnow för att Sony inte marknadsför det.

Ingen pratar om xbox utan bara om gamepass då det är det enda dom marknadsför.

Problemet med just det där ”nyare”, är ju att på PS Now finns inga PS5-spel. Det är PS4 och bakåt. På Gamepass släpps ju massor av Series X/S-spel. Vilket bara det gör tjänsten väldigt intressant för folk som köpt de nya konsolerna.

Jag har själv både Gamepass Ultimate och PS Now (tog erbjudandet med ett år PS Now för halva priset).

Medlem
Skrivet av Vintersorg:

Problemet med just det där ”nyare”, är ju att på PS Now finns inga PS5-spel. Det är PS4 och bakåt. På Gamepass släpps ju massor av Series X/S-spel. Vilket bara det gör tjänsten väldigt intressant för folk som köpt de nya konsolerna.

Jag har själv både Gamepass Ultimate och PS Now (tog erbjudandet med ett år PS Now för halva priset).

Lägger man till ps plus så man kommer upp till samma pris som gamepass så kommer det ps5 spel då och då.

Går ju rykten att ska komma ps5 spel till psnow.

Finns det verkligen så många series x/s exclusiva spel på gamepass som inte också släppts till xbox one?

Medlem
Skrivet av Metroid:

Jag vet att det går att köpa hos dem, men jag handlar inte därifrån av principskäl.

Fair enough, det får du bestämma själv. Men den finns alltså i lager till normalt pris.

Medlem

Jag är jättenöjd med min series x och om jag ska välja vad som är bäst så är det nog att den inte hörs när man använder den. (Har jag förstått det rätt så är även ps5 lika tyst).
Jag hade vägrat ha motsvarande ett jetplan i TV-hyllan.

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Lägger man till ps plus så man kommer upp till samma pris som gamepass så kommer det ps5 spel då och då.

Går ju rykten att ska komma ps5 spel till psnow.

Finns det verkligen så många series x/s exclusiva spel på gamepass som inte också släppts till xbox one?

För mig är den stora skillnaden att alla first party-spel kommer till gamepass samma dag som de släpps. Det är inte bara biblioteket med de gamla spelen.

Medlem

Köpte min 3e Series idag, man kan inte få för många av denna skönhet


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Hur MS Flight Sim rullar på dator beror vädligt mycket på datorn. Men ja, Xboxen fyller ingen riktig funktion utöver smidigheten om man har en spel-pc. Däremot är den, framförallt Series S, ett svinbra köp med Game Pass om man vill ha en modern konsol med många spel för lite pengar, där finns ingen konkurrens. Men många här på FZ har pc och minst en konsol, då är Xboxen kanske mindre attraktiv.

PS5 har fler nya lockande storspel nu ja, men det kommer ju i alla fall två tunga pjäser till Xbox nu. Det kan dröja innan MS är ifatt, men framtiden är högintressant där också.

Får nog säga jag spelar mer på xbox mycket pgr av gamepass,

Men oavsett MIcrosoft satsning är helt klart att få så många spelare som möjligt via gamepass eller exlusive spel.

sony har vissa spel man vill lira men det stora antalet är på xbox so far.

förresten nån annan än mig som ruttnar på ps5 interface blir galen .


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Ni som är gamepass-frälsta hur ofta köper ni nya spel som INTE finns på gamepass? Hade varit intressant att veta om man i princip håller sig till gamepass-utbudet eller också köper andra spel som inte kommer till gamepass.

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Ni som är gamepass-frälsta hur ofta köper ni nya spel som INTE finns på gamepass? Hade varit intressant att veta om man i princip håller sig till gamepass-utbudet eller också köper andra spel som inte kommer till gamepass.

Beror helt och hållet på vilket spel det är samt vad jag spelar för stunden. I år har jag endast köpt Mass Effect: Legendary Edition, och dessutom på rea eftersom jag spelade annat när det släpptes.
Har även hänt flera gånger att spel jag tänkt köpa men inte gjort det för att jag höll på med något annat hunnit komma på Game Pass.

Snart kommera Forza Horizon, GTA San Andreas samt Halo till Game Pass, så lär ju ta ett tag tills jag köper nästa spel.

Jag kommer att köpa Cyberpunk 2077 när spelet är färdigt, men det kan ju hända att det hinner dyka upp på Game Pass, Witcher 3 gjorde ju det.

Game Pass har gjort att jag spelar fler spel, fler olika spel och köper mycket färre och typ aldrig till fullt pris.


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Ni som är gamepass-frälsta hur ofta köper ni nya spel som INTE finns på gamepass? Hade varit intressant att veta om man i princip håller sig till gamepass-utbudet eller också köper andra spel som inte kommer till gamepass.

Kommer det ett spel jag vill spela så avstår jag inte köp bara för det inte finns på gamepass. Men jag går inte längre och kikar i "rea" lådor efter 300kr spel som kan vara kul att testa. Det har gamepass helt ersatt.

Medlem

Som ovan,


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

12
Skriv svar