Jämförelse: Så stor är Steam Deck jämfört med andra konsoler

Robot
Jämförelse: Så stor är Steam Deck jämfört med andra konsoler

Se den jämföras med allt från PS Vita till Atari Lynx.

#Deck, #Steam, #Valve


Medlem

Alltså helvete vad stor! Typ som att sätta sidokontroller på en 17" gaming laptop...

Inaktiv

Sjukt stor, är det verkligen bekvämt att spela på den? Tänker att den måste kännas obekväm och tung.

Medlem
Skrivet av Patashnic:

Sjukt stor, är det verkligen bekvämt att spela på den? Tänker att den måste kännas obekväm och tung.

Dom skriver i alla fall att den ska vara väldigt lätt och bekväm för sin storlek det återstår att se.

Medlem

Den ska väga cirka 700 gram. Jag är väldigt skeptisk.

Medlem

hihi

It's not a lake, it's an ocean

Som en uppblåst Game Gear. Men lite läcker är den ändå.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Den övre ser ju ut mindre 😅

Medlem

Skulle vilja se den brevid en switch

Sim
Medlem

Går du vidare till twitter länken finns det bild på den bredvid en oled switch

https://mobile.twitter.com/carygolomb/status/1489413836541247...

Skrivet av Gaara:

Skulle vilja se den brevid en switch


signatur

Arff

Medlem
Skrivet av Sim:

Går du vidare till twitter länken finns det bild på den bredvid en oled switch

https://mobile.twitter.com/carygolomb/status/1489413836541247...

Okej, tackar. Shit va stor den va...

Medlem

Sitter man längre med mobilen s kan man känna det i händer och fingrar. Så för längre sessioner kommer man behöva någon hållare/ställ, annars kommer händerna ta stryk över tid..

Medlem

Vi gamers kommer se ut som skip-a-legday personer hela bunten.

Ser rejäl ut

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Den ska väga cirka 700 gram. Jag är väldigt skeptisk.

Shiiiiiit. Så nästan 2x tyngre än switchen (400g). Fan jag får domningar och blir rätt snabbt trött i armarna vid längre sessioner. Och då spelar jag ändå med ett grip case...

Var sugen på med steam deck men nu vette fan...

Medlem
Skrivet av Patashnic:

Sjukt stor, är det verkligen bekvämt att spela på den? Tänker att den måste kännas obekväm och tung.

Jag tycker Switch känns på snudd till för liten pga Joycon-kontrollerna, så jag hoppas att Steam Deck är bekväm.

Medlem
Skrivet av meganollan:

Shiiiiiit. Så nästan 2x tyngre än switchen (400g). Fan jag får domningar och blir rätt snabbt trött i armarna vid längre sessioner. Och då spelar jag ändå med ett grip case...

Var sugen på med steam deck men nu vette fan...

En annan variant är ju att köpa någon typ av hållare och sen ansluta en kontroll till USB eller blue-tooth.

Men annars så bör inte vikten och storleken vara något problem i vanliga fall, ergonomin är också mycket bättre än på switchen.
Ingen av de journalister som fick testa enheten(i somras?) klagade på varken storleken eller vikten, så det bör nog inte vara något större problem.

Men nu är vi ju rätt nära så vi får väl se hur det blir med recensionerna(25:e februari).

Medlem
Skrivet av Fearnox:

En annan variant är ju att köpa någon typ av hållare och sen ansluta en kontroll till USB eller blue-tooth.

Men annars så bör inte vikten och storleken vara något problem i vanliga fall, ergonomin är också mycket bättre än på switchen.
Ingen av de journalister som fick testa enheten(i somras?) klagade på varken storleken eller vikten, så det bör nog inte vara något större problem.

Men nu är vi ju rätt nära så vi får väl se hur det blir med recensionerna(25:e februari).

Journalisterna har väl inte spelat mer än en timme heller?

Jag tycker min Switch är för stor och använder den bara till TVn. Så skulle aldrig använda denna.


signatur

IDKFA

Medlem
Citat:

Shiiiiiit. Så nästan 2x tyngre än switchen (400g). Fan jag får domningar och blir rätt snabbt trött i armarna vid längre sessioner. Och då spelar jag ändå med ett grip case...

Var sugen på med steam deck men nu vette fan...

Stark som en oxe!.... talgoxe😂


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem

Den är ungefär så stor som de visat tidigare. För min del tror jag den kommer passa. Jag ser inte framför mig att jag kommer spela i flera timmar i sträck. Då kan jag lika gärna sätta mig vid datorn. Det skulle vara längre resor isf men blir det för tungt är det väl bara att lägga ifrån sig den. Det viktiga för mig är hur den känns att spela med, spakar, knappar osv. så man inte får inte i fingrarna av att sträcka sig. Återstår att se när den nu kommer i Q2.

Medlem
Skrivet av hero:

Den övre ser ju ut mindre 😅

Bilden är tiltad så det är därför.

Hoppas de släpper en version utan eller med bara en touch pad som är ergonomiskt utformad med styrspak och D-pad som xbox kontrollerna. Ser ut som att D-paden är för långt ut åt vänster.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Journalisterna har väl inte spelat mer än en timme heller?

Jag tycker min Switch är för stor och använder den bara till TVn. Så skulle aldrig använda denna.

Fast ifall den är tung så reagerar man väl på det nästan direkt när man känner på den?
Är ganska säker på att många av dem äger en Switch och väger denna dubbelt så mycket så borde ju någon i alla fall kläckt en kommentar om detta, ifall det sticker ut.

Denna är också rätt smidig att koppla till TV, samtidigt som du kan ansluta nästan vilken kontroll som du vill till den.
Väldigt mycket smidigare och billigare ifall du vill använda den på flera TV-apparater i hemmet också.
Det bör se mycket bättre ut på TV:n också.

Gamepass och billigare spel i allmänhet är ju också ett stort plus, jämfört med switch.

Inaktiv
Skrivet av Gaara:

Skulle vilja se den brevid en switch

Det hade ju varit betydligt mer relevant än klenoderna man jämförde med i artikeln

Medlem

Allt handlar om ergonomi.
Switch tex, använder jag den bärbart får jag ont i händerna nästan avdomnande efter ett tag.
Men sätter jag på ett "kontroll grepp" då kan jag utan problem köra hur länge som helst.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Allt handlar om ergonomi.
Switch tex, använder jag den bärbart får jag ont i händerna nästan avdomnande efter ett tag.
Men sätter jag på ett "kontroll grepp" då kan jag utan problem köra hur länge som helst.

Håller med. Switchens problem är utformingen av original joycon. De är för små för mångas händer. Köper man till något som gör att greppet blir bättre så ökar också ergonomin imo. Steam deck ser ut att ha bättre grepp frågan är bara om man kan göra något om det inte skulla passa just dina händer?

Medlem
Skrivet av Molotov:

Allt handlar om ergonomi.
Switch tex, använder jag den bärbart får jag ont i händerna nästan avdomnande efter ett tag.
Men sätter jag på ett "kontroll grepp" då kan jag utan problem köra hur länge som helst.

Håller med om att switch går göra användbarare genom att fixa bättre kontroller. Men den väger typ 300gram (varierar lite med versioner) till skillnad från steam deck som enligt valve väger "Ca. 669 gram" Så ligga ner i soffan/sängen med den tror jag blir rätt jobbigt under längre stunder.
Kommer i alla fall bli kul att se tester på den.

Medlem

Hmm jag tycker Switch-liten är gränsfall på storlek… och att Vitan är klockren. Har en förhandsbokning jag nog ändå kommer nyttja oavsett dock, men lite skeptisk blir jag.

ELF
Medlem

Den är verkligen inte liten.
Blir ju nästan lite sugen på att kolla om det finns kontroller att köpa till Surface Pro nu bara för shits and giggles


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

En annan variant är ju att köpa någon typ av hållare och sen ansluta en kontroll till USB eller blue-tooth.

Men annars så bör inte vikten och storleken vara något problem i vanliga fall, ergonomin är också mycket bättre än på switchen.
Ingen av de journalister som fick testa enheten(i somras?) klagade på varken storleken eller vikten, så det bör nog inte vara något större problem.

Men nu är vi ju rätt nära så vi får väl se hur det blir med recensionerna(25:e februari).

Så kan det ju vara. Kan ju bara tala för mig själv då jag upplever det tröttsamt att spela switchen efter ett. Och då framförallt med stickningar och domningar, trots med ett väldigt skönt grip case. Men det är säkert bara jag som är vek.

Medlem
Skrivet av ELF:

Blir ju nästan lite sugen på att kolla om det finns kontroller att köpa till Surface Pro nu bara för shits and giggles

https://www.thingiverse.com/thing:3922859

Medlem
Skrivet av hero:

Alltså helvete vad stor! Typ som att sätta sidokontroller på en 17" gaming laptop...

Jag som tycker att mina stora Switch är på gränsen för stora och för tunga för handhållet.

Har förbokat en Steam Deck, men kommer nog att skippa iaf. denna första generationen...


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

12
Skriv svar