Bästa butiken att hitta billiga Playstation spel?

Medlem
Bästa butiken att hitta billiga Playstation spel?

Var går ni för att fynda gamla eller nya spel? Har inte spelat på konsol på många år men köpte just en ps5. Dock tycker jag priserna på nya spel är rätt saftigt och det finns många ps4 spel jag gärna skulle testa. Minns när jag var liten fanns det ofta spel på Ica och andra matbutik er, finns det fortfarande? Eller är det media markt/Elgiganten som gäller?

Medlem
Medlem

Jag brukar vänta på sommar- eller vinterrea på Playstation Store. Sen finns Playstation Collection om du skaffar PS+ där det ingår 20 PS4 spel.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Skaffa benify privat så har du 20% på alla köp i playstation store

Medlem

Vill också slå ett litet slag för Tradera, med lite tur och helt ärligt talat skicklighet lr ja erfarenhet så kan man fynda rejält där.

Spelbutiken.se tycker jag funkar utmärkt också. De har ofta äldre titlar i lager och är ofta riktigt billiga.

Medlem

Jag brukar köpa på mig spel under black friday som jag sedan kör hela året. Sedan köper jag även spel på rea i olika nätbutiker. På Spelbutiken/coolshop har jag hittat de flesta reatitlarna. Häromdagen köpte jag dessa:
The Inner World 79:-
The Raven Remastered 128:-
Broken Sword 138:-
Do not Feed the Monkeys: Collectors Edition 168:-
Guacamelee! One-Two Punch Collection 178:-

På Tradera hittar man en del spel också men det är inte alltid billigare om man köper enstaka spel. Bäst är om man hittar ett spelpaket med flera titlar. Problemet då blir att man ofta får dubbletter på spel man redan äger.

Medlem

Tradera tycker jag oftast priserna skenar iväg på. Ofta går spelen för mer än vad de säljs för i butik, iallafall än vad de säljs för under rea. Om det beror på okunnighet bland traderas köpare, eller att man medvetet betalar mer pga miljötänk vet jag inte.

EDIT: annars brukar PS Store ha ganska schysta priser på äldre spel när det är rea. Just nu t.ex. Tomb Raider (första spelet i nya trilogin) för 30 kronor. Förra månaden kostade Dishonored 2 42 kronor. Om du kan tänka dig digitala spel alltså

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Jag brukar vänta på sommar- eller vinterrea på Playstation Store. Sen finns Playstation Collection om du skaffar PS+ där det ingår 20 PS4 spel.

Håller med, skaffa Playstation Collection för där finns en hel del riktigt bra spel som kommer håll dig sysselsatt fram till hösten och då kan du säkert hitta dagens AAA spel till fint rea pris. The Last of us 2 borde gå att hitta billigt nu eller snart, ghost of Tsushima och Ratchet borde bli billigt i höst


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Skaffa benify privat så har du 20% på alla köp i playstation store

Tror inte 20% räcker för att få ner priset till vad spelen kostar i butik. Men vist för digital-only spel så är det ju bra.

Medlem

Själv handlar jag främst på Spelbutiken, Webhallen och via Tradera. Spelbutiken tycker jag bäst om och på Tradera kan man göra mycket fynd. Webhallen blir det då och då eftersom jag bor i närheten av en av deras butiker så det är smidigt men oftast dyrare.
Jag vill jag dock tillägga att jag köpte PS4 för 1,5 år sedan så då är det lite lättare att fynda. Det är ju mycket som är bra och lite äldre men som jag inte hunnit spela och som reas ut hela tiden på olika sajter. PS Store vänder jag mig bara till för indiespel eller annat som är svårt att få tag i fysiskt. Vill ha mina spel på skiva, jag

PS. Var förresten i Tyskland i somras och var inne i några olika elektronikbutiker i Dresden eftersom min polare som bor där nere var på jakt efter en ny dator. Det var fan i mig helt sjukt vilket spelutbud de här butikerna hade, alltså! Specialutgåvor, indiespel - allt i sprillans fysiska exemplar och till riktigt bra priser också. Fanns flera hundra olika spel till varje konsol. Min kompis trodde jag var helt sjuk i huvudet när jag gick runt där och glodde. Det var såklart butikskedjor alltihop men sortimentet var riktigt imponerande! Önskar att det såg likadant ut här i Sverige. Helt sanslöst var det!

Så ett annat alternativ är ju att du flyttar dit

1
Skriv svar