Elden Ring tar runt 30 timmar att klara om man går raka spåret

Medlem
Skrivet av krislevin:

Hej! Tack för meddelandet. Jo, det är första spelet i Dark Souls samlingen för min del. Har nuddat vid de andra, har köpt då alla 3, men som du sa tröttnat efter att ha dött ganska omgående av ett slag. Jag for runt som en vante nästan överallt. Bra idé att ta hjälp av andra spelare och guides. Ska verkligen titta in på det. Blir nog lättare då. Man har varit själv, och det är det svåraste att kunna gå vidare utan hjälp då det verkade omöjligt att gå vidare. Mmm. jo Elden Ring först dock. Open world tilltalar mig väldigt mycket. Tänker klara det om jag kan och jag ska försöka ha riktigt roligt. Jag vet att du är en stor fantast, och du kan alla vrår och kanter i de spelen. Är det ok att fråga dig om tips nån gång? Nånting i de spelen drar i mig, men har inte haft motiveringen att spela de. Men jag börjar förstå lite det vackra i de. Men vad jag förstår är de riktigt speciella. Visst, blir det kul och vackert och tilldragande tänker jag inte ge upp.

Haha absolut det är bara att fråga på

De är mina favoritspel och har varit länge sen är jag så klart lite biased eftersom jag är så såld på deras formula.

Jag vill att så många som möjligt ska få uppskatta de här spelen och jag är en av de som försöker uppmana folk till att inte gå in blind i det, om man nu inte har tålamodet. Man behöver inte följa en guide hela vägen men just början, de första 2-3 bossarna tycker jag det är bra så man kommer in i det och inte fastnar i ett dike som man inte kommer ut ur.

Froms spel är nästan som rhythm spel om du vet vad det är. Och när man väl hittar rytmen i striderna så blir spelen verkligen så mycket enklare.

Sen finns det zoner som Blighttown i DS1 som kan vara ett helvete för nya spelare och verkligen sega ner allt för en, så längesen jag körde DS första gången så minns inte hur det gick för mig där. Men där är tålamod, trial and error och lite tur det som behövs. Där en guide kan hjälpa och tex visa hur man hittar bakdörren som är mycket enklare att ta sig igenom.

Medlem

[quote postid="4225860" userid="164970" name="Fiigaro"]
Haha absolut det är bara att fråga på

jag skickar ett pm istället så vi får prata mer. Har precis börjat Dark Souls 1 och det är grymt.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

12
Skriv svar