Elden Ring - Den stora tråden! Skriv av er här

Medlem

Såg allt som gick av folk som spelade nätverkstestet samt en hel del commentary av Vaaty och Cowboy (souls - yt:are). Verkar som vi som är fans av souls-borne-sekiro inte kommer bli besvikna!

Är enormt taggad, ska förhandsboka så att jag kan pre-loada det. För mig så spelar det ingen roll vad en evt recension hade gett det för betyg, kommer spela det från dag ett oavsett, har gjort det med alla spelen från FromSoft och aldrig blivit besviken!
Glädjer mig också till att försöka spotta Bersek-referenserna!

Kommer nog köra en slags dex/faith-build evt pure str!

Praise the sun, så kör vi!

Medlem

Kommer göra samma som ovan, av det jag sett och hört hittills så är jag grymt taggad!

Inte bestämt mig för hur jag ska göra min karaktär ännu, brukar oftast gå nån mix av soldat/magiker. Blir säkert samma denna

Gen
Medlem
Skrivet av pingkonk:

Sugen på att köpa till Pc, kommer någon ihåg hur de senaste souls-spelen flutit på Pc? Kommer ihåg att första Dark Souls va sjukt dåligt optimerat.

Har lirat både Dark Souls 3 och Dark Souls Remaster och båda är väldigt lättdrivna. Skillnaden med Elden Ring är att det är open world vilket borde kräva lite mer av hårdvaran och också förklara varför PS5/XBSX inte kan köra spelet i hög upplösning & 60fps. Hade faktiskt helst velat köra Elden Ring på PS5 men då förväntar jag mig samma kvalitet som Demon Souls vilket verkar högst osäkert just nu.

Medlem

Bekräftad ledighet från jobbet mån-ons i anslutning till release-helgen! 🙄 Varför inte?... Känns overkligt spännade att spelet äntligen är här...

Medlem

kommer det på gamepass ?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Frilansare

Så himla kluven här! Vet ju att jag vill lira, men har samtidigt såna aversioner mot de andra spelen. Kalla det hatkärlek! Kanske just open world-delen gör att jag kommer längre här. Klass och build har jag inte ens funderat över ännu.

Skribent
Skrivet av pingkonk:

Sugen på att köpa till Pc, kommer någon ihåg hur de senaste souls-spelen flutit på Pc? Kommer ihåg att första Dark Souls va sjukt dåligt optimerat.

I ettan var de ju helt nya på PC-portar också, men minns också att PC-versionen var riktigt dålig. Den modades dock upp till fungerande standard och jag tror till och med utvecklarna tok hjälp av modarna för att fixa spelet? 2 och 3 hade de lärt sig i alla fall, de spelen funkade lika bra på PC som på konsol.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Är för ovanlighetens skull "hype" inför detta då jag älskar Soulsborne spelen. Vet typ inget om spelet förutom att det ska vara "öppnare". Förbeställd och klar.

Medlem

Någon som listat ut om steelbook verkligen ingår när man köper Launch Edition till PC? En del återförsäljare nämner inte det vilket gör mig osäker.

Medlem

Måste säga det igen för er som "dissat" de tidigare FROM spelen.
Jag lirade DS1 och även 3 när spelen var nya, dissade båda ganska fort. "Fula och obegriplig gameplay"
Tyckte jag då, tänkte att dom som gillade dessa spel var personer med självskade beteende alternativt sökte äran att kunna säga "jag är hardcore super gamer, jag klarade darksouls" men egentligen hatade dom varje sekund av det...

Men så tänkte jag såhär en dag, jag är Final fantasy fan, hur roliga är FF spelen de första timmarna ? oftast skit tråkiga men sen blir dom galet bra. Så jag tänkte jag ger Dark souls samma tanke, jag "kämpar" mig igenom de första timmarna bara för att se om spelen blir goa sen...

Och det beslutet har jag inte ångrat en sekund, jag har spelat spel sedan PONG och FROM spelen är långt långt uppe på min topplista, bland det bästa som gjorts någonsin inom gaming ärligt talat. ALLT är klockrent i FROM spelen, design, gameplay, rewards, svårighetsgrad, stämning, atmosfär, musik ect ect

Svårighetsgraden är ju där för att det ska kännas GÖTT att ta en boss, sitta och nerd skrika i soffan av glädje när man besegrar den där äckligt svåra bossen efter 50 försök, för att man lärde sig bossen, lärde sig att bli sjukt grym på sitt svärd, det är rewarding som tusan tillskillnad från typ Skyrim där man går fram och kör ett trummsolo på 10sekunder sen dog den där stora episka draken...hur kul är det ? FROM spelen är som World of warcraft bossar som man kämpar emot under timmar för att sen få den där riktigt goa känslan "im the kiiing of gaming!"

Gen
Medlem
Skrivet av Molotov:

kommer det på gamepass ?

Finns inte med på Coming Soon listan när jag tittar i appen.

Medlem
Skrivet av Molotov:

kommer det på gamepass ?

Nej.

Medlem

Min första förhandsbokning av ett spel någonsin.

Tänkte starta med en bandit och kommer lägga fokus på arcane. Bara för att jag aldrig gillat pilbåge i tidigare souls spel och för att jag inte har en aning vad arcane innebär i detta lir. Får se om man startar ett nytt spel efter 5 timmar haha.
Tyckte inte trailern igår spoilade något, endast hype.

Fattar inte riktigt hur något skulle bli spoilat för att man ser en boss i en trailer? Man vet inte var bossen kommer vara, vem det är eller hur dess moveset ser ut, vad blir spoilat?

Medlem
Skrivet av Bf1942:

Min första förhandsbokning av ett spel någonsin.

Tänkte starta med en bandit och kommer lägga fokus på arcane. Bara för att jag aldrig gillat pilbåge i tidigare souls spel och för att jag inte har en aning vad arcane innebär i detta lir. Får se om man startar ett nytt spel efter 5 timmar haha.
Tyckte inte trailern igår spoilade något, endast hype.

Fattar inte riktigt hur något skulle bli spoilat för att man ser en boss i en trailer? Man vet inte var bossen kommer vara, vem det är eller hur dess moveset ser ut, vad blir spoilat?

För mig personligen handlar det om att jag vill få bossen eller miljön serverad för första gången i spelet, själv, där och då. Känns mer episkt

Medlem
Skrivet av Bf1942:

Min första förhandsbokning av ett spel någonsin.

Tänkte starta med en bandit och kommer lägga fokus på arcane. Bara för att jag aldrig gillat pilbåge i tidigare souls spel och för att jag inte har en aning vad arcane innebär i detta lir. Får se om man startar ett nytt spel efter 5 timmar haha.
Tyckte inte trailern igår spoilade något, endast hype.

Fattar inte riktigt hur något skulle bli spoilat för att man ser en boss i en trailer? Man vet inte var bossen kommer vara, vem det är eller hur dess moveset ser ut, vad blir spoilat?

Det är ju så klart spoiler i någon grad. Jag vill varken se fler vapen, nya miljöer eller hur bossar ser ut innan jag själv upptäcker dem i spelet. Har sett mycket från tidigare videor. Jag är nöjd med vad jag sett och behöver inte bli mer hypad. Sen förstår jag de som vill se trailers och videor innan spelet släpps för att kunna ta del av lite av spelet innan den kommit ut.

Medlem
Skrivet av Maggot:

Bekräftad ledighet från jobbet mån-ons i anslutning till release-helgen! 🙄 Varför inte?... Känns overkligt spännade att spelet äntligen är här...

Hahaha, det är ju legendariskt för fan! Se till att bunkra upp med förnödenheter så du klarar dig utan att lämna hemmet.

Skrivet av Twau:

Någon som listat ut om steelbook verkligen ingår när man köper Launch Edition till PC? En del återförsäljare nämner inte det vilket gör mig osäker.

Det finns en ”comparison chart” på officiella hemsidan där man kan se vad som ingår i respektive utgåva. Launch Edition, som är den jag själv bokat, har en disclaimer med ”alternative steelbook”. Så det är allt lite luddigt…men någon typ av steelbook är det för samtliga versioner!

https://en.bandainamcoent.eu/elden-ring/elden-ring

Medlem
Skrivet av pingkonk:

Sugen på att köpa till Pc, kommer någon ihåg hur de senaste souls-spelen flutit på Pc? Kommer ihåg att första Dark Souls va sjukt dåligt optimerat.

De senare titlarna Dark Souls 3 och Sekiro funkade klockrent för mig på releasen iaf.

Medlem
Skrivet av AlfaBlommaN:

ok får bli steam kanske och stoppa på timer så man kan refunda om man inte gillar det.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag börjar grubbla över min build. Jag var tvärsäker på att skapa en karaktär med stor sköld, något enhandsvapen och faith-besvärjelser men allt annat låter också så kul. Hög dex, arcane, båge.....

Kommer i vilket fall starta som wretch och kanske bygger karaktären utifrån intressanta magier och vapen jag hittar.

Medlem

Blir nog en dex build med spjut och sköld.

Medlem

Kommer vänta ett tag efter release, bara för att se vad folk säger lite grann. Jag fastnade aldrig för Dark Souls eller Bloodborne, jag älskar världen och varelserna och så, men tyckte gameplay var för klumpigt. Dock älskade jag verkligen Sekiro.

Kan man köra en build med en snabb och smidig karaktär, kanske blanda 1H melee och snabb magi, då kanske det blir något för mig!


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

One
Medlem

Kommer bli nice! Som vanligt blir det en dex med mycket eld. Kommer bli mycket fashion!
Någon som vet om det kommer gå att 'pimpa' hästen?
Hoppas att det ser över online delen lite också så att man inte råkar plocka upp en gåva med ex antal miljoner souls i början av spelet vilket hänt några gånger

Jag kommer nog att fuska och döpa min gubbe till Chuck Norris


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Lauchen:

Blir nog en dex build med spjut och sköld.

Har aldrig kört med spjut i ett souls-spel, hur användbart har det varit tidigare?

Medlem

Jag har aldrig spelat demon souls eller dark souls. Suger på Bloodborne. Men jag är nyfiken på detta spel. Tror att det beror helt på att det är open world 😋
Så jag beställde den igår. Får se hur många timmar jag klarar 😂 Fem timmar ska jag väl klara? 100 kr/timme. Lätt värt 😁

Medlem
Skrivet av Fishyfajita:

Har aldrig kört med spjut i ett souls-spel, hur användbart har det varit tidigare?

Så där om jag ska vara ärlig. Men är sugen på att bli bra med spjut nu

Medlem

Som man har längtat, snart är det dags!

Har ingen aning vad jag ska köra för klass eller build, får ta det då. Lutar åt en str-build, med blandat enhandssvärd+sköld och något fett tvåhandssvärd. Kanske någon spell eller två.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

JAG VET INTE VAD JAG SKA VARA 😭

Lutar åt str/dex med lite magi inslängt på nåt hörn, eller så kör jag full-on Dumbledore… Får se!

Vet förresten någon om det går att förhandsboka Collectors edition någonstans fortfarande, till ett rimligt pris? Har en förhandsbokning på Media Markt för 2,5k vilket känns lite saftigt då det legat runt 1900:- på andra ställen, men hittar jag inte något annat så får det väl bli så ändå.

Medlem

Sitter och nöter Demon Souls i väntan....
Kommer köra en dex dagger-glintstone build som första. Bara tanken på stealth och en jump button kommer göra det helt magiskt.

Medlem

Läser inget. Inte ens denna tråd.

Sett trailer och ytterst lite gameplay. Vill inte mer.

Sjukt taggad!

Skriv svar