Dean Halls survival-spel Icarus rekommenderar hela 32 GB ram

Robot
Dean Halls survival-spel Icarus rekommenderar hela 32 GB ram

Och resterande rekommendationer är också rätt bitiga.

#Dean-hall, #Icarus, #Rocketwerkz


Medlem

32GB har man haft längre.
Brukar alltid lega "steget över" vad som brukar vara standard.
Förr när 8var standard körde jag 16 osv.,

Så kanske dags att köra 64 nu då


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Har 32gb i båda burkarna på bordet här. Jag har dock inte ett 3000 serie RTX kort

Medlem

vad gör att spelet kräver så mycket ram? jag har 8 bara.... dåligt optimerat är det nog

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

vad gör att spelet kräver så mycket ram? jag har 8 bara.... dåligt optimerat är det nog

Nej handlar nog inte om dålig optimering

Medlem

Jag är helt för att de flyttar fram gränserna.

Medlem

Haha lycka till att få mer än 20 spelare 🤣


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Inaktiv

Körde det ett tag.
Det hade lite problem.
Björn invasion deluxe till exempel.
Sen undrade jag hur man får lunginflammation av en fuktig grotta när man har en rymddräkt på sig...

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

vad gör att spelet kräver så mycket ram? jag har 8 bara.... dåligt optimerat är det nog

8? Alltså ram-minne kostar ju ingenting i princip, är väl en av dom billigaste sakerna att uppgradera jämfört med prestanda man får ut, har kört 16 i snart 10 år och nyss gått upp till 32 och datorn mår ganska gott av det.

Medlem

Kul att det börjar hända lite med RAM storlek, jag har väl kört 16GB(hade 32GB men gav bort 16 till mina föräldrar eftersom att det vart lite overkill) sedan 2012 typ.

Jag antar att Direct storage skulle kunna sänka kraven på RAM ganska rejält, hoppas att de släpper en patch för det framöver.
Jag ser dock inga problem i att kräva 32GB RAM 2021-2022 när det fanns tillgängligt för ganska ok pris för typ 10 år sedan.

Det är väl lite besvärligare när det kommer till laptops i och för sig, men i och med DDR5 så lär det inte vara några problem där heller.

Medlem
Skrivet av Deli:

8? Alltså ram-minne kostar ju ingenting i princip, är väl en av dom billigaste sakerna att uppgradera jämfört med prestanda man får ut, har kört 16 i snart 10 år och nyss gått upp till 32 och datorn mår ganska gott av det.

Njaaee Nu kommer ju DDR5.. det lär ju dra upp priset. DDR4 lär bli billigare dock framöver

eld
Medlem
Skrivet av SWEBarb:

vad gör att spelet kräver så mycket ram? jag har 8 bara.... dåligt optimerat är det nog

kan spelas med 16gb, så gissar på att spelet använder någonstans runt 10gb.

Jag tror att det har att göra med den dynamiska delen av spelet, att precis allt kan plockas bort, i kombination med enorm värld. Men visst, mer minne gör att man har mer frihet att använda minnet i spel.

Medlem

Klarar kraven utan problem. Dock så kommer jag ändå inte spela spelet förrän Dean Hall visar att han kan leverera (vilket han inte har gjort någonsin förut....Tror inte ett dugg på den mannen).

ELF
Medlem

Får vi ett spel som entligen är optimerat för pc..?


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

eld
Medlem
Skrivet av Neroz:

Klarar kraven utan problem. Dock så kommer jag ändå inte spela spelet förrän Dean Hall visar att han kan leverera (vilket han inte har gjort någonsin förut....Tror inte ett dugg på den mannen).

Alla rocketwerkz spel på steam ligger på very positive.

Inaktiv
Skrivet av Neroz:

Klarar kraven utan problem. Dock så kommer jag ändå inte spela spelet förrän Dean Hall visar att han kan leverera (vilket han inte har gjort någonsin förut....Tror inte ett dugg på den mannen).

Den här personen har läst en artikel om dayz och missuppfattat allt.

Medlem
Skrivet av Deli:

8? Alltså ram-minne kostar ju ingenting i princip, är väl en av dom billigaste sakerna att uppgradera jämfört med prestanda man får ut, har kört 16 i snart 10 år och nyss gått upp till 32 och datorn mår ganska gott av det.

haha svårt köpa saker när man inte har jobb liksom och en sjukdom som kostar mig medicin :s

Medlem

"hela" 2x16GB var (๏ 。๏)... ..2012 snarare än 2021.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Fortfarande inte många spel in general som kräver direkt mycket ram vad jag märkt i vilket fall. Heck, kollar man videos o så där det analyseras spel/ram-minnes användning räcker 16 GB gott än så länge. Känner inget behov att köpa mer innan man ser att spel verkligen kräver mer än 16. Bara min personliga åsikt. Nyss uppgraderat till ryzen 3700x samt 16gb ram och ett Gigabyte RTX 3060 så jag är då nöjd, hade innan en amd fx 6350 samt ett GTX 960 4gb så för mig är det en skaplig skillnad att spela numera


signatur

Nothing is power without Control

Medlem

Man kan hitta ett kit med 8x2 GB 3200 MHz (om man redan har 16 GB) för ca 800 kr eller ett kit med 16x2 GB för 1400. Inte direkt en omöjlighet att kunna köpa. Finns också begagnat betydligt billigare. Själv har jag haft 32 GB i flera år.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
7700X • 7800 XT • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem

Har kört på 32 GB DDR4 @ 2133Mhz sedan jag uppgraderade min burk år 2017.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Sjukt höga krav för rekommenderat. Dåligt optimerat spel.

Medlem

Jag har spelat betan ett tag på min i7-7700K 4.20GHz 16GB ram 1080Nvidia och haft en frame rate runt 70 med allt på High.

Geeks Gaming
Skrivet av Neroz:

Klarar kraven utan problem. Dock så kommer jag ändå inte spela spelet förrän Dean Hall visar att han kan leverera (vilket han inte har gjort någonsin förut....Tror inte ett dugg på den mannen).

Jag tycker det låter som en bra idé att vänta med att spela spelet tills det har samlats in lite omdömen

När det gäller hela ”Dean Hall håller inte vad han lovat”-grejen så brukar det råda en omfattande missuppfattning av hans roll i det hela.
Som jag har förstått det så började problemen när Bohemia tagit över utvecklingen och Dean Hall lämnat Bohemia för att bilda Rocketwerkz (2014).

Men internet gör ju sin grej och förvränger det hela

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Jag tycker det låter som en bra idé att vänta med att spela spelet tills det har samlats in lite omdömen

När det gäller hela ”Dean Hall håller inte vad han lovat”-grejen så brukar det råda en omfattande missuppfattning av hans roll i det hela.
Som jag har förstått det så började problemen när Bohemia tagit över utvecklingen och Dean Hall lämnat Bohemia för att bilda Rocketwerkz (2014).

Men internet gör ju sin grej och förvränger det hela

Det var problem under Dean Halls tid hos Bohemia också, och han har ju sagt att det var fel av honom att stressa ut spelet på grund av World War Z. Dock så är ju anklagelserna att han bara lämnade spelet rätt så befängda. Han hade ett tidsbegränsat kontrakt med dem och planen var helt från början att han skulle lämna projektet innan det blivit färdigt.

Det handlar säkert mycket om gammal hederlig avundsjuka också. Han klättrade Everest, något som kan kosta närmare en miljon kronor, och postar bilder på Instagram på sina Lamborghinis, sin extremt välskulpterade kropp, och lyxhus helt vid marinan där han helt säkert också har en dyr båt. Men, helt plötsligt hade han $5,000,000 extra på sitt bankkonto, så det är ju klart att han uppfyller sina livsdrömmar och lever komfortablet

1
Skriv svar