Skicka en tanke till människorna i Ukraina <3
Skickar en tanke till alla människor i Ukraina som har det svårt just nu och till alla offer.
Om ni vill kommentera så tänk på att inte vara politiska även att det kan vara svårt när sådana här fruktansvärda saker händer i världen.
Vill ju inte att tråden ska låsas. <3
När man så tydligt ser historia skrivas runtomkring sig (som vi på flera sätt gjort de senaste åren redan) får man lite mer insikt i att det är förbannat lätt att vara efterklok. Hoppas världen kan bli bättre framöver, innan vi befinner oss i Fallouts tidslinje.
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.
Helt förfärligt, Putin har hjärnspöken och väljer att invadera ett i sammanhanget oskyldigt land. Var på fotbolls EM 2012 i Kiev och hade aldrig kunnat tänka mig att det skulle bli såhär i framtiden, först med Krim och nu detta. Till skillnad från Ryssland har Sverige historiskt haft bra band till Ukraina bara hoppas att vi kan ge allt vårt stöd.
Fattades bara det...
Först Covid och sen det här.
Kan inte världen ta och lugna ner sig nu?
Det har ju varit lugnt i 2 års tid pga covid...
Nato måste väl nu ingripa och hjälpa Ukraina? Det var väl för dessa saker som Nato ändå skapades?
Ukraina är inte med i Nato, vilket mycket av detta handlar om, så varför skulle Nato ingripa?
|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||
The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.
Nato måste väl nu ingripa och hjälpa Ukraina? Det var väl för dessa saker som Nato ändå skapades?
Förvisso, fast Ukraina är inte medlem i NATO, och om flera länder ingriper finns det risk för att hela situationen eskalerar.
Läskig utveckling. Putin säger att han bara har riktat in sig på militära mål och jag hoppas det stämmer.
Det säger väl alla krigförande nationer men det är ju bara snickesnack. Krig är krig och det är civilbefolkningen som lider mest, som vanligt.
https://liveuamap.com/
För den som vill ha ett lite större perspektiv på vad som händer. Allt är väl inte sant men inte mycket att göra något åt.
Viam inveniam aut faciam
Tragiskt, jobbar med flera ifrån Ukraina som just nu är på och förbereder flykt. Vi lever inte i någon magiskt skyddad tid, ibland kan historien verka som något som inte drabbar oss, men det är oerhört arrogant sätt att se på sin nutid och som kan straffa sig. Jag hoppas på det bästa och man ska komma ihåg att detta är rakt i våran bakgård, helt åt huvudet att rusta ner.
Det säger väl alla krigförande nationer men det är ju bara snickesnack. Krig är krig och det är civilbefolkningen som lider mest, som vanligt.
https://liveuamap.com/
För den som vill ha ett lite större perspektiv på vad som händer. Allt är väl inte sant men inte mycket att göra något åt.
Ja det har du i och för sig rätt i. USA brukar ju säga precis samma sak och det verkar ju som att bland annat deras drönarattacker orsakar en del civila dödsfall.
PSN: OAKTHYR
Första krigshändelsen/invasionen som känns väldigt olustigt i magen hos mig. Kanske för att jag är i åldern att förstå mer eller för att det är så nära hem nu.
Hoppas det bästa för dem. Det hela är så onödigt, frustrerande, vet inte hur jag som enskild kan hjälpa ukraina
🖥 R5 9600X || RTX 4070 ti Super || 32GB DDR5 || 27" 240hz OLED
⌨️ ROG Azoth 75% |🖱️ROG Keris Aimpoint
🎮 PS5 || LG 55" CX
Ja det har du i och för sig rätt i. USA brukar ju säga precis samma sak och det verkar ju som att bland annat deras drönarattacker orsakar en del civila dödsfall.
Då är dessutom USA på en betydligt högre teknologisk nivå än de ryska och belarusiska arméerna (Vi får inte glömma att det är ett tvåfrontskrig). Det tunga artilleriet kommer att grusa vägen framför framryckande marktrupper och det tunga artilleriet skjuter bara utifrån koordinater på en gammal papperskarta och kommer inte att bry sig om vad de skjuter på.
Viam inveniam aut faciam
https://ichef.bbci.co.uk/live-experience/cps/624/cpsprodpb/vi...
Bilderna från tunnelbanan i Kiev känns helt surrealistiska. Får mig direkt att tänka på bilder från London under blitzen 1940-41. Helt sjukt att detta händer 2022 även fast vi har "vetat" att det var på gång.
Är det mycket folk? Eller vad är det som är surrealistiskt med bilden? Förstår inte
Är det mycket folk? Eller vad är det som är surrealistiskt med bilden? Förstår inte
Haha tänkte exakt samma. Ser bättre ut än T-centralen en måndag morgon.
Gissningsvis är det surrealistiskt att se folk fly sitt land och/eller söker skydd i tunnelbanor, och för att vi ser ett krig utvecklas relativt nära Sverige.
Bilderna från tunnelbanan i Kiev känns helt surrealistiska. Får mig direkt att tänka på bilder från London under blitzen 1940-41. Helt sjukt att detta händer 2022 även fast vi har "vetat" att det var på gång.
Vad är det som är surrealistiskt med bilderna? Mycket folk? Förstår ej
Hurru ditt rysstroll, lägg ner nu, alla dina analyser i de gamla trådarna stämde inte. Sluta stå på Putins sida.
Oskyldiga människor dör, och blodet är på Putins händer!
IDKFA
Haha tänkte exakt samma. Ser bättre ut än T-centralen en måndag morgon.
Ja ni kanske inte bryr er om att civila behöver fly ner i tunnelbanan pga bomblarm. Det handlar inte om antalet människor i tunnelbanan, det var inte fler människor än en vanlig dag på bilderna från London 40-41 heller. Det handlar om varför de är där.
Kyrre du har påtalat att Ryssland hade sina trupper vid Ukrainas gräns för att försvara sig :"För att försvara sig mot de Ukrainska soldaterna vid gränsen. Dom är fortfarande i Ryssland. Sitt egna land." #4233919
Skippa gärna att spåra ur den här tråden med sånt snack.
Gissningsvis är det surrealistiskt att se folk fly sitt land och/eller söker skydd i tunnelbanor, och för att vi ser ett krig utvecklas relativt nära Sverige.
Jag är inte orolig iallafall. Folk var absolut inte lika oroliga 2014 när Donbass konflikten började. Beror på lite på media har jag märkt.