GTA: The Trilogy - The Definitive Edition

Robot
GTA: The Trilogy - The Definitive Edition

Varken den definitiva versionen eller så kass som vissa påstår.

#GTA, #Grand-theft-auto, #Rockstar


Medlem

Hur funkar coop i GTA San Andreas?

Skribent
Skrivet av noreason:

Hur funkar coop i GTA San Andreas?

Co-op hängde tyvärr inte med till Definitive Edition.

Medlem

Det här är ungefär min uppfattning än så länge också. Jag har bara spelat trean än så det kanske ändras senare.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Petter von GR™ gav spelet 4 av 10 i betyg. Extremt mycket buggar tydligen. O sedan enorm besvikelse över utlovade gameplay funktioner från GTA 5 som helt uteblev. R* 's PR byrå hade verkligen lyckats. Ingen ragdoll utan samma sketna styltiga animationer. Utsmetade texturer. Portningar av mobilspelen från 2010 är detta tydligen. Det enda bra var ljus settingen som kändes välgjort.
____________________________________________
Är detta en recension? Det står som artikel. Undrar även var betyget är? Står att spelet är testat på PC.

@Jonny Myrén


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Det går ju inte riktigt att försvara ett sånt här spelsläpp. Under all kritik på så många plan oberoende av hur mycket youtubers överdriver i sin kritik.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem

Rätt stört ändå att jag hade lite förhoppningar om detta, men istället vart det Cyberpunk all over again...

Det är väl reskin av en mobilversion där inget direkt har gjorts väl?

Men det är väl det fansen vill ha kanske, det är ju populärt att spela nästan exakt samma spel som släpptes innan, men med lite extra grafisk lull-lull.

Komiskt ändå att ett mobilspel har svårt att rulla i 60FPS på senaste generationens konsoler.

Näe, jag är inte bitter jag :/

Och vart är PS5/Series versionen av RDR2?
Får säkert ändå betala för ett nytt spel för att få PC inställningar IOFS(60 FPS i 4K)...

Ska bli kul att se hur Quest 2 versionen av San Andreas blir, måste bli skrattretande dåligt.

Kontot avslutas

Tycker att det var väldigt bra skrivet. Lite så som jag också tänker även att jag inte har spelat The Definitive Edition än.

Det som är tråkigt är ju att spelet redan lär finnas på skiva/kassett och väntar på att börja säljas 7 december. Så man kommer ju behöva uppdatera spelen för att slippa de värsta bugarna oavsett om man spelar helt digitalt eller fysiskt.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Hmmm... såg filmerna nyss dyka upp på tuben, I princip kunde det här lika gärna kunna vara någon repack av en uppfräshnings mod med ny grafik + någon DLL injection community hack som skjuter in lite DX11 shaders i ett gammalt spel så det ska se flashigare ut.

Kanske kul i 5 minuter, men ser ingen mening att köpa någon "slightlyt better" utgåva av GTA triologin 👎

Skribent
Skrivet av CARTMAN:

Petter von GR™ gav spelet 4 av 10 i betyg. Extremt mycket buggar tydligen. O sedan enorm besvikelse över utlovade gameplay funktioner från GTA 5 som helt uteblev. R* 's PR byrå hade verkligen lyckats. Ingen ragdoll utan samma sketna styltiga animationer. Utsmetade texturer. Portningar av mobilspelen från 2010 är detta tydligen. Det enda bra var ljus settingen som kändes välgjort.
____________________________________________
Är detta en recension? Det står som artikel. Undrar även var betyget är? Står att spelet är testat på PC.

@Jonny Myrén

Nej, det är ingen recension. Bara en artikel med lite generella intryck.

Skribent
Skrivet av Kris:

Det går ju inte riktigt att försvara ett sånt här spelsläpp. Under all kritik på så många plan oberoende av hur mycket youtubers överdriver i sin kritik.

Där är vi överens. Det skulle som sagt behövt flera månaders polering för att bli i släppdugligt skick.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Ska bli kul att se hur Quest 2 versionen av San Andreas blir, måste bli skrattretande dåligt.

Man känner sig lite orolig, tänkte när det utannonserade att "det här kan bli bra".
GTA V har en VR-mod men man är låst till att spela med kontroll men annars riktig nice upplevelse.

Men kommer det se ut så här så vette fan.

Man får hoppas det blir bra, det är trots allt LA Noire Lost file utvecklarna och Oculus Studios/Rockstar vill nog inte göra en GTA debut på Quest till en katastrof.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Detta är en väldigt.. vet inte, konstig artikel. Vet inte ett enda spel som fått typ krönikor som ba "det suger men håll ut"?

Edit såklart: alltså det stämmer säkert att internet-jerk har gjort det värre än det faktiskt är, men det kan man väl säga om många spel. Kanske borde ha fler såna här krönikor.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Kontot avslutas
Skrivet av Molotov:

Man får hoppas det blir bra, det är trots allt LA Noire Lost file utvecklarna och Oculus Studios/Rockstar vill nog inte göra en GTA debut på Quest till en katastrof.

Jag vill tro att Rockstar har lärt sig något av det här och att de inte kommer anlita GSG något mer, även om The Definitive Edition får de uppdateringar de behöver.

Nu har jag aldrig spelat LA Noire eller kollat upp det så jag vet inte hur det är men har fått uppfattningen ändå det lilla som jag har skummat igenom att det är uppskattat.
Så jag tror att GTA San Andreas på Quest kommer bli bättre när det släpps än vad Definitive Edition var/är.


signatur

ゼルダの城

Kontot avslutas
Skrivet av FejkFejksson:

Detta är en väldigt.. vet inte, konstig artikel. Vet inte ett enda spel som fått typ krönikor som ba "det suger men håll ut"?

Edit såklart: alltså det stämmer säkert att internet-jerk har gjort det värre än det faktiskt är, men det kan man väl säga om många spel.

Ja, men det är väl inte alla spel som släpps innan de är färdiga heller.


signatur

ゼルダの城

Medlem
Skrivet av ZeldasCastle:

Ja, men det är väl inte alla spel som släpps innan de är färdiga heller.

Ett släppt spel är färdigt nog att recenseras.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Det är en cashgrab. Rockstar visar de inte bryr sig ett skit om sina egna produkter. De har blivit för stora för sitt eget bästa.

Jag gillade Petters recension på gamereactor.
Som han skrev rockstar skulle satt ihop ett dedikerat team som jobbat med dessa spel o byggt upp dem på nytt med typ GTA V motorn eller så o släppt dem ett o ett.
De här spelen hade förtjänat samma kärlek o omtanke som gavs till Mafia: Definitive edition eller Demon's Souls för ps5 eller Resident Evil 2 remaken för den delen.

Och de hade vunnit på det i slutändan tror jag. De hade sålt som smör i solsken.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Skribent
Skrivet av FejkFejksson:

Detta är en väldigt.. vet inte, konstig artikel. Vet inte ett enda spel som fått typ krönikor som ba "det suger men håll ut"?

Edit såklart: alltså det stämmer säkert att internet-jerk har gjort det värre än det faktiskt är, men det kan man väl säga om många spel.

"Håll ut" vet jag inte. Snarare, "om du är intresserad, köp inte nu, vänta och se". Poängen är att jag personligen inte tycker att Definitive Edition är helt värdelöst i grunden (vilket är intrycket jag fått på många håll), utan bara väldigt opolerat. Jag tycker inte att det suger, jag har riktigt, riktigt kul i alla tre spel, men samtidigt ska spel inte släppas i det här skicket.

Sedan är det som sagt inte en recension, utan en artikel om mina intryck från spelen och huruvida det finns någon framtid för dem.

Medlem

Tycker inte man ska acceptera sådan här remaster från ett sådant stort företag. Om det inte är klart släpp inte ut spelet.. körde San Andreas i 20 minuter och tyckte det var helt skräp. Så tycker att gör om och gör rätt!

Kontot avslutas
Skrivet av FejkFejksson:

Ett släppt spel är färdigt nog att recenseras.

Jo, det är sant, oavsett om de skulle ha behövt arbeta mer på spelen så valde de att släppa det nu och därför förtjänar de också den kritik som de fått.
För ingenstans står det ju att det är en ”beta” version, bara att jag nästan skulle vilja kalla det för det efter allt som jag hört.


signatur

ゼルダの城

Medlem
Skrivet av Molotov:

Man känner sig lite orolig, tänkte när det utannonserade att "det här kan bli bra".
GTA V har en VR-mod men man är låst till att spela med kontroll men annars riktig nice upplevelse.

Men kommer det se ut så här så vette fan.

Man får hoppas det blir bra, det är trots allt LA Noire Lost file utvecklarna och Oculus Studios/Rockstar vill nog inte göra en GTA debut på Quest till en katastrof.

Att det bara verkar bli ett av spelen och att det kommer från en studio med bättre rykte är väl lite mer förtroendegivande, men Rockstars egna kvaliteskontroll verkar dock vara obefintlig.

Men man vill ju såklart ha lite hopp, potentialet i sig är ju väldigt intressant.

Kan de inte bara sparka folk, dra in spelet och be om ursäkt? Att det ska vara så svårt att inte "kissa" fansen i ansiktet

Att de inte verkar ha petat på ljudet så GTA3 låter som det är inspelat i en burk är ju också komiskt pinsamt.
Verkar typ som dem fick en månad på sig att porta detta, det är väl till och mdd värre än EAs gamla skräckexempel?

Skrivet av ZeldasCastle:

Jo, det är sant, oavsett om de skulle ha behövt arbeta mer på spelen så valde de att släppa det nu och därför förtjänar de också den kritik som de fått.
För ingenstans står det ju att det är en ”beta” version, bara att jag nästan skulle vilja kalla det för det efter allt som jag hört.

*Alpha

Skulle jag nog kalla det i alla fall..
Krascher, faller genom spelvärlden, NPC som fastnar, inget arbete av ljudet, dåligt optimerad FPS, karaktärsmodeller som ibland ser riktigt horribla ut med mer.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

"Håll ut" vet jag inte. Snarare, "om du är intresserad, köp inte nu, vänta och se". Poängen är att jag personligen inte tycker att Definitive Edition är helt värdelöst i grunden (vilket är intrycket jag fått på många håll), utan bara väldigt opolerat. Jag tycker inte att det suger, jag har riktigt, riktigt kul i alla tre spel, men samtidigt ska spel inte släppas i det här skicket.

Sedan är det som sagt inte en recension, utan en artikel om mina intryck från spelen och huruvida det finns någon framtid för dem.

Ah jag "tänkte högt" och uppdaterade ju igen. Tror på att skriva såna här reflekterande artiklar.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

En port av en port av en port. Vad kan gå fel?

Medlem

Detta är inte en recension eller hur? När kommer den i så fall?

Edit: Ser nu att det står provspelat ja. När kommer recensionen då? Kommer den bli 2/5 eller 1/5?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Någon mer än jag som blev väldigt besviken av att dom använder "fel" ljud i huvudmenyn för Vice City?

Var tvungen att youtuba det för att minnas det riktiga basiga härliga ljudet...

Medlem

Digital har en bra video som tar upp dom tekniska problem.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

De ville nog tjäna snabba pengar, men det är ju knappast bra pr.

Skribent
Skrivet av Hipshot:

Detta är inte en recension eller hur? När kommer den i så fall?

Edit: Ser nu att det står provspelat ja. När kommer recensionen då? Kommer den bli 2/5 eller 1/5?

Det blir tyvärr ingen recension. Vi fick kod väldigt sent, och alla problem med Rockstar Games Launcher gjorde att det dröjde ännu längre innan jag kunde börja lira på allvar.

Hade jag satt ett betyg hade det förmodligen blivit 2/5. Spelen är inte tillräckligt trasiga eller ofärdiga för att motivera 1/5, och man kan fortfarande ha kul i dem som de ser ut idag. Och då har jag givetvis inte höjt betyget bara för att det har potential att bli dugligt någon gång i framtiden, utan 2/5 är vad jag anser att spelet är värt idag.

Men jag rekommenderar som sagt inte att man köper Definitive Edition i nuläget. Dels för att spelen är alldeles för opolerade, dels för att priset är för högt.

Kontot avslutas

Har ju sett på videoklipp att det finns en del Easter Egg med bilder från både GTA V och RDR2 i trilogin.
Men det här i denna videon var intressant då det finns en bild på en vägg som verkar inte komma från något annat spel och det sitter på en vägg med flera bilder från GTA V. Så han som gjort videon funderar över om detta kan komma från GTA VI eftersom Rockstar ofta brukar avslöja (utan att egentligen avslöja) sina kommande spel med olika bilder från dessa spelen i något tidigare spel.
Vem vet i det här fallet:


signatur

ゼルダの城

Redaktör
Skrivet av Hipshot:

Detta är inte en recension eller hur? När kommer den i så fall?

Edit: Ser nu att det står provspelat ja. När kommer recensionen då? Kommer den bli 2/5 eller 1/5?

Tillägg till Jonnys svar ovan: det här är en remaster med lite omgjorda kontroller och nya texturer som främsta lockrop innan releasen. Det kändes för lite för att göra en fullstor recension, så det blev en mindre text som främst handlar om problem, bra grejer och nyheter.

Svårt att ha en mall för vad som ska betygsättas och inte, men i grova drag tänker vi att det bör vara en remake.


signatur
12
Skriv svar