GTA V på PS5 kontra PS4 laddar cirka 3 gånger så snabbt

Robot
GTA V på PS5 kontra PS4 laddar cirka 3 gånger så snabbt

Detta enligt undersökningar från tredjepart.

#grand-theft-auto-v, #gta-v


Medlem

Det låter rätt kass


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Håller med, blev ju betydligt mindre sugen på att spela nu

Medlem

Det kan jag leva med, 27 sekunder går fort (passar på eventuella skämt där)


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Ska ändå uppgradera och testa. Behöver veta hur det känns. Och gör dom samma med Rdr2 så kanske jag försöker att klara mig igenom spelet tillslut.

KoP
Medlem

Fortfarande dåligt optimerat när det kommer till laddtiderna med andra ord. ఠ_ఠ

Medlem

27 sek? Fy fanken det är ju en evighet...

Medlem

Hur lång tid tar Ps3-versionen?

Medlem
Skrivet av Jozo:

Hur lång tid tar Ps3-versionen?

Tar väl typ samma tid eller lite snabbare än ps4.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Jag är taggad faktiskt, bara spelat igenom det en gång på PS4, då gjorde jag knappt något annat än main missions.

Kommer inte ihåg hur det lång tid laddningen tog vid dödsfall och liknande då men antar att det går på mer eller mindre ett ögonblick? 27 sek för att starta spelet är helt OK då det bara sker just i starten.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Tycker man borde få extra rabatt på spelet om man äger spelet till konsolgenerationerna tidigare.
Vänta och se så kommer GTA 5 till Ps6 och Xbox 720.

Medlem

Kan kännas larvigt att gnälla över 27 sek men vafan! 27 sek på Ps5 med sin supersnabb SSD. Vilket skämt!

Gen
Medlem
Skrivet av jehuty:

Kan kännas larvigt att gnälla över 27 sek men vafan! 27 sek på Ps5 med sin supersnabb SSD. Vilket skämt!

Känns lite som att spelet inte använder Direct Storage fullt ut som Ratchet & Clank, Spider-Man osv.

Medlem
Skrivet av Gen:

Känns lite som att spelet inte använder Direct Storage fullt ut som Ratchet & Clank, Spider-Man osv.

Det är ju GTA V vi pratar om.

Jag menar, har PC versionen på min M.2 SSD och den tar trots allt evigheter att laddas.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem

Så tragiskt att dom valde att lägga ner arbete på online delen istället för ett nytt single play till gta v
Pengar pengar pengar

Medlem

27 sekunder länge? Testa att ladda Microsoft Flight Simulator. 3-4 minuter med SSD bara för att nå menyerna, sen ytterligare laddning för att börja flyga.

Medlem

Laddar 3 gånger så snabbt -
... Men fortfarande inte snabbt


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Släpps det fysiskt också eller bara digitalt? Vill som sagt ha nya utgåvan i fysiskt format!

Medlem

3 gånger snabbare än PS4 versionen och bara 9 gånger långsammare än andra spel som är anpassade för de nya konsolerna.
Pinsamt ändå, speciellt med ett spel som hade kunnat dra stor nytta av korta laddningstider.
Man funderar ju ändå på vad de gjort de senaste 2 åren, de borde ju haft tillgång tillPS5/Xbox Series hårdvara senast i början av 2020, förmodligen ännu tidigare.

Edit* Förmodligen redan 2018: VG247

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Man funderar ju ändå på vad de gjort de senaste 2 åren

Tydligen mest tittat på oförtjänta pengar drösa in.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av Gen:

Känns lite som att spelet inte använder Direct Storage fullt ut som Ratchet & Clank, Spider-Man osv.

Skrivet av Fearnox:

3 gånger snabbare än PS4 versionen och bara 9 gånger långsammare än andra spel som är anpassade för de nya konsolerna.
Pinsamt ändå, speciellt med ett spel som hade kunnat dra stor nytta av korta laddningstider.
Man funderar ju ändå på vad de gjort de senaste 2 åren, de borde ju haft tillgång tillPS5/Xbox Series hårdvara senast i början av 2020, förmodligen ännu tidigare.

Edit* Förmodligen redan 2018: VG247

Men grunden i spelet byggdes ju under PS3/360 eran så att tro att dom ska bygga om hela spelet till moderna konsolers prestanda känns orimligt. Om dom däremot inte har optimerat GTA 6 till ny hårdvara kommer jag bli besviken.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av Freakon:

Jag är taggad faktiskt, bara spelat igenom det en gång på PS4, då gjorde jag knappt något annat än main missions.

Kommer inte ihåg hur det lång tid laddningen tog vid dödsfall och liknande då men antar att det går på mer eller mindre ett ögonblick? 27 sek för att starta spelet är helt OK då det bara sker just i starten.

Det tycker jag du ska göra, "strangers and freaks"-uppdragen var riktigt kul bland annat.


signatur

Nothing is power without Control

Medlem
Skrivet av N3gn4v:

Det är ju GTA V vi pratar om.

Jag menar, har PC versionen på min M.2 SSD och den tar trots allt evigheter att laddas.

Evigheter? Tar runt 50sek på en mekanisk (testade nyss) 😋


signatur

Nothing is power without Control

Medlem

Folk kommer alltid att gnälla. Jag köpte nu och får 60fps och HDR. Det var allt jag ville ha egentligen så jag är nöjd.

Medlem
Skrivet av erazerswe:

Det tycker jag du ska göra, "strangers and freaks"-uppdragen var riktigt kul bland annat.

Det är det äldre paret va? Har något minne av det även om jag inte gjorde uppdragen.

Blir mer taggad ju mer jag tänker på spelet.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av perihelion74:

Folk kommer alltid att gnälla. Jag köpte nu och får 60fps och HDR. Det var allt jag ville ha egentligen så jag är nöjd.

Jo precis, man ska vara glad att det går att köpa överhuvudtaget.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Tycker man borde få extra rabatt på spelet om man äger spelet till konsolgenerationerna tidigare.
Vänta och se så kommer GTA 5 till Ps6 och Xbox 720.

Spelet kostar ca 100kr på ps5 fram till juni, hur mycket mer rabatt behöver man??

Gen
Medlem
Skrivet av perihelion74:

Folk kommer alltid att gnälla. Jag köpte nu och får 60fps och HDR. Det var allt jag ville ha egentligen så jag är nöjd.

Håller sig skärmuppdateringsfrekvensen på 60fps strecket? Inga visuella buggar av något slag?

Medlem
Skrivet av Gen:

Håller sig skärmuppdateringsfrekvensen på 60fps strecket? Inga visuella buggar av något slag?

Jag kan inte säga om det är låst 60 men jag märker inga problem. Spelet har aldrig varit så bra om du frågar mig.

Gen
Medlem
Skrivet av perihelion74:

Jag kan inte säga om det är låst 60 men jag märker inga problem. Spelet har aldrig varit så bra om du frågar mig.

Låter riktigt bra. Sugen på ett köp.

12
Skriv svar