Forza Horizon 5, Officiella speltråden
Fick äntligen tid att starta spelet i går kväll. Precis så galet, snyggt och härligt som jag hade väntat mig!
Okej, 6 miljoner spelare. Sinnessjukt populärt alltså. Om FH5 inte blir årets spel på Game Awards i december kan dem lägga ner "showen" eller döpa om det.
Hoppas verkligen inte att de går efter antalet spelare som kriterie. Men det ligger verkligen bra till för min del. För min del står det mellan Ratchet and Clank, Metroid Dread och FH5.
Kul att dela med sig av bilder man tagit i spelet i klubben. På kontoret är de väl måttligt imponerade när jag visar upp bilder från spel.
Får även en större bredd på de drivatars jag möter. Tills nu har det mest varit en kollega jag fått svära åt. Nu kommer jag att avsky alla er också när jag drar upp svårighetsgraden.
En fråga, är det värt att ta fram ratt/pedaler för spelet eller lika bra att hålla mig till handkontrollen?
Svårt att säga, jag personligen tycker att rat/pedaler är roligare men jag har aldrig någon chans i racen online mot folk med handkontroll.
Så ska jag köra solo eller bara cruisa så brukar jag ta fram ratt och pedaler.
Kör jag online mot andra så blir det kontroll.
På tal om Volvo borde vi ta ett car meet. Alla med volvos eller dylikt.
Då får ni spela in och skicka video!
Synd inte golfen finns som kombo så jag kan göra den exakt som min egen bil. Med liiite mer motor.
Ang buggarna, jäkligt störande att de finns på ett annars så bra spel. Särskilt den där man blir helt stillastående och tappar sin combo. Antar att de jobbar för fullt med buggfixar och servrar nu.
Då får ni spela in och skicka video!
Gärna för min del
Riktigt roligt att se så mångas avatarer och data i spelet Verkligen lyfter min upplevelse, som redan varit skyhög. Utöver "passive multiplayer", ska vi försöka arrangera event, tävlingar eller nått?
Håller med, det gör mycket när man känner att man spelar i ett sammanhang. Hoppas på lite event framöver! Inte minst eftersom jag – som annars har kroniskt dåligt spelsjälvförtroende – för en gångs skull känner att jag faktiskt är helt okej i ett spel.
Ang buggarna, jäkligt störande att de finns på ett annars så bra spel. Särskilt den där man blir helt stillastående och tappar sin combo.
Detta har hänt mig några gånger, men har varje gång trott att jag omedvetet har bromsat... Skönt att kunna återupprätta förtroendet för mina händer.
Hoppas verkligen inte att de går efter antalet spelare som kriterie. Men det ligger verkligen bra till för min del. För min del står det mellan Ratchet and Clank, Metroid Dread och FH5.
Jag hoppas på att dem går på recensioner och hur pass populärt det är. Med både försäljning av spelet men också hur många som spelar, inte bara startat. Men tyvärr så vet jag att dem inte går på det sättet.
Fan nån mer än jag som är hjälplöst sämst på rally/dirt racing med ratt? Banracing börjar gå bra nu men så fort jag går offroad så blir det bara soppa av allt... med handkontroll funkar det.
🔥 Xbox Series X 🎮 | Xbox Series S 🎮 | AMD Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 XTX 🔥
🏎️ Fanatec CSL DD 8nm | CSL Elite Steering Wheel McLaren GT3 V2 | CSL Elite Steering Wheel WRC | CSL Elite Pedals V2 | ClubSport Shifter SQ V 1.5 | ClubSport Handbrake V1 ⚡
En fråga, är det värt att ta fram ratt/pedaler för spelet eller lika bra att hålla mig till handkontrollen?
Jag tycker de är grymt trevligt med ratt. Dock blir de kontroll så fort de är aktuellt med drift.
Riktigt roligt att se så mångas avatarer och data i spelet Verkligen lyfter min upplevelse, som redan varit skyhög.
Utöver "passive multiplayer", ska vi försöka arrangera event, tävlingar eller nått?
Som tidigare föreslagits tycker jag att ett car meet hade varit trevligt😊.
Håller med, det gör mycket när man känner att man spelar i ett sammanhang. Hoppas på lite event framöver! Inte minst eftersom jag – som annars har kroniskt dåligt spelsjälvförtroende – för en gångs skull känner att jag faktiskt är helt okej i ett spel.
Detta har hänt mig några gånger, men har varje gång trott att jag omedvetet har bromsat... Skönt att kunna återupprätta förtroendet för mina händer.
Ta det som regel hädanefter att när det går dåligt så är det spelet som buggar ur! Nämen det är någon serverbugg. Förhoppningsvis löst så snart som möjligt.
Sparas fotona man tar i photo mode någonstans på datorn?
Då det programmet jag tar print screen med verkar gilla att göra bilderna till sämre kvalitet än vad bilden egentligen är i spelet så vill man gärna ha en skarpare och finare bild!
https://i.imgur.com/EagbBjv.jpeg
Jag tar mina bilder via share-knappen. Ska finnas en sån även på PC om det är där du spelar. Via Xbox-appen kan du spara ned dina bilder till mobil. Går även att dela via twitter direkt på Xbox tror jag.
Ifall ni gillar dansant edm-musik och tycker som jag att musiken i FH5 är rätt trist så knåpade jag för en vecka sedan ihop en mix.
https://www.mixcloud.com/tricky/trickeh2k-bangers-and-mash-vo...
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
Sparas fotona man tar i photo mode någonstans på datorn?
Då det programmet jag tar print screen med verkar gilla att göra bilderna till sämre kvalitet än vad bilden egentligen är i spelet så vill man gärna ha en skarpare och finare bild!
https://i.imgur.com/EagbBjv.jpeg
Du behöver gå till den här hemsidan och koppla ditt konto. Klicka sedan på Community->FH5 Gallery. Bökigt men det verkar vara enda sättet då det inte sparas lokalt på datorn.
Du behöver gå till den här hemsidan och koppla ditt konto. Klicka sedan på Community->FH5 Gallery. Bökigt men det verkar vara enda sättet då det inte sparas lokalt på datorn.
Hamnar inga foton alls i galleriet varken i spelet eller på den sidan för mig? Hmm
Halo kompis!
Hamnar inga foton alls i galleriet varken i spelet eller på den sidan för mig? Hmm
Sparar du dem då? Man får välja när man tagit ett foto.
Jump in.
Sparar du dem då? Man får välja när man tagit ett foto.
Nu har jag xD
Missade den lilla detaljen!
Halo kompis!
Har skickat en förfrågan, men ej blivit accepterad..
Hmm, jag godkänner de flesta. Kanske buggade , skicka igen! Såg din förfrågan och trodde jag godkände den iaf.
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2