Emuells bloggar

Inaktiv
Emuells bloggar

Här samlar jag mina bloggar som jag skriver på Wordpress.
De olika bloggarna har olika teman så därför kategoriserar jag upp det här.

Trevlig läsning!

The Forgotten Games

När gammalt blir nytt

Grand Theft Auto: The Trilogy - The Defintive Edition till Nintendo Switch. En total flopp eller något som kan bli något?

Min syn på digitala butiker

Emuells världssyn
Varning!
Läses på egen risk då det kan uppfattas som politiskt eller provocerande.

Vi kanske blir för digitaliserade

Lätt att få en felaktig bild

Inaktiv
Inaktiv
Inaktiv

En blogg om min syn på Grand Theft Auto till Nintendo Switch:

https://nintendodrommaren.wordpress.com/2022/03/03/grand-thef...

Inaktiv

Det kanske är ett i-landsproblem men skrev lite om driftstörningen som är hos mig just nu

https://emuellsvarldssyn.wordpress.com/2022/03/12/vi-kanske-a...

Moderator | Testpilot
Skrivet av anon_326145:

Det kanske är ett i-landsproblem men skrev lite om driftstörningen som är hos mig just nu

https://emuellsvarldssyn.wordpress.com/2022/03/12/vi-kanske-a...

Intressant inlägg. Jag jobbar till vardags för Telenor och där stöter jag på folk i alla åldrar som inte har Bank-id tillgängligt. Antingen har de det inte alls, eller inte möjlighet att använda det just nu.

Ganska nyligen har det blivit mer krav på det också. Sedan Nov-Dec får vi inte bara verifiera en kund med personnummer, utan kund måste ha Bank-id eller en pinkod. Pinkod i detta fallet är något vi skickar ut per post och som gäller i ett år.

Det är något jag stöter på varje dag att kunder inte kan verifiera sig av olika anledningar. Det kan vara för att internet (fasta och mobila) inte fungerar, alltså således inte kundens fel. Oavsett vad brukar jag försöka skicka ut koden i förebyggande syfte i de flesta samtal så folk slipper det där.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv
Skrivet av uberpwnage2.0:

Intressant inlägg. Jag jobbar till vardags för Telenor och där stöter jag på folk i alla åldrar som inte har Bank-id tillgängligt. Antingen har de det inte alls, eller inte möjlighet att använda det just nu.

Ganska nyligen har det blivit mer krav på det också. Sedan Nov-Dec får vi inte bara verifiera en kund med personnummer, utan kund måste ha Bank-id eller en pinkod. Pinkod i detta fallet är något vi skickar ut per post och som gäller i ett år.

Det är något jag stöter på varje dag att kunder inte kan verifiera sig av olika anledningar. Det kan vara för att internet (fasta och mobila) inte fungerar, alltså således inte kundens fel. Oavsett vad brukar jag försöka skicka ut koden i förebyggande syfte i de flesta samtal så folk slipper det där.

Det är ju jättebra att ni ändå har en lösning så att man kan ta sig in både med och utan bank-id.

Ja, det är inte kul när det inte fungerar. Kollade precis upp och det är fortfarande driftstörningar hos Tele2 för oss. Igår kväll kollade vi även hur det såg ut hos grannarna och det verkar som att det endast är i vårat lägenhetshus som det är driftstörningar.
Hoppas att det blir löst snart.

Inaktiv
1
Skriv svar