Xbox Game Pass - Januari 2022 - Part 2

Ambassadör
Xbox
Xbox Game Pass - Januari 2022 - Part 2

Januari månads andra laddning till Xbox Game Pass är här! Trilogi-spåret fortsätter från förra omgångens Mass Effect till den här omgångens Hitman-trilogi. Det blir också ett antal Dag 1-spel som kommer direkt på release till XGP med Ubisoft's co-op pangare Rainbow Six: Extraction som huvudnummer, men också co-op RPG't Nobody Saves the World, hundfotografering med Pupperazzi, Windjammers 2 och Xbox debut för trumspelandet med Takio no Tatsujin: The Drum Master som anländer på releasedagen. Det blir också tillskott med ett av förra årets bästa indiespel: Death's Door, och ytterligare japanskt stöd anländer på Xbox och Game Pass med Danganronpa: Trigger Happy Havoc Anniversary Edition.

Månadens Halo Infinite bonus perk finns nu också att ladda ner för de med Xbox Game Pass Ultimate. "Pass Tense"-temat fortsätter med skins till Warthog och man får också en näve Challenge swaps och XP Boosters!

Bland övriga nya perks hittar vi dessutom skinpack till DOOM Eternal och Premium paket till World of Tanks med tre premium tanks, Gold m.m.

Ytterligare nio spel har fått stöd för touchkontroller när man spelar via molnet: Anvil, Archvale, Exo One, The Forgotten City, Nobody Saves the World, One Piece Pirate Warriors 4, Space Warlord Organ Trading Simulator, Stardew Valley, Unpacking och Death's Door.

Vill man kolla in vad som kommit tidigare under januari så finner man den tråden här: Xbox Game Pass - Januari 2022 - Part 1

Nya titlar:

Danganronpa: Trigger Happy Havoc Anniversary Edition (ute nu, konsol+PC+cloud)

Nobody Saves the World (ute nu, konsol+PC+cloud)

Death's Door (20 jan, konsol+PC+cloud)

Hitman Trilogy (20 jan, konsol+PC+cloud)

Pupperazzi (20 jan, konsol+PC+cloud)

Tom Clancy's Rainbow Six Extraction (20 jan, konsol+PC+cloud)

Tom Clancy's Rainbow Six Siege: Deluxe Edition (20 jan PC, ute nu konsol+cloud)

Windjammers 2 (20 jan, konsol+PC+cloud)

Taiko no Tatsujin: The Drum Master (27 jan, konsol+PC)

Som vanligt så lämnar några spel tjänsten, för den här gången. Den 31 jan: Cyber Shadow, Nowhere Prophet, Prison Architect, Xeno Crisis.

Xbox Game Pass

#xbox-game-pass #xbox #pc #cloud-gaming #nyhetstips


signatur

Jump in.

Medlem

Tack för ännu en välskriven sammanfattning.

Mycket bra månad. Tänkte införskaffa Deaths Door men skönt att man får det i tjänsten. Sen även Hitman.

Medlem

Riktigt bra spel denna månad!

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Lirilesh:

Tack för ännu en välskriven sammanfattning.

Mycket bra månad. Tänkte införskaffa Deaths Door men skönt att man får det i tjänsten. Sen även Hitman.

Tack! I aim to please

Ja, det är en riktigt bra månad. Mass Effect, Hitman...bara där 6 redigt bra spel. Death's Door hade jag också spanat in men inväntade det relativt oundvikliga Game Pass-släppet. Nobody Saves the World ser ut att få bra kritik så det kanske man skulle ta sig en titt på också. Många intressanta indietitlar också som skall testas såsom The Pedestrian, Gorogoa och Olija för min del.


signatur

Jump in.

Medlem

Inget som intresserar mig den här omgången. Men det är ju skönt ibland så man hinner komma ikapp med spelandet.

Medlem

hitman bra ugh jag spela ugh.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Zero303:

hitman bra ugh jag spela ugh.

haha... gaaaaaaaaaames!


signatur

Jump in.

Medlem

Hitman, deaths door och Rainbow six tackar man för!

Och tack till @Mortaigne för ett finfint jobb! Har sett att du får lite skit ibland av fanboys i diverse trådar men fortsätt med dessa uppdateringar, de uppskattas!


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Medlem

Vet @Mortaigne om Hitman 3 trilogin stödja VR på gamepass versionen?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Köpte Death's Door timmar innan denna info kom ut... Är på rea denna vecka. Nåväl...

Ambassadör
Xbox
Skrivet av PFC Hudson:

Hitman, deaths door och Rainbow six tackar man för!

Och tack till @Mortaigne för ett finfint jobb! Har sett att du får lite skit ibland av fanboys i diverse trådar men fortsätt med dessa uppdateringar, de uppskattas!

Tack själv för de orden!

Skrivet av Molotov:

Vet @Mortaigne om Hitman 3 trilogin stödja VR på gamepass versionen?

Nej, det vet han icke. Har frågat runt lite, men ingen verkar riktigt veta. Återkommer om jag hör något!

Skrivet av r4v3nl0rd:

Köpte Death's Door timmar innan denna info kom ut... Är på rea denna vecka. Nåväl...

Thank you for your sacrifice.


signatur

Jump in.

Fragtjuv

Fan. Jag läste ju Death Loop först!


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Ambassadör
Xbox
Skrivet av joelthor100:

Fan. Jag läste ju Death Loop först!

Haha, inte än


signatur

Jump in.

Nu skriver jag lite barnsligt och nedrigt, men "Rainbow Sucks"-spelen var bättre förr; förstår inte riktigt vad de sysslar med. Jag är fortfarande påverkad av den första Siege-videon som lovade ett spel som vi inte fick; nu sitter man här bitter och dricker mjölk.

Hitman-spelen välkomnar jag dock!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Vill spela Death´s Door på min ps5 i vardagsrummet för där har jag stor tv (75") och stort ljud , men det följer ju med gamepass så där sparar man en slant om man kör det på datorn med miniskärm (27"), och att flytta ner den till vardagsrummet går ju bort liksom... Dilemman


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Har spelat några timmar av Nobody Saves the World och jag ger det flera tummar upp hitintills!

Medlem

Deaths door är så mysigt! Ett av få spel jag klarade förra året! Kör det!

Medlem

Death´s Door blev speljuntans GÅS för er som är intresserade. Köpte det på switch i förgår så inte hunnit så långt än men känns som ett trevlig lir


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Kan bara hålla med övriga. Deaths door var riktigt bra.

Medlem
Skrivet av dannedante:

Har spelat några timmar av Nobody Saves the World och jag ger det flera tummar upp hitintills!

Ska försöka prova med frugan ikväll!

Medlem

Death's door har jag väntat på. Ser väldigt mycket fram emot det. Påbörjade Nobody Saves the World igår. Inget spel jag brukar spela men det var väldigt trevligt.

EDIT
Du gör dessa sammanställningar så himla bra. Fortsätt gärna!

Ambassadör
Xbox

Ny trailer för Danganronpa:

Uppdaterat OP.


signatur

Jump in.

Medlem

Såå, jag visste inget om Death's door, scrollande bara vidare, sen läser man alla dessa kommentarer om hur bra det är.. nu måste jag ju spela det också…


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem

La ner Nier: Automata igår, var något där som inte riktigt klickade för mig även om jag ändå kände att det fanns något intressant där.
Med det sagt, ikväll blir det Death's Door då så många verkar tycka om det.


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem

ENORM besvikelse att nobody saves the world endast har online coop?! Argh! Som gjort för couch coop!

Kan någon förklara för mig som vet och kan varför utvecklare gör spel online coop only allt som oftast?!?!

Har annars väldigt kul med spelet hittills ! Give it a shot!

Medlem

Var är hitman? Hittar det inte på PC

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Var är hitman? Hittar det inte på PC

Det finns där, var knepigt att hitta då det inte verkar vara "featured" på förstasidan och sökfunktionen inte leder direkt till det utan nått DLC paket, men klicka dig vidare därifrån så kommer du fram till slut

Edit: sök på namnet "HITMAN" så dyker det up nu, vet inte vad det var för knas innan


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Zymac:

Det finns där, var knepigt att hitta då det inte verkar vara "featured" på förstasidan och sökfunktionen inte leder direkt till det utan nått DLC paket, men klicka dig vidare därifrån så kommer du fram till slut

Edit: sök på namnet "HITMAN" så dyker det up nu, vet inte vad det var för knas innan

Verkar inte ha varit ordentligt inloggad på programmet. Väldigt konstig då jag hade tillgång till de nedladdade spelen men nu funkar det

Medlem

Slår ett slag för Nobody Saves the World. Riktigt kul! Bara en genomspelning till för att få sista achievementen.

Medlem

Kört en hel del extraction på game pass. Spelet är ju kul!

Vart förvånad. Inte värt att köpa dock men har ni game pass så är det värt att prova

12
Skriv svar