Pokémon Scarlet och Pokémon Violet utannonserat

Robot
Pokémon Scarlet och Pokémon Violet utannonserat

…och de släpps redan i år.

#Nintendo, #Pokémon


Medlem

Hm, ifall de kör vidare med open world-konceptet, och samtidigt släpper spel årligen, känns det som lite för lite tid för att verkligen hinna finslipa spelen.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Verkar som Arceus var ett sätt att med ett sidospår testa sig vattnet med öppen värld. Nu ger de sig in i huvudserien med konceptet. Kan bli mycket intressant. Kommer definitivt skaffa, men blir nog efter BOtW2 beroende på när det faktiskt släpps.

Medlem

Jag förväntar mig inget från game freak men ändå lyckas de med konsten att göra en besviken

Medlem

Mjölka på, kom det inte nyss ett pokemon spel

Medlem
Skrivet av Gaara:

Mjölka på, kom det inte nyss ett pokemon spel

Diamond och Pearl är gen 4 remakes, Legends Arceus är ett "side game", Scarlet och Violet är en ny generation.
Du har rätt ändå, men förklarade lite

Medlem

Förutsatt att vi inte är en pöl av brinnande nukelär gegga vid den tiden dvs

Medlem
Skrivet av Finexis:

Förutsatt att vi inte är en pöl av brinnande nukelär gegga vid den tiden dvs

Fallout: Sweden.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Skrivet av marsson90:

Hm, ifall de kör vidare med open world-konceptet, och samtidigt släpper spel årligen, känns det som lite för lite tid för att verkligen hinna finslipa spelen.

Open world är bekräftat via deras Twitter.

https://twitter.com/Pokemon/status/1497943226942115840


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Får samma känsla varje gång de släpper ett nytt Pokémon som jag får när ett nytt CoD eller BF släpps.

Moderator | Testpilot

Taggad på open world. Legends Arceus gjorde ett bra jobb med känslan av att fånga Pokémon. Får vi något liknande med städer, gym och tränare så kan det bli kanon.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Tor
Medlem

Försiktigt optimistisk, kan bli riktigt bra om vi har tur

Skribent

Undrar lite om dessa kommer få Arceus att kännas som en "beta"? Dvs att funktioner de inte hann med där hamnar i de dessa spel?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

För första gången på länge kommer jag nog skippa det vid release. Blir bara så besviken varje gång jag ser spel som BotW, Legends Arceus eller tom Sword/Shields "öppna värld" delar. Dom har ett så bra koncept, men som blir så begränsat med tekniken dom har tillhanda. Om Nintendo bara kunde komma ikapp med sin teknologi och inte leva i typ två generationer bakom hela tiden...

Alltid känslan av "what could've been" med deras spel.

P.S. Ska tillägga att det inte är helt och hållet "låg" grafik som stör mig. Utan att det är noll drawdistance ofta, eller så blir frame-rate i låga 20-talen som blir störigt. Bryter inlevelsen.

Medlem

Snart är det dags. Ska bli intressant. Sällan jag bokar direkt, men det är med skräckblandad förtjusning som jag bokat detta.
Fördel : Rena nintendo-spel är sällan så buggiga att dom inte är spelbara vid release.
Nackdel : Kommer det nya konceptet att funka?

1
Skriv svar