PC Gamer utnämner Valheim till GOTY 2021

Robot
PC Gamer utnämner Valheim till GOTY 2021

Svenska Valheim får GOTY-utnämning.

#GOTY, #Iron-gate, #Valheim


Medlem

Grattis måste man säga det är ett jäkla bra spel. Stolt att se så många svenska spel krossar där ute just nu


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

Synd att man inte fick rösta på Valheim här på FZ!

Medlem

Inhandlade det på julrean på Steam. Ska ge det en ordentlig genomspelning sen efter nästa uppdatering.

Medlem

Märkligt då spelet inte ens är färdiggjort utan ligger i "Early Access". Borde inte få finnas med när spel inte har gått "guld" status. Det Anser jag iaf..
__________________________________________
*** Kul att det är Svenskutvecklat dock.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Valheim är utan tvekan mitt GOTY detta år. Många underhållande timmar både solo och tillsammans med min bror.

Medlem

Ang "FZ regeln".
Var inte PUBG early access när det blev utsett till GOTY ?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Avstängd
Skrivet av CARTMAN:

Märkligt då spelet inte ens är färdiggjort utan ligger i "Early Access". Borde inte få finnas med när spel inte har gått "guld" status. Det Anser jag iaf..
__________________________________________
*** Kul att det är Svenskutvecklat dock.

Samtidigt missbrukas "Early Access" något grovt, och det finns titlar som släppts för 5-6-7-8-9 år sedan som fortfarande är i early access.

Det är helt orimligt, om ett spel släpps 2022 men har legat i ea sedan 2013, att det ska klassas som en ny release.

Egentligen håller jag med FZ om att Valheim inte skulle vara med då det bara var ea, men har ändrat min uppfattning där och nu räknas release som release, oavsett early access.

Skribent
Skrivet av Molotov:

Ang "FZ regeln".
Var inte PUBG early access när det blev utsett till GOTY ?

Nej, men bra nära. Det hann vara ute "på riktigt" i typ en vecka innan utmärkelsen

Medlem

Det är typ en dum regel, speciellt idag, det många spel i early access som är bättre än spel som är klara. Uppenbarligen är flera early access spel i bättre skick än vad Cyberpunk och Battlefield var vid släpp, speciellt eftersom Cyberpunk och Battlefield skulle vara helt färdiga.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Tycker det mesta under 2021 inte alls var någon höjdare. Valheim däremot, riktigt bra och kul spel!

Skribent
Skrivet av General White:

Samtidigt missbrukas "Early Access" något grovt, och det finns titlar som släppts för 5-6-7-8-9 år sedan som fortfarande är i early access.

Det är helt orimligt, om ett spel släpps 2022 men har legat i ea sedan 2013, att det ska klassas som en ny release.

Egentligen håller jag med FZ om att Valheim inte skulle vara med då det bara var ea, men har ändrat min uppfattning där och nu räknas release som release, oavsett early access.

Ja det är knepigt idag med EA. Vissa EA-spel är ju till och med mer färdiga än stora AAA-titlar som släpps. Gränsen mellan vad som är färdigt och inte färdigt har suddats ut.

Kanske borde börja med en nya kategori? Årets Early Access-spel?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Kanske borde börja med en nya kategori? Årets Early Access-spel?

Det är en bra ide. Framröstad med full majoritet, klubbad och genomförs till nyår 2022 då.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skribent
Skrivet av Hipshot:

Det är en bra ide. Framröstad med full majoritet, klubbad och genomförs till nyår 2022 då.

Tänkte skriva "Årets icke färdiga spel"

men insåg att det skulle innefatta 70% av alla spelsläpp. haha


signatur

"Writer and Fighter"

ELF
Medlem

Nu har helvetet frusit till is på riktigt. Ett icke släppt spel får GOTY status....


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Skribent
Skrivet av ELF:

Nu har helvetet frusit till is på riktigt. Ett icke släppt spel får GOTY status....

Nu är det torskar i helvetet och djävlar i norra ishavet!


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Körde typ 90 timmar med kompisarna intensivt. Inget annat spel på många år som fått oss så hooked. Men sen tog det slut.

Medlem
Skrivet av sofam:

Körde typ 90 timmar med kompisarna intensivt. Inget annat spel på många år som fått oss så hooked. Men sen tog det slut.

Varför?

Medlem

Ser inget problem i att ge ett early access spel GOTY? I Valheims fall så känns det ju betydligt mer färdigt och komplett än till exempel BF2042 så var går gränsen på vad som är ok eller inte?

FM-guru
F.d. Sisyr

Imponerande att en alfa av sex (?) personer kan bli ÅS. Samtidigt säger det väl en del om vart AAA-industrin står idag.

Medlem

Battlefield 2042 är ju fan lika mycket early access som Valheim.

Medlem
Skrivet av Draconis:

Ser inget problem i att ge ett early access spel GOTY? I Valheims fall så känns det ju betydligt mer färdigt och komplett än till exempel BF2042 så var går gränsen på vad som är ok eller inte?

Jag håller med. Linjen mellan Early Access och "vanliga" releaser har blivit så blurrig att kvittar fullständigt. Vad man får i "lådan" vid ett köp idag är det som borde räknas oavsett vad utvecklarna kallar lanseringen.

Spel som BF2042, Cyberpunk eller No Man's Sky är Early Access spel som såldes till fullpris... medans Valheim är ett komplett spel redan i EA. Termen betyder inget längre helt enkelt.

Medlem
Skrivet av General White:

Samtidigt missbrukas "Early Access" något grovt, och det finns titlar som släppts för 5-6-7-8-9 år sedan som fortfarande är i early access.

Det är helt orimligt, om ett spel släpps 2022 men har legat i ea sedan 2013, att det ska klassas som en ny release.

Egentligen håller jag med FZ om att Valheim inte skulle vara med då det bara var ea, men har ändrat min uppfattning där och nu räknas release som release, oavsett early access.

Spel som Valheim är väll ett typiskt spel som kan vara i early access länge.
Utvecklarna har en plan, sen kommer man på nytt hela tiden som man lägger in. Man är inte bekväm för officiell release för allt nytt man lägger in kannske sen inte funkar 100% eller blir helt bra innan man lägger in nått mer.
Sen fortsätter det så. Spelet i sig får väldigt myclet innehåll men det blir aldrig officiellt färdigt.
Jag tycker man bör ta ett beslut att "nu ör det klart". Sen kan man ju för all del fortsätta lägga in content.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Tycker själv att en övergripande GOTY-utmärkelse är ganska intetsägande. Då föredrar jag mer specificerade kategorier som ljud, grafik, design, PvP, spelglädje och liknande som många sidor delar upp sina utmärkelser i. Valheim är absolut ett ganska bra helhetspaket men får finna sig överglänst (i mitt tycke) inom ljud (Halo infinite), grafik (Forza 5), design (Returnal), spelglädje (Halo infinite), manus (Psychonauts 2), fysik (Halo Infinite), teknik (Ratchet & Clank: RA), co-op-spel (It Takes Two) och de flesta andra kategorier jag kan dra mig till minnes. Lite av ett Jack-of-all-trades-spel som inte briljerar inom någonting enligt mig, men sett till omdömen och antal sålda enheter får jag väl helt enkelt inse att jag missar något eller är i kraftig minoritet här 🙂

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Det är typ en dum regel, speciellt idag, det många spel i early access som är bättre än spel som är klara. Uppenbarligen är flera early access spel i bättre skick än vad Cyberpunk och Battlefield var vid släpp, speciellt eftersom Cyberpunk och Battlefield skulle vara helt färdiga.

Vad menar du, var inte ”5/5 - FZ” Cyberpunk en värdig GOTY-kandidat?

Medlem

Det var välförtjänt!
Riktigt roligt spel!


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Fanns inte mer content. Efter man klarat sista bossen får man några placeholder items och så är det bara att säga adjö.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Det är typ en dum regel, speciellt idag, det många spel i early access som är bättre än spel som är klara. Uppenbarligen är flera early access spel i bättre skick än vad Cyberpunk och Battlefield var vid släpp, speciellt eftersom Cyberpunk och Battlefield skulle vara helt färdiga.

...eller så får de utmärkelsen när de väl är klara


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av sofam:

Fanns inte mer content. Efter man klarat sista bossen får man några placeholder items och så är det bara att säga adjö.

Man kan väll fortsätta bygga crafta och utforska, likt minecraft.
Eller finns det inget mer att upptäcka? (Inte spelat själv)


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

snacka om att underminera den här typen av utmärkelser när man ger ett per definition OFÄRDIGT spel vinsten.


signatur

Ducati Streetfighter 848

123
Skriv svar