Läsarnas årets spel 2021 - nominera DITT favoritspel!

Medlem

RE8: Village
Alltså detta spelår har varit det sämsta någonsin?
Men om allt som lovat till 2022 släpps i tid så verkar det bli motsatsen.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Bara spel släppta i år kommer med i omröstningen. Du kan ändra till nåt annat om du vill.

Tyvärr, vi kör på spel som släppts skarpt.

Vart går brytpunkten för att räknas till 2021? Tänkte på spel som släpptes i december 2020 som inte hann släppas eller spelas innan omröstningen förra året?

Medlem

Returnal


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Redaktör
Skrivet av omgponies:

Vart går brytpunkten för att räknas till 2021? Tänkte på spel som släpptes i december 2020 som inte hann släppas eller spelas innan omröstningen förra året?

Nyårsafton var tanken, men om du har nåt som kom efter förra årets läsaromröstning - släng med det.


signatur
Medlem

Tycker överlag att det har varit ett ganska svagt år, känns som att pandemin nu verkligen börjar påverka industrin. Med det sagt tycker jag att det finns två spel som stuckit ut lite extra. Forza Horizon 5 samt It Takes Two där det sistnämnda ändå får ses som det bästa.

Medlem

Griftlands av den enkla anledningen att det är det enda nya spel 2021 som jag orkat spela ut. Har vart ett relativt dåligt spelår för mig.

Medlem

It Takes Two


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Road 96, ett mycket bra spel som rör upp känslor. Utvecklarna har verkligen lyckats göra alla individer i spelet väldigt unika, det i kombination med ett spännande äventyr, bra skriven story och lite pussel att lösa gör spelet toppklassigt.

Medlem

Suzerain
En riktigt gripande politisk simulator med gripande narrativ.
Släpptes i och för sig 4 dec 2020, så det kanske är en förgäves nominering.

Medlem

New Pokémon Snap!

Medlem

Utan tvekan, Halo Infinite! Som ett stort Halo-fan kan jag pusta ut och ännu bättre blir det med coop i maj.

Medlem

Guardians of the Galaxy


signatur

Tack för visat intresse!

Medlem

Hmm inget 5/5 släpp i år, däremot känns det som att det mesta jag spelat har varit 4/5. Säger Kena: Bridge of spirits

Gen
Medlem

Ratchet & Clank : Rift Apart

Är som folk sagt jäkligt next-gen.

Medlem

Escape From Tarkov

Medlem

Monster Hunter Rise

Medlem
Skrivet av omgponies:

Cruelty Squad

Lätt det mest unika och nyskapande, alla andra spel som kom ut i år ser rent ut trista och kreativt döda jämfört.

Medlem

Halo Infinite

Medlem

Metroid Dread. Monster Hunter Rise på en fin andra plats.

Medlem

Pathfinder: Wrath of the Righteous

Medlem
Avstängd

Ratchet & Clank: Rift apart

Skulle vilja nominera Forza horizon 5 men eftersom polisjakter saknas från en annars suverän open world arcade racer så går min röst till ett annat.


signatur

Vad är Playstation Now?

Ultimata PS Now spel guiden

I am not affiliated, associated, authorized, endorsed by, or in any way officially connected with Sony, or any of its subsidiaries or its affiliates.

Medlem

Tales of Arise

It's not a lake, it's an ocean

Kaze and the Wild Masks

En sympatinominering för att det faktiskt är ett av årets absolut bästa spel och ett som få förmodligen har spelat.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Inaktiv
Skrivet av robbis:

Jag har spelat en del eve senaste tiden, men vad är det som gör det till ett helt nytt spel i din mening?

Sabotaget mot industry/mining, bland annat.

Medlem

Solar Ash


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Dex
Medlem

Ratchet & Clank: Rift apart får min röst! Härlig story, snygg grafik, roliga karaktärer och skön gameplay!

Medlem

Egentligen vill jag nominera Mass Effect: Legendary Edition. Aldrig spelat de spelen förut och det var utan tvekan det bästa jag spelat i år.
Men då jag misstänker att jag inte får nominera en remaster så blir min röst Halo: Infinite


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem

Valheim skulle man ju vilja nominera men samtidigt är det i och för sig bara släppt i early access så det blir väl nästa år som det får figurera på topplistorna.

Skriv svar