Pokémon Scarlet och Pokémon Violet utannonserat
Hm, ifall de kör vidare med open world-konceptet, och samtidigt släpper spel årligen, känns det som lite för lite tid för att verkligen hinna finslipa spelen.
Processor: Intel Core i7 14700K med Contact Frame och Kryosheet
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: Corsair Vengeance RGB 64GB 6400mhz
Högtalare: Sonos Arc Ultra, Sonos Era 300 x 2
VR: Meta Quest Pro + VR Air Bridge
Mjölka på, kom det inte nyss ett pokemon spel
Diamond och Pearl är gen 4 remakes, Legends Arceus är ett "side game", Scarlet och Violet är en ny generation.
Du har rätt ändå, men förklarade lite
Förutsatt att vi inte är en pöl av brinnande nukelär gegga vid den tiden dvs
Fallout: Sweden.
Processor: Intel Core i7 14700K med Contact Frame och Kryosheet
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: Corsair Vengeance RGB 64GB 6400mhz
Högtalare: Sonos Arc Ultra, Sonos Era 300 x 2
VR: Meta Quest Pro + VR Air Bridge
Hm, ifall de kör vidare med open world-konceptet, och samtidigt släpper spel årligen, känns det som lite för lite tid för att verkligen hinna finslipa spelen.
Open world är bekräftat via deras Twitter.
Taggad på open world. Legends Arceus gjorde ett bra jobb med känslan av att fånga Pokémon. Får vi något liknande med städer, gym och tränare så kan det bli kanon.
För första gången på länge kommer jag nog skippa det vid release. Blir bara så besviken varje gång jag ser spel som BotW, Legends Arceus eller tom Sword/Shields "öppna värld" delar. Dom har ett så bra koncept, men som blir så begränsat med tekniken dom har tillhanda. Om Nintendo bara kunde komma ikapp med sin teknologi och inte leva i typ två generationer bakom hela tiden...
Alltid känslan av "what could've been" med deras spel.
P.S. Ska tillägga att det inte är helt och hållet "låg" grafik som stör mig. Utan att det är noll drawdistance ofta, eller så blir frame-rate i låga 20-talen som blir störigt. Bryter inlevelsen.