Mario Kart 8 Deluxe har sålt i svindlande 38 miljoner

Robot
Mario Kart 8 Deluxe har sålt i svindlande 38 miljoner
Medlem

Som stort mario kart fan måste jag ändå erkänna att crash team racing nitro fueled är ett bättre spel! Matigare, mer utmanande racing och finns dessutom på alla plattformar.

Medlem

Lite konstigt formulerad omröstning tycker jag. Hade det inte räckt med typ "Äger du Mario Kart 8 Deluxe till Switch?"

Medlem
Skrivet av m4gnify:

Lite konstigt formulerad omröstning tycker jag. Hade det inte räckt med typ "Äger du Mario Kart 8 Deluxe till Switch?"

Jo.

Medlem

Nintendo är experter på att få sina fans till betala 2 eller till och med 3 gånger för samma titel, väldigt mycket till Switchen är re-releaser och det fungerar uppenbarligen bra. För vår del som spelat de flesta på Wii U innebär det att Switchen är den enhet som används minst i hemmet.

Mario Kart 8 släpptes inkomplett, saknades helt battlemode vilket kändes så pass mycket att vi fick ta o köpte det till Switchen när man gjorde tillägget där istället.

Medlem

Man borde nästan räkna in Wii U versionen av MK 8 med eftersom det är samma spel egentligen. Jag hade det redan på Wii U år 2013 (och var orsaken till att jag skaffade Wii U)

Medlem

Tråkigt.

Att Nintendo Switch spelen ändå säljer som fan när de är så jävla dyra.


signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem

Jag får väl ställa mig i den udda kön att jag köpte spelet till både WiiU och Switch. Jag har för mig att jag köpte DLC till WiiU versionen också

Medlem
Skrivet av Supra8:

Nintendo är experter på att få sina fans till betala 2 eller till och med 3 gånger för samma titel, väldigt mycket till Switchen är re-releaser och det fungerar uppenbarligen bra. För vår del som spelat de flesta på Wii U innebär det att Switchen är den enhet som används minst i hemmet.

Mario Kart 8 släpptes inkomplett, saknades helt battlemode vilket kändes så pass mycket att vi fick ta o köpte det till Switchen när man gjorde tillägget där istället.

Det släpptes inte alls inkomplett, det släpptes med ett dåligt battlemode, vilket de p.g.a. av hur mycket folk hatade, byggde om. Och ska man räkna med DLC:s som att spelet var inkomplett så har jag dåliga nyheter för dig gällande spel som släpps idag.

Spelet till Switch borde däremot ha släppts för max 399kr men det är en helt annan sak.

Medlem
Skrivet av hero:

Som stort mario kart fan måste jag ändå erkänna att crash team racing nitro fueled är ett bättre spel! Matigare, mer utmanande racing och finns dessutom på alla plattformar.

Förutom PC/MAC eller Android. Måste hur som helst testa spelet.

It's not a lake, it's an ocean

Det är kul med spel som får långt liv, fler förtjänar det. Men det "tråkiga" med sådana här galna försäljningssiffror är att de, precis som i fallet med GTA V, effektivt förhindrar att det kommer en uppföljare. Mario Kart 8 kom ju till Wii U 2014! Kommer spelet hinna fira tio år innan 9:an kommer?


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Supra8:

Nintendo är experter på att få sina fans till betala 2 eller till och med 3 gånger för samma titel, väldigt mycket till Switchen är re-releaser och det fungerar uppenbarligen bra. För vår del som spelat de flesta på Wii U innebär det att Switchen är den enhet som används minst i hemmet.

Jag köpte en begagnad Wii U först 2019 och köpte under ett års tid på mig ett 30-tal spel som jag testade. Konsolen var minst sagt en ful ankunge, men det fanns en del spel jag verkligen gillade. Att många av dem kommit till Switch innebar att jag dröjde till i sommar innan jag slutligen köpte Switch. Jag har fortfarande knappt några spel till den, det tar emot att betala fullpris för samma spel en gång till (även om jag kommer göra det i undantagsfall). Donkey Kong Country: Tropical Freeze är ett av få spel som faktiskt förtjänar det.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Esri:

Det släpptes inte alls inkomplett, det släpptes med ett dåligt battlemode, vilket de p.g.a. av hur mycket folk hatade, byggde om. Och ska man räkna med DLC:s som att spelet var inkomplett så har jag dåliga nyheter för dig gällande spel som släpps idag.

Spelet till Switch borde däremot ha släppts för max 399kr men det är en helt annan sak.

Nja, man släpper ett Battle mode men man orkar inte ta fram dedikerade banor utan man får köra på vanliga racing banor, det kallar jag inte komplett. Kan inte tänka mig att någon tyckte att det där var en bra lösning.

Som sagt, Deluxe versionen är den kompletta versionen så som Wii U versionen borde sett ut.

Medlem

Jag fick med Mario cart när jag köpte Switchen.
Men alltså jag förstår inte hur spelet kan vara så populärt.
Man kör på en massa banor som redan är upplåst med karaktärer som är redan upplåsta.
Man vinner lite nya cosmetics.
Spelar hellre typ spel som smash Bros än Mario cart.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag fick med Mario cart när jag köpte Switchen.
Men alltså jag förstår inte hur spelet kan vara så populärt.
Man kör på en massa banor som redan är upplåst med karaktärer som är redan upplåsta.
Man vinner lite nya cosmetics.
Spelar hellre typ spel som smash Bros än Mario cart.

Man tävlar mot varandra, vi är ett gäng som kör nån gång i veckan, skapar egna förutsättningar för våra matcher, fantastiskt kul. Sen blir det mycket Time Trial i perioder. Jagar poäng online också, jag är uppe i runt 14000 nu, det är kul helt enkelt.

Medlem
Skrivet av lasselason:

Man tävlar mot varandra, vi är ett gäng som kör nån gång i veckan, skapar egna förutsättningar för våra matcher, fantastiskt kul. Sen blir det mycket Time Trial i perioder. Jagar poäng online också, jag är uppe i runt 14000 nu, det är kul helt enkelt.

Ja jag spelar inte online kanske roligare då.
Men mina tidigare erfarenheter är typ super Mario cart och n64 där vill jag minnas att man spelade ett karriärläge el nå liknande:)
Kanske minns fel.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

När kommer mario kart 9?? Orkar inte köpa mario kart 8 till switch då jag hade det på wii u back in the day.

1
Skriv svar