Ryssland vill legalisera piratkopiering - för att kontra sanktionerna

Medlem
Skrivet av Kyrre:

Att låta Ryssland, Indien och Kina (ca två tredjedelar av jordens befolkning) att handla sinsemellan låter spontant som en väldigt dålig idé tycker jag. Har gett stora skador nu men känns som att det bara är tillfälligt. EU lär ta stryk av det här också.

Ryssland, Kina och Indien lär börja kriga och motarbeta varandra så småningom. Det är bara en tidsfråga innan dessa "kompisar" snabbt blir värsta fienden med varandra.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av CosmicPunch:

Tyckte denna var lite rolig:
https://i.imgur.com/TiW1hGf.jpg

Vissa av dessa bojkotter lär bara förbättra den ryska folkhälsan.

Det roliga är att jag inte använder TikTok, Faceboook, dricker Coca Cola eller äter på McD. Jag kan låta bli detta.

Behöver inte ens anfalla och kriga med andra länder för att avstå!

Synd att Putin har sämre självkontroll...


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem

Blir nog rätt få nya versioner med ryska som språk om det blir av.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem
Skrivet av Saurfange:

Är det bara jag eller är detta kriget väldigt vinklat i svensk media? Om man läser utländska nyhetssideor så får man flera nyanser från båda sidor men läser man svensk media så är den väldigt enkelspårig. Det kan väll omöjligtvis bara vara jag som märkt detta? Hur som helst fy för krig..

Tror att rysk media är mindre vinklad. Vill du ha mest objektiva nyheter är det .ru som gäller.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av kebbe:

Jo precis. Medan västvärlden och deras allierade fasar ut sig själva och sina system från världens största marknader så enas hela Asien och Afrika med Kina, Ryssland och Indien i spetsen. Medan vi tack vare obefogad miljöhysteri sitter och ransonerar el, betalar 50 kr/l (varav 35kr skatt) för bränsle och lever på potatis och jord när transportsektorn står stilla eller inte längre är lönsam så lider Ryssarna av att sitta utan McDonalds och Playstation. Göra sig själva irrelevanta för att "äga Ryssen".. de här sanktionerna kommer visa sig vara ett av historiens största självmål.

Ryssen har trovärdighet 0 och man skrattar nästan över hur lätt Ryssland kom undan med att ha ”militärövning” precis vid Ukrainska gränsen och hur lätt de ”fick” Krim utan kännbara reprimander. Putin medgav till och med själv att det gick lättare än han trodde.
”I’m a proud russian. I am against war. Sports has nothing to do with politics”. Sicket trams, ord som sägs som inte ens gör ett tydligt ställningstagande. Framförallt då de vägrar att säga att detta är ett krig och att Ryssland invaderat Ukraina. Och hur kan de vara stolta? De borde skämmas över sitt land och kommer en vacker dag också göra det. Och dessa ryska sportstjärnor som påstår att politik inte får stoppa deras landslag. Snacka om att förminska invansionen genom att kalla det politik. Kaffe och bulle funkade inte efter Krim och kommer inte göra det nu heller. De kan gå i säng med Kina nu då som du önskar men de/ni kommer aldrig få vara med i finrummet igen och vi lär inte sakna er.


signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

Medlem
Skrivet av martinot:

Ryssland, Kina och Indien lär börja kriga och motarbeta varandra så småningom. Det är bara en tidsfråga innan dessa "kompisar" snabbt blir värsta fienden med varandra.

Och detta baserar du på?

Medlem

ryssarna förstör mkt nog redan med allt sitt fuskande


signatur

//monster

Avstängd

Det är tydligt i den här tråden att folk behöver ta ett steg tillbaka, vänta ut läget lite, och sluta lyssna på ensidig västerländsk krigspropaganda där man sen dras med i ett sanktionskrig.

Stäng av radion på jobbet och tv:n hemma. Statsmedia bryr sig varken om sanning eller svenskar. De är aktivister eller nickedockor allihop.

Medlem
Skrivet av martinot:

Det roliga är att jag inte använder TikTok, Faceboook, dricker Coca Cola eller äter på McD. Jag kan låta bli detta.

Behöver inte ens anfalla och kriga med andra länder för att avstå!

Synd att Putin har sämre självkontroll...

Men porren är svår att låta bli


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av CosmicPunch:

Tyckte denna var lite rolig:
https://i.imgur.com/TiW1hGf.jpg

Vissa av dessa bojkotter lär bara förbättra den ryska folkhälsan.

Precis, borde vara gratis Cola och McD istället om man verkligen ville skada ryssarna.

Medlem
Skrivet av Saurfange:

Är det bara jag eller är detta kriget väldigt vinklat i svensk media? Om man läser utländska nyhetssideor så får man flera nyanser från båda sidor men läser man svensk media så är den väldigt enkelspårig. Det kan väll omöjligtvis bara vara jag som märkt detta? Hur som helst fy för krig..

Hade vart mindre hyckleri om det nämnde ens att USA och Saudi bombade ihjäl barn I Jemen så sent som i helgen.

Men media måste vinkla Ryssland som Lucifer själv medans USA och Väst är "hjältar" men sanningen är ju att USA bombat sönder hela länder och mördat miljontals oskyldiga i deras "war on terror" non stop sen 11 Sep 2001.

USA ockuperar helt klart "oavsiktligt" just den tredjedel av Syrien som har olja sen ca 10 år, de har ockuperat Irak sen 2003 det är längre än många har levt här i forumet.

Guantanamo, Lybien, Afghanistan osv osv

Kriget i Kongo har dödat Miljontals människor och det har pågott hela mitt liv och har inget slut i sikte.

Därmed inte sagt att kriget i Ukraina är bra bara att massmedia är vidriga.

Och OT varesig Pirateri är lagligt eller inte så har Ryssland den största piraterimarknaden utanför Kina, sen minst Napsters dagar, dvs inget nytt under solen.


signatur

“People shouldn't be afraid of their government. Governments should be afraid of their people.”

Medlem
Skrivet av Mortac:

Men jösses, människa. Jag tänkte skriva ett svar men jag insåg att jag orkar inte.

McDonalds och Playstation...

Men man kan mer eller mindre summera att du tycker att både klimatet och Ukrainarna kan dra åt h-lvete och att Ryssland bör få härja fritt.

Sveriges klimatfotspår är löjeväckande små. Att du tror du räddat världen beror på Sverigesyndromet. Såsom USA trodde de var världspolisen tror fortfande Sverige att vi räddar världen genom våra "aktioner" för miljön. Sverige kunde försvinna från kartan idag och inom någon dag är det som om vi aldrig funnits, miljömässigt. Kliv ner från din höga miljöhäst och lukta på det (icke ekologiska) kaffet.


signatur

I drank what?

Medlem

Tråkigt då var det som man befara då. Man vill ju ha nyheter ifrån alla håll och kanter så man själv får skapa sig en bild. Men nu får man en färdigpaketerad bild av läget av kriget och man känner verkligen hur enkelspårigt och svart vitt det är. Soldater med intatuerade hakors framställs som hjältar. Jag har svårt att köpa det. Speciellt när det kommer fram i annan media om hur vidriga dom är emot invandrare i sitt land. Och ukrainas president skriver media om hur modig och bra han är men efter lite lätt googling om honom kommer det fram hus han skuldsatt sitt land med astronomiska summor och dessutom varit med i pengartvätt något som kallades för pandora papers eller på svenska pandora läckan. Nä stackars folket i ukraina dom är ju omringade av lurendrejare och rasister

Medlem

Det går inte så just nu för Ryssarna. Slut på bränsle. Slut på rationer(mat). För lång supply line. Inga pengar. Bra mycket mindre export. Kan inte köpa in något.

Medlem

Vill man ha fler sanktioner?
För det är så här man får fler sanktioner.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Det går inte så just nu för Ryssarna. Slut på bränsle. Slut på rationer(mat). För lång supply line. Inga pengar. Bra mycket mindre export. Kan inte köpa in något.

Har du bevis för det? Som inte kommer ifrån Rysshatande Svensk Massmedia?


signatur

“People shouldn't be afraid of their government. Governments should be afraid of their people.”

Avstängd
Skrivet av Mortac:

Men jösses, människa. Jag tänkte skriva ett svar men jag insåg att jag orkar inte.

McDonalds och Playstation...

Men man kan mer eller mindre summera att du tycker att både klimatet och Ukrainarna kan dra åt h-lvete och att Ryssland bör få härja fritt.

Du borde följt din första instinkt och inte skrivit alls. Folk har blivit avstängda för mindre, så vi får väl se hur det går för dig.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Sveriges klimatfotspår är löjeväckande små. Att du tror du räddat världen beror på Sverigesyndromet. Såsom USA trodde de var världspolisen tror fortfande Sverige att vi räddar världen genom våra "aktioner" för miljön. Sverige kunde försvinna från kartan idag och inom någon dag är det som om vi aldrig funnits, miljömässigt. Kliv ner från din höga miljöhäst och lukta på det (icke ekologiska) kaffet.

När/var/hur har jag sagt något annat? Du har ju helt bytt omfång i ditt argument.

Jag är helt med på att Sveriges klimatpåverkan i världen inte ens är i närheten av en halv procent. Men det betyder inte att Sverige ska strunta i det. Dock har vi ju MP-muppar som tycker man ska slösa hundratals miljarder på halvt meningslösa åtgärder.

Men jag har aldrig diskuterat Sverige specifikt. Och det gjorde inte du heller i den post jag svarade på. Du snackade om "Västvärlden och dess allierade" och "obefogad miljöhysteri" eftersom du tydligen vet bättre än världens vetenskapsmän och miljöforskare. Det enda man kan utläsa i miljöväg i ditt inlägg är att du är en klimatförnekare. Du hade tett dig bra som en sann amerikansk republikan som det låter, där vetenskap bara är bra om det stöder ens egen världsbild, annars kan man bortse från den. 😂

Medlem
Skrivet av Pungvred:

Det är tydligt i den här tråden att folk behöver ta ett steg tillbaka, vänta ut läget lite, och sluta lyssna på ensidig västerländsk krigspropaganda där man sen dras med i ett sanktionskrig.

Stäng av radion på jobbet och tv:n hemma. Statsmedia bryr sig varken om sanning eller svenskar. De är aktivister eller nickedockor allihop.

Vilka är dina nyhetskällor? Känns ju ganska relevant att ange dom när man gör ett sånt här inlägg

Avstängd
Skrivet av Bawzan:

Vilka är dina nyhetskällor? Känns ju ganska relevant att ange dom när man gör ett sånt här inlägg

Jag lyssnar på all krigspropaganda, sållar till min bästa förmåga bort vad som är lögnpropaganda, och väntar tills jag vet ner. Jag hoppar aldrig på känslomässiga drev.

Den här sanktionshetsen är vansinne.

Medlem
Skrivet av Mike_Swe:

Har du bevis för det? Som inte kommer ifrån Rysshatande Svensk Massmedia?

CNN, MSNBC, BBC.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

CNN, MSNBC, BBC.

Dvs samma skräp som svensk Massmedia men amerikanskt/brittiskt.

Jag hade inte litat på dom till 100% iaf, ett tips bara.

EDIT: Alla ovan nämnda Media sa att Saddam hade "massförstörelse-vapen" och det var anledningen till att mörda 1 Miljon Irakier.....

Det har gått 19år vi har fortfarande inte sett ett enda av de vapnen.......Och Väst ockuperar fortf Irak och stjäl Olja VARJE dag från människor som knappt har mat för dagen.


signatur

“People shouldn't be afraid of their government. Governments should be afraid of their people.”

Medlem
Skrivet av Mortac:

När/var/hur har jag sagt något annat? Du har ju helt bytt omfång i ditt argument.

Jag är helt med på att Sveriges klimatpåverkan i världen inte ens är i närheten av en halv procent. Men det betyder inte att Sverige ska strunta i det. Dock har vi ju MP-muppar som tycker man ska slösa hundratals miljarder på halvt meningslösa åtgärder.

Men jag har aldrig diskuterat Sverige specifikt. Och det gjorde inte du heller i den post jag svarade på. Du snackade om "Västvärlden och dess allierade" och "obefogad miljöhysteri" eftersom du tydligen vet bättre än världens vetenskapsmän och miljöforskare. Det enda man kan utläsa i miljöväg i ditt inlägg är att du är en klimatförnekare. Du hade tett dig bra som en sann amerikansk republikan som det låter, där vetenskap bara är bra om det stöder ens egen världsbild, annars kan man bortse från den. 😂

Detta var mitt första inlägg, jag har inte pratat om något annat innan. Det var du som drog upp klimatet.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Detta var mitt första inlägg, jag har inte pratat om något annat innan. Det var du som drog upp klimatet.

Du svarade på mitt svar till en annan, så trodde du var samma person.

Medlem
Skrivet av Mike_Swe:

Dvs samma skräp som svensk Massmedia men amerikanskt/brittiskt.

Jag hade inte litat på dom till 100% iaf, ett tips bara.

EDIT: Alla ovan nämnda Media sa att Saddam hade "massförstörelse-vapen" och det var anledningen till att mörda 1 Miljon Irakier.....

Det har gått 19år vi har fortfarande inte sett ett enda av de vapnen.......Och Väst ockuperar fortf Irak och stjäl Olja VARJE dag från människor som knappt har mat för dagen.

Kan vara bra att föregå med gott exempel och själv bidra med källor, särskilt om man efterfrågar detsamma från övriga. För övrigt är all media vinklad, både traditionell och alternativ (särskilt då Youtube-baserad sådan). Tycker personligen att den alternativa är mer vinklad (med uppenbar agenda) än den traditionella. Vetenskapliga studier är troligen det mest pålitliga, men inte alltid lätt att hitta.

För övrigt, myten att "Väst" är de som stjäl olja i Irak motbevisas rätt enkelt genom att titta på vilka oljebolag som för närvarande utvinner olja i landet ( https://www.iraq-businessnews.com/list-of-international-oil-c... och https://en.wikipedia.org/wiki/Petroleum_industry_in_Iraq). Både väst och öst är representerade i lika stor andel (även om flesta företagen tillhör öst-blocket)


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av Mike_Swe:

Dvs samma skräp som svensk Massmedia men amerikanskt/brittiskt.

Jag hade inte litat på dom till 100% iaf, ett tips bara.

EDIT: Alla ovan nämnda Media sa att Saddam hade "massförstörelse-vapen" och det var anledningen till att mörda 1 Miljon Irakier.....

Det har gått 19år vi har fortfarande inte sett ett enda av de vapnen.......Och Väst ockuperar fortf Irak och stjäl Olja VARJE dag från människor som knappt har mat för dagen.

Heck till och med alla Late Night värdar har bra information som dem pratar om och gör narr av Putin och Ryssland. Det finns en anledning till att det rapporteras så bra om Ukraina det är för att alla nyhetsbyråer har reportrar på plats i dem ställen som bombas.

Medlem
Skrivet av Pungvred:

Jag lyssnar på all krigspropaganda, sållar till min bästa förmåga bort vad som är lögnpropaganda, och väntar tills jag vet ner. Jag hoppar aldrig på känslomässiga drev.

Den här sanktionshetsen är vansinne.

Sanktionerna är inte vansinne. Det bästa som kan göras är att sänka den ryska ekonomin. Västländerna är de som byggt upp den ryska ekonomin, och när den ryska ekonomin blomstrar, så börjar de titta hur de finansiella musklerna kan användas för att attackera västländer.

Medlem
Skrivet av Pungvred:

Det är tydligt i den här tråden att folk behöver ta ett steg tillbaka, vänta ut läget lite, och sluta lyssna på ensidig västerländsk krigspropaganda där man sen dras med i ett sanktionskrig.

Stäng av radion på jobbet och tv:n hemma. Statsmedia bryr sig varken om sanning eller svenskar. De är aktivister eller nickedockor allihop.

Nu ska vi se hur du och en del andra resonerar när ni står inför två alternativ om vem man ska lita på:

1) Fri media i hela den demokratiska världen med yttrandefrihet.

Eller:

2) Kreml och rysk statskontrollerad media, kända för att konstant sprida lögner och propaganda, i ett land där både yttrandefriheten och möjligheten till demonstrationer är begränsad eller rent utav innebär fängelsestraff. Ett land där kritiker blir misshandlade, fängslade eller mördade. Där man åker i fängelse i 15+ år om man kallar kriget i Ukraina för ett krig. Ett land som blockerar sociala medier och en stor del av internet, med planer på att bygga ett eget, inhemskt internet. Ett land där man ändrar känd historia i historieböckerna så att skolbarnen får en förvrängd och förgylld bild av Rysslands historia. Jag kan fortsätta långt längre men poängen är gjord.

Vissa här inne: HMMMM man kanske ska lyssna lite på rysk media också!

Alltså herregud.

Med det sagt är inte all västerländsk media fläckfri, men man kan oftast ganska snabbt sålla bort de icke-trovärdiga. Att ens försöka likna dessa media med rysk media, vilket skämt.

Ryssland som för den delen har anställda i trollfabriker som ägnar hela dagarna till att skriva pro-Ryska och anti-Väst-kommentarer i sociala medier under falska västerländska namn. De härjar överallt på Facebook, Twitter och Youtube etc. Sverige är också ett mål för den ryska propagandan.

Avstängd
Skrivet av matt76:

Kan vara bra att föregå med gott exempel och själv bidra med källor, särskilt om man efterfrågar detsamma från övriga. För övrigt är all media vinklad, både traditionell och alternativ (särskilt då Youtube-baserad sådan). Tycker personligen att den alternativa är mer vinklad (med uppenbar agenda) än den traditionella. Vetenskapliga studier är troligen det mest pålitliga, men inte alltid lätt att hitta.

För övrigt, myten att "Väst" är de som stjäl olja i Irak motbevisas rätt enkelt genom att titta på vilka oljebolag som för närvarande utvinner olja i landet ( https://www.iraq-businessnews.com/list-of-international-oil-c... och https://en.wikipedia.org/wiki/Petroleum_industry_in_Iraq). Både väst och öst är representerade i lika stor andel (även om flesta företagen tillhör öst-blocket)

Det är ett valutakrig. Läs om petrodollar warfare. Samma gjordes med Kadaffi. Internationella banker kontrollerar dollarn. Tvingas alla handla med dollarn så styr bankerna världsmarknaden.

Och nej! Det fanns inga massförstörelsevapen. Krigsprooaganda för att manipulera folket till att stödja en invasion.

Medlem
Skrivet av matt76:

Kan vara bra att föregå med gott exempel och själv bidra med källor, särskilt om man efterfrågar detsamma från övriga. För övrigt är all media vinklad, både traditionell och alternativ (särskilt då Youtube-baserad sådan). Tycker personligen att den alternativa är mer vinklad (med uppenbar agenda) än den traditionella. Vetenskapliga studier är troligen det mest pålitliga, men inte alltid lätt att hitta.

För övrigt, myten att "Väst" är de som stjäl olja i Irak motbevisas rätt enkelt genom att titta på vilka oljebolag som för närvarande utvinner olja i landet ( https://www.iraq-businessnews.com/list-of-international-oil-c... och https://en.wikipedia.org/wiki/Petroleum_industry_in_Iraq). Både väst och öst är representerade i lika stor andel (även om flesta företagen tillhör öst-blocket)

https://mate.substack.com/p/by-using-ukraine-to-fight-russia?...


signatur

“People shouldn't be afraid of their government. Governments should be afraid of their people.”

Skriv svar