Days Gone 2 skulle ha blivit den "definitiva versionen" av Days Gone

Robot
Days Gone 2 skulle ha blivit den "definitiva versionen" av Days Gone
Medlem

Vi får nog aldrig nåt Days Gone 2. Trist, Days Gone var asnice, både på ps och pc.

Medlem

Det var ett jädra tjat om Days Gone.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag gillade första spelet rätt ordentligt, men annat kom i vägen så jag har ännu inte klarat det. Men ja, som Molotov ovan skrev: Det var då värst vad mycket klagande det är.


signatur

Processor: Intel Core i7 14700k
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Men vilken jäkla surgubbe.. fan va bitter han är. Han är ju mer i intervjuer och poddar titt som tätt och gnäller över detta.
Sure, jag förstår hans frustration, men kom igen..

Medlem
5/5

Vilket lir alltså ! Hade himla kul med det.
Ser att det kommer en uppföljare till detta mästerverk.
Kanske det kommer någon nyhet nån gång.


signatur

Banksy

Medlem

Råder det någon sorts nyhetstorka eller vad är det som händer? Börjar bli lite väl uttjatat med denna Jeff Ross

Medlem

Tyvärr så led Days Gone av alldeles för lågt Metacritic betyg. Inget annat.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Tyvärr så led Days Gone av alldeles för lågt Metacritic betyg. Inget annat.

Lågt Metacritic på grund av att många inklusive undertecknad tycker det är ett mediokert spel?

Berättandet och karaktärerna var ofta rent pinsamt dåligt utfört. Och nog aldrig varit med om en mer irriterande huvudkaraktär.
Ändå hade jag gärna sett en uppföljare där studion får putsa på de svaga delarna från ettan.
För gameplayet var trots allt riktigt bra.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Tyvärr så led Days Gone av alldeles för lågt Metacritic betyg. Inget annat.

Kan väl också ha varit så att det inte sålde så många ex till fullpris. Och då är det liksom so what om det sålde lika många (eller fler) ex än Ghost of Tsushima om det ändå inte drog in ens hälften lika mycket cash liksom.


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem

var också buggarna vid launch som sänkte dom tidiga betygen, rätt synd jag njöt av varenda minut av spelet.

Medlem

Är det nyhetstorka? Det här spelet är helt okay, men tredje nyheten på en vecka? Kom igen nu.

Medlem

Någon är riktigt bitter verkar det som...

Medlem

Har något hänt som jag missat? Varför pratas det så mycket Days Gone det sista? Inte bara här på FZ, men överallt. Har folk plötsligt efterfrågat en 2:a eller vad då?

Jag gillade spelet, men jag vet inte om jag samtidigt och sitter och tok-hoppas på en tvåa heller...


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Man undrar ju lite vad som driver alla dessa intervjuer just nu, är ju inte så att han har någonting nytt att köra en marknadsföringsturné runt. Känns lite som fake-hypen som byggdes upp för att "tvinga fram" Snyder-klippningen av Justice League.

Medlem

Vad han gnäller holy shit.

Medlem

Har börjat köra första spelet nu, riktigt bra o kul spel änsålänge

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Tyvärr så led Days Gone av alldeles för lågt Metacritic betyg. Inget annat.

Pengar som styr inte vad folk tycker, hade det dragit in mycket så hade vi nog sett en tvåa redan.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av kebbe:

Man undrar ju lite vad som driver alla dessa intervjuer just nu, är ju inte så att han har någonting nytt att köra en marknadsföringsturné runt. Känns lite som fake-hypen som byggdes upp för att "tvinga fram" Snyder-klippningen av Justice League.

Ja, har fått samma känsla. Snickesnackaren Ross försöker bygga hype, men tvivlar på att investerare går på det. Lite Tony Flygare-vibbar på den snubben.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Jag hade svårt begripa de dåliga recensionerna när jag läser om det. Verkar gå mode och lite av en slump med first recensionerna och hur spel emottas.

Att ta bort all stealth för hjärndött action är ju inget direkt nytt grepp dock så de kan ju absolut ha sabbat days gone 2

Medlem

Fan vad mycket det tjatas om detta nu

Testade spelet och tröttnade ganska snabbt. Får se, kanske får ge det en till chans någon gång.

Medlem

Days Gone var bra på många sätt, till och med riktigt bra, men drogs ner kraftigt av seg och tråkig story samt spelvärldens sämsta röstskådis. Träig, gnällig och ofta helt fel volym och tonläge.

Kan man se förbi det så är spelet snyggt och flyter på bra på PS5. Ingår väl även i PS+ om jag inte missminner mig.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Dom köper väl loss IP:et i framtiden, sedan blir det kickstarter på det och sedan dröjer det kanske tio, sedan finns spelet äntligen "här!"


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Men herregud vad han grinar ut överallt han får chansen..
Han kanske ska börja med att släppa ett Färdigt spel på rls och inte ett som behöver antalet patchar för att fungera bra.
Testa det, sedan kan han öppna kakhållet igen..

Medlem
Days Gone 2... Green Light will come

Riktigt vasst spel som jag hittade i en rea back för det kriminellt låga priset på 199:- vilket var en riktig steal. Days Gone var ett mäktigt zombie äventyrsspel i en grymt stor, detaljerad, vacker och varierad post-apokalyptisk framtid där olika faktioner, gäng och kriminella slåss om världen o de fina folket (survivors) försöker samsas på den slitna ytan där faror lurar bakom varje hörn & vrår
________________________________________________________________
Jag tror faktiskt att giganten SONY kommer att ge med sig så småningom och ge ut Days Gone 2 och ge ett så kallat "Green Light" status. Frågan är dock när det slår ner i branschen...? Personligen längtar jag efter en 2a och har höga förväntningar på en eventuell uppföljare.. BEND Studio har bra med talang och kunskap i huset sitt. Det kan bli förbaskat bra om de får chansen att bygga vidare på denna spännande smutsiga värld.

. _______________ .
| :::: .E.D.i.T. :::: |

Redigerade texten idag klockan 16:15. Var lite påverkad nät originalet skrevs så det var massa stavfel o konstiga formuleringar.
___________________________________________________________________________________________________________


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Inaktiv

Dags för Jeff Ross att gå vidare och sluta gnälla så förbannat.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Jag tror faktiskt att giganten SONY kommer att ge med sig så småningom och ge ut Days Gone 2 med ett "Green Light" status. Frågan är dock när det slår ner i branschen...? Personligen längtar jag efter en 2a och har höga förväntningar..

Jag förstår inte. Säger du på ett avancerat sätt att Sony kommer att utannonsera en uppföljare i framtiden?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Mcord:

Lågt Metacritic på grund av att många inklusive undertecknad tycker det är ett mediokert spel?

Berättandet och karaktärerna var ofta rent pinsamt dåligt utfört. Och nog aldrig varit med om en mer irriterande huvudkaraktär.
Ändå hade jag gärna sett en uppföljare där studion får putsa på de svaga delarna från ettan.
För gameplayet var trots allt riktigt bra.

Jag håller med om att storyn och karaktärerna var av väldigt ojämn kvalité och att gameplay var väldigt underhållande.
Men borde inte ett spel kunna bli 10 av 10 enbart tack vare bra gameplay? Ett av mina favoritspel förra året var Valheim och det har ju i princip ingen story. Och jag tror att dom flesta som älskar Soulsborne spel gör det för gameplay och inte storyn.
Samma sak med Ghost of Tsushima för min del. Tyckte storyn var helt ok, men det var världen och gameplay som gjorde att jag älskade det spelet.
Jag vill bara förtydliga och säga att jag inte tycker att Days Gone är 10 av 10 även om man bara räknar gameplay för så tight var det inte, men jag tycker att det fick oförtjänt mycket skit för handlingen.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Jag håller med om att storyn och karaktärerna var av väldigt ojämn kvalité och att gameplay var väldigt underhållande.
Men borde inte ett spel kunna bli 10 av 10 enbart tack vare bra gameplay? Ett av mina favoritspel förra året var Valheim och det har ju i princip ingen story. Och jag tror att dom flesta som älskar Soulsborne spel gör det för gameplay och inte storyn.
Samma sak med Ghost of Tsushima för min del. Tyckte storyn var helt ok, men det var världen och gameplay som gjorde att jag älskade det spelet.
Jag vill bara förtydliga och säga att jag inte tycker att Days Gone är 10 av 10 även om man bara räknar gameplay för så tight var det inte, men jag tycker att det fick oförtjänt mycket skit för handlingen.

Håller med dig om det du skriver.
Visst kan ett spel som som förlitar sig på grymt gameplay få full pott. Soulsborne är ju ett klockrent exempel. Doom 2016 och Xcom2 hade jag också buntat in där.
Dock inte spelat Valheim så kan inte uttala mig om det.

Ghost hade ju inte någon vidare bra story heller men den gjorde sitt jobb tycker jag. Vassare gameplay än Days Gone med. Som helhet så tycker jag det var riktigt bra.

Jag tycker nog Days Gone förtjänar skiten spelet fått för sin handling.
Skrivandet förstörde helhetsintrycket för mig. Övergripande storyn var väl okej men berättandet var ofta rent uselt. Och bra men inte fantastiskt gameplay.
Med ett bra berättande så hade jag kanske gett det 4/5 istället för som nu 2/5 på FZ-skalan.

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Jag håller med om att storyn och karaktärerna var av väldigt ojämn kvalité och att gameplay var väldigt underhållande.
Men borde inte ett spel kunna bli 10 av 10 enbart tack vare bra gameplay? Ett av mina favoritspel förra året var Valheim och det har ju i princip ingen story. Och jag tror att dom flesta som älskar Soulsborne spel gör det för gameplay och inte storyn.
Samma sak med Ghost of Tsushima för min del. Tyckte storyn var helt ok, men det var världen och gameplay som gjorde att jag älskade det spelet.
Jag vill bara förtydliga och säga att jag inte tycker att Days Gone är 10 av 10 även om man bara räknar gameplay för så tight var det inte, men jag tycker att det fick oförtjänt mycket skit för handlingen.

Jag tycker att handlingen var rätt ok. Absolut inget mästerverk men inte heller bajsdåligt. Däremot så blev spelet rätt snabbt repetetivt. Man fick åka till samma ställen och rensa lite för att sedan komma åt alla prylar man behövde om och om igen under hela spelet. Horderna var coolt gjorda men det blev ändå rätt segt att utplåna allihop. Dessutom stör jag mig på att Nästan alla karaktärer ser ut att skela hela tiden när de är i närbild. Spelet är en helt ok 3/5.

12
Skriv svar