Bomberna faller – Se trailern för svenska survival-spelet Shattle

Robot
Bomberna faller – Se trailern för svenska survival-spelet Shattle

Överlev Sverige mitt under Kalla Kriget. Vi passar även på att ställa några frågor till 5 Fortress om spelet.

#5-Fortress, #PC, #Shattle


Medlem

Alltid trevligt med stuff från Sverige. Om spelet är något för mig personligen vet jag inte riktigt.

Fullpott för låtvalet i trailern iallafall. Länge sen man lyssna på Raised Fist.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Mycket kul med fler Svenska spel, jag önskar de allt gott man kan! Dock tyckte jag inte spelet såg vidare kul ut eller bra - men jag hoppas andra gör!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Lyssnade på en podcast om historia och hörde ett avsnitt som pratar om Sveriges hemliga kärnvapen program och nämner Sveriges utrymnings-strategi.

Första gången jag hörde talas om det och nu läser man om ett spel som är inspirerat av det. Jäkla sammanträffande

Skribent
Skrivet av jehuty:

Lyssnade på en podcast om historia och hörde ett avsnitt som pratar om Sveriges hemliga kärnvapen program och nämner Sveriges utrymnings-strategi.

Första gången jag hörde talas om det och nu läser man om ett spel som är inspirerat av det. Jäkla sammanträffande

Var det Historiepodden du lyssnade på?


signatur

"Writer and Fighter"

Avstängd

Kul med survival och multiplayer. Kan bli bra!
Grafiken såg inte speciellt tilltalande ut dock men det kan man bortse från ifall det är bra gameplay som bevisat med många andra spel genom tiderna.

Försiktigt optimistisk!

Medlem

Va fan betyder "satt på stubben"? Aldrig hört det uttrycket förrut. Första tanken är ett kalhygge eller toaletten, men det funkar inte i kontexten. Eller gör det? Är sånt en gruppaktivitet i norr?

Inaktiv
Skrivet av justabit:

Va fan betyder "satt på stubben"? Aldrig hört det uttrycket förrut. Första tanken är ett kalhygge eller toaletten, men det funkar inte i kontexten. Eller gör det? Är sånt en gruppaktivitet i norr?

Att sitta på stubben är när man i grupp (ofta under jakt) sätter sig på/över en stubbe eller ett fallet träd och tömmer tarmen och samtalar medan. Ibland uppkommer bra idéer men av egna erfarenheter pratar man mest om jakten eller hur mycket alkohol man ska dricka senare under kvällen.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Var det Historiepodden du lyssnade på?

Historia.nu med Urban Lindstedt heter den jag lyssnar på, idag var första gången jag började lyssna för att jag blev rekommenderad den podden. Lyssnar mest på film poddar men behöver utvidga mig lite

Skribent
Skrivet av jehuty:

Historia.nu med Urban Lindstedt heter den jag lyssnar på, idag var första gången jag började lyssna för att jag blev rekommenderad den podden. Lyssnar mest på film poddar men behöver utvidga mig lite

Lyssna på Historiepodden. De är informativa och roliga killar som behandlar historia på ett roligt och intressant vis.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Trist att det är multiplayer då jag i stort sett bara lirar single player. Kul att det är "Made in Sweden" stämpel på produkten och jag önskar utvecklaren stort lycka till. Intressant setting helt klart med Sverige under kalla krigets 70-tal. Synd dock att det inte var single player.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Såg kul ut


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

shat . är inte det än form av baja på engelska med le efter? anyhow hjärnfis.
skall kolla in det spelet.

Avstängd
Skrivet av CARTMAN:

Trist att det är multiplayer då jag i stort sett bara lirar single player. Kul att det är "Made in Sweden" stämpel på produkten och jag önskar utvecklaren stort lycka till. Intressant setting helt klart med Sverige under kalla krigets 70-tal. Synd dock att det inte var single player.

Finns gott om filme… singleplayer-spel att kolla p… spela! Skönt med lite fler multiplayer som kan spelas ihop med andra likasinnade så som spel SKA spelas imo

Medlem

Hahaha vilken sjuk trailer. Verkade coolt sen gick allt åt skogen samtidigt efter loggan.., musiken o game play o hahaha

Raised Fist! 👊🏻👊🏻👊🏻👊🏻


signatur

Fifteen minutes, or it’s free!

Medlem

Ser ingen annan fråga detta så det måste vara något uppenbart som bara jag missat, men vad in i helskotta är SHATTLE för en titel? Vad betyder det ens?

Skribent
Skrivet av Kyraal:

Ser ingen annan fråga detta så det måste vara något uppenbart som bara jag missat, men vad in i helskotta är SHATTLE för en titel? Vad betyder det ens?

Jag tror det syftar på utrymningsbussen? Har hört folk säga "Shattle" om bussar tidigare..slang på Shuttle tror jag?


signatur

"Writer and Fighter"

Avstängd
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag tror det syftar på utrymningsbussen? Har hört folk säga "Shattle" om bussar tidigare..slang på Shuttle tror jag?

Jag tänkte försvenskat ”shuttle” så tyckte inte det var något märkvärdigt alls 🤷‍♂️

Medlem

Någon annat som läser 'shat'?


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Kanske shelter+battle?

Medlem

Inget för mig. Men kul med mer Sverige i spel.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Snyggt användande av hesa fredrik i trailern! och fint med lite härjade svenska miljöer. Gameplay såg inte ut att vara i min smak riktigt men vem vet, ska definitivt hålla lite koll om inte annat.
Finns det fler bra spel i svenska miljöer? (eller helt OK spel), det enda jag kan komma på är Generation Zero som jag aldrig spelade, och nån fristående skräck-mod till Half Life 1 som jag aldrig fick att fungera.

Inaktiv
Skrivet av Ftmch:

Snyggt användande av hesa fredrik i trailern! och fint med lite härjade svenska miljöer. Gameplay såg inte ut att vara i min smak riktigt men vem vet, ska definitivt hålla lite koll om inte annat.
Finns det fler bra spel i svenska miljöer? (eller helt OK spel), det enda jag kan komma på är Generation Zero som jag aldrig spelade, och nån fristående skräck-mod till Half Life 1 som jag aldrig fick att fungera.

Kartan Insertion och Insertion II till CS:GO utspelar sig i svensk miljö

Medlem
Skrivet av Ftmch:

Snyggt användande av hesa fredrik i trailern! och fint med lite härjade svenska miljöer. Gameplay såg inte ut att vara i min smak riktigt men vem vet, ska definitivt hålla lite koll om inte annat.
Finns det fler bra spel i svenska miljöer? (eller helt OK spel), det enda jag kan komma på är Generation Zero som jag aldrig spelade, och nån fristående skräck-mod till Half Life 1 som jag aldrig fick att fungera.

Unravel är det enda jag kommer på men är helt klart mysigt

Gnällkuk
Skrivet av anon_119148:

Att sitta på stubben är när man i grupp (ofta under jakt) sätter sig på/över en stubbe eller ett fallet träd och tömmer tarmen och samtalar medan. Ibland uppkommer bra idéer men av egna erfarenheter pratar man mest om jakten eller hur mycket alkohol man ska dricka senare under kvällen.

Bara fullblodspsykopater som både skiter och pratar med andra, samtidigt.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Bara fullblodspsykopater som både skiter och pratar med andra, samtidigt.

Alla i Rom var isåfall "fullblodspsykopater", de tog det dock ett steg till med "TP", återanvändning av svamp-pinne. X)


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Geeks Gaming
Skrivet av Ftmch:

Snyggt användande av hesa fredrik i trailern! och fint med lite härjade svenska miljöer. Gameplay såg inte ut att vara i min smak riktigt men vem vet, ska definitivt hålla lite koll om inte annat.
Finns det fler bra spel i svenska miljöer? (eller helt OK spel), det enda jag kan komma på är Generation Zero som jag aldrig spelade, och nån fristående skräck-mod till Half Life 1 som jag aldrig fick att fungera.

Skrivet av Desch86:

Unravel är det enda jag kommer på men är helt klart mysigt

Har för mig att Mutant year zero utspelar sig i Götlaborg(?)

Avstängd

Såg rätt mediokert ut.

Skribent
Skrivet av trickeh2k:

Bara fullblodspsykopater som både skiter och pratar med andra, samtidigt.

Alla tjejer går väl på toa tillsammans på krogen? Finns väl till och med ställen som utrustat damrummen mef två toaletter.


signatur

"Writer and Fighter"

12
Skriv svar