Bandai Namco ber om ursäkt för prestandabekymmer i Elden Ring, lovar bättring

Robot
Bandai Namco ber om ursäkt för prestandabekymmer i Elden Ring, lovar bättring
Medlem

Problemen på PC är ju främst pga EAC, Som är helt borta för piraterna
Sure, en legit spelare kan göra det också på steam, men du kan inte spela online och du kommer troligen bli flaggad för det.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Problemen på PC är ju främst pga EAC, Som är helt borta för piraterna
Sure, en legit spelare kan göra det också på steam, men du kan inte spela online och du kommer troligen bli flaggad för det.

Jaså? DF sa inget om Easy Anti Cheat om jag inte missade det... Skulle vara intressant att läsa källan / se testerna.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Problemen på PC är ju främst pga EAC, Som är helt borta för piraterna
Sure, en legit spelare kan göra det också på steam, men du kan inte spela online och du kommer troligen bli flaggad för det.

"En kompis" som kör den piratade versionen har exakt samma problem som folk har med den legitima versionen, så tvivlar på att EAC skulle vara boven.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Baronova:

"En kompis" som kör den piratade versionen har exakt samma problem som folk har med den legitima versionen, så tvivlar på att EAC skulle vara boven.

Har själv testat med att cracka spelet
De problem jag hade försvann, var också tvungen att ta bort alla EAC filer i spelets mapp

Sen är det rekkat att ta bort all EGS skit dom installerar, iaf overlay.
C:\Program Files (x86)\Epic Games\Launcher\Portal\Extras\Overlay
Döp om "Overlay" till "Overlay.bak" om du vill spara, eller ta bort det helt.
För även om du startar spelet från steam, så insisterar dom att starta EGS overlay också.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Baronova:

"En kompis" som kör den piratade versionen har exakt samma problem som folk har med den legitima versionen, så tvivlar på att EAC skulle vara boven.

Du borde dra din kompis i örat, ett sånt här spel är vart att betala för

Medlem

Fungerar perfekt för mig med 2080 och min vänn med 1080ti, men tråkigt och dåligt att många har problem.

Medlem

Har inte märkt av några problem med prestandan på XSX hittills för jag har inte ens fått komma in i spelet då deras servrar inte klarar av trycket av alla som vill spela.. :/


signatur
Medlem

Trist att så många har en dålig upplevelse. Hoppas på snabb lösning.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Jag väntar glatt på patchen!


signatur

Niet.

Medlem

när ett spel kräver 12gb minimum så vet man att det är dåligt optimerat.

Gen
Medlem
Skrivet av SWEBarb:

när ett spel kräver 12gb minimum så vet man att det är dåligt optimerat.

Ändå används runt 10GB totalt hos mig (har 32GB installerat). GoW använde mer än 16GB totalt så skulle inte säga att Elden Ring är direkt krävande RAM mässigt,

Medlem

Kunde väl räkna ut med bakdelen att detta inte skulle vara något undantag ur japanernas fruktansvärda PC-port-kollektion.

Som vanligt går de deras egen väg och fimpar både upplåst FPS, optimeringar och moderna upplösningar...

Men som tur är, så kommer moddare och räddar upp läget och fixar både upplåst FPS och stöd för ultrawide-lägen.

Fattar inte vad det är med just väldigt många japanska utvecklare som vägrar att följa med i teknikutvecklingen.

Detta lär inte bli ett köp. Stödjer inte spel som är anpassade för 2010...

Medlem

Upplever inga för mig helst problem med Steam versionen.
Visst lite stutter kan uppstå mär nytt omrpde laddar in men inget som förstör spelet eller nått.
Nu har jag inte spelat mer än ca 10 timmar så kansle blir värre?
Känns som petitesser och nått som kommer bli fixat.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Störde mig något extremt på kontroller layout i menyer och sånt, gjorde refund på steam och köpt på ps5 istället. Ser fram emot och köra som bara den!

1
Skriv svar