Framerate-kritik mot Cyberpunk 2077 på Xbox Series S, CD Projekt undersöker

Robot
Framerate-kritik mot Cyberpunk 2077 på Xbox Series S, CD Projekt undersöker
Medlem

Problem med Cyberpunk? Vem kunde ha anat...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Jh
Medlem

Hm.. så kommer det inte upp i 30fps eller upp i 60fps på series S?🤔


signatur

*Beeping**beeper*beep*you up the*beep*you*beeping**beep*of a*beep*!

Medlem
Skrivet av Jh:

Hm.. så kommer det inte upp i 30fps eller upp i 60fps på series S?🤔

Det finns inget 60 fps läge. De tyckte väl inte att 1080p 60fps var värt det över 1440p 30fps.


signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2

Gen
Medlem

PS5 Performance Mode är heller inte helt stabilt. Blev fin tearing vid gatan på väg mot första Ripperdock.

Medlem
Skrivet av Gen:

PS5 Performance Mode är heller inte helt stabilt. Blev fin tearing vid gatan på väg mot första Ripperdock.

Tycker inte heller PS5 versionen flyter på som man hade hoppats. Det är sällan det faktiskt håller 60 när man är i stadsmiljö.

Medlem

Känns som Ferrari ingenjörerna i F1 när något går fel :

"Copy, we checking".

Medlem
Skrivet av jk78ki:

Tycker inte heller PS5 versionen flyter på som man hade hoppats. Det är sällan det faktiskt håller 60 när man är i stadsmiljö.

I preformance läget? Hur mycket är RT läget capat på , 30?

Medlem

Sämre hårdvara inte direkt oväntat.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Va?! Kass framerate i ett kasst optimerat spel?! No way...

Medlem
Skrivet av Nerox:

I preformance läget? Hur mycket är RT läget capat på , 30?

1440p och 30fps med RT på Series X/PS5

Medlem

De lovade väl inget annat än 30/1440 till S?

Kör första gången på PS5 nu, har riktigt trevligt, enda buggen än var flimrande ansikten, laddade om saven bara så löste det sig. Känns bra att ha väntat, RT-läget är jag nöjd med.

För typ 260 spänn var det väldigt värt, så här skulle det släppts från början!

Bara spelat tio timmar, så får väl se om det blir någon mer bugg. Kommer lätt att spela om på hard, och sen very hard, lagom utmanande på normal första gången när man lär sig allt. Än så länge är upplevelsen 5/5, sitter klistrad framför TV:n.

Medlem

- Köper en konsol med sämre hårdvara än Xbox One X
- Blir förvånad över prestandaproblem

Medlem

Ni som lirar ps5, ni vet väl att ni behöver impotera ps4 save fil till ps5 versionen, annars kör native ps4 även om det är ps5 versionen, jag började om från skratch.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av kebbe:

- Köper en konsol med sämre hårdvara än Xbox One X
- Blir förvånad över prestandaproblem

Tror målgruppen som köper series S inte är de med superkoll på tflops. Men iofs nu när jag tänker på det bör inte heller den målgruppen gnälla över 30 fps


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Suttit och spelat ps5 versionen av spelet ett par timmar i RT-läget och dra mig baklänges, är lika upphetsad som den där kvinnan som ser postkodslotteri-cykeln i det där klippet!

Som att spela ett helt nytt spel, går inte att jämföra, få spel, om ens något spel kommer leverera sån här bra grafik och detaljrikedom inom det närmsta året, förmodligen inte förrän GTAVI

Medlem

Egentligen konstigt att dom gör settings/resolution target för 1440p för Xbox Series S, var inte den menad för 1080p-gaming, då borde väl 1080p 60 fps vara target för den, inte 1440p 30/60 fps?


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Gnällkuk
Skrivet av kebbe:

- Köper en konsol med sämre hårdvara än Xbox One X
- Blir förvånad över prestandaproblem

Ett av Microsoft konstigaste beslut. Jävla huvudvärk för utvecklare.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Spelade lite igår. Köpte ny lya och piffade upp frissan i spegeln. Det är snudd på att även jag kan rekommendera spelet, men bara snudd på… Ni som inte spelat vänta minst till nästa stora patch alternativt när dlc:erna dimper ned är fortfarande min rekommendation. 1440p30 är helt ok för Series S imo men det borde rimligtvis även funnits ett 1080p60 för de som vill ha lite mer fart.

Medlem
Skrivet av Lindhenberg:

De lovade väl inget annat än 30/1440 till S?
(…)
Kommer lätt att spela om på hard, och sen very hard, lagom utmanande på normal första gången när man lär sig allt. Än så länge är upplevelsen 5/5, sitter klistrad framför TV:n.

Med reservation utifall de har balanserat om något men spelet är alldeles för lätt även på hard en bit in i spelet.

Medlem

#LazyDevs. Xbox Series S är en jättebra konsol. Andra utvecklare kan fixa 1440p60fps i snyggare spel. Eller i alla fall 1080p60fps. En hel del i 120fps också. Dem kanske kan fråga Microsoft om hjälp? Specsen i den är i stort sätt samma. Minus svagare GPU. CPU är nästan lika i XsS som XsX.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

#LazyDevs. Xbox Series S är en jättebra konsol. Andra utvecklare kan fixa 1440p60fps i snyggare spel. Eller i alla fall 1080p60fps. En hel del i 120fps också. Dem kanske kan fråga Microsoft om hjälp? Specsen i den är i stort sätt samma. Minus svagare GPU. CPU är nästan lika i XsS som XsX.

Vilka är de spelen? Gärna specifikt det spelet som är 1080p/1440p och 120fps.

Medlem

Hej noob här!
Men vad för slags HDMI/annan slags kabel gäller för att få ut så mkt utav ps5?
Jag har en ny datorskärm men förvirrad när det gäller kabel. HDMI 2.0, 2.1? Någon annan kabel?

Medlem
Skrivet av Thane:

Vilka är de spelen? Gärna specifikt det spelet som är 1080p/1440p och 120fps.

A Plague Tale: Innocence. Warzone, Dirt 5, Fortnite, Gears 5, Halo MCC, Ori 1, Psychonauts 2, Star Wars: Squadrons, Super Lucky's Tale och TitanFall 2. Är några av dem.

Medlem
Skrivet av Dave Lister:

Egentligen konstigt att dom gör settings/resolution target för 1440p för Xbox Series S, var inte den menad för 1080p-gaming, då borde väl 1080p 60 fps vara target för den, inte 1440p 30/60 fps?

Precis, blir helt förbluffad när sånt här händer.

Jag äger själv en SX, och spelar på min 1080p skärm, och förstår inte varför det inte finns en inställning för 1080p, RT, 60fps. Verkar som att i princip inga speltillverkare förstår att många fortfarande inte kör 4k


signatur

Everyday I worry all day

Medlem

Series S? Next gen? 😂


signatur

Specs: PS5

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

A Plague Tale: Innocence. Warzone, Dirt 5, Fortnite, Gears 5, Halo MCC, Ori 1, Psychonauts 2, Star Wars: Squadrons, Super Lucky's Tale och TitanFall 2. Är några av dem.

Det är ju subjektivt, men kan verkligen inte se att något av de spelen är snyggare än Cyberpunk.

Medlem
Skrivet av Nerox:

I preformance läget? Hur mycket är RT läget capat på , 30?

I performance ja. Nu går jag på känsla bara, men det känns som det går ned till iaf 50 fps när befinner sig i de tätare stadsdelarna.

Jag tror performance läget har lite RT väl? Kanske inte. Men ja det andra läget är 30fps, har inte testat mycket där.

Medlem

Jag lider verkligen med er som trodde på säljsnacket kring Series S, ”The 1440p console”. Tror det var ett misstag av Microsoft att inte bara köra på en digital version av X. Detta kommer bara hålla tillbaka spelen med ”parity” framöver :/


signatur

Specs: PS5

Medlem

Lite som PS5 som har 8k-loggan på kartongen.

12
Skriv svar