Uppgift: Halva personalstyrkan har lämnat Perfect Dark-studion The Initiative
Var väl en massa strul redan på n64-tiden som fick hälften av rare att lämna, blev dock ett bra spel. Sedan den där xbox-uppföljaren som.. inte var bra alls. Och sen detta, hypa upp typ 7 år för tidigt med en cgi-trailer som kunde vart vilket generiskt IP som helst.
min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.
blev dock ett bra spel. Sedan den där xbox-uppföljaren som.. inte var bra alls.
Perfect Dark Zero menar du? Det var faktiskt ett av spelen som jag köpte en 360 för. Och jag har spelet då... Men jag har fortfarande inte spelat det. Jag vet inte varför, jag ville ju ha det, men när jag köpte det så blev det bara inte av att jag någonsin tog ut skivan ur fodralet ens. Jag har alltså haft Perfect Dark Zero i backloggen i runt 15 års tid nu.
Vet inte hur det är hos företag som tillverkar spel men generellt så brukar man säga att hög personalomsättning inom ett företag visar att något är fel.
Det, plus att man kopplar in en extern AAA-studio för att hjälpa till är verkligen inga bra tecken.
Men förhoppningsvis så reds det ut och vi får ett bra spel i slutändan!
Ptja.. Rätt skakigt koncept på luddiga meriter från början ändå?
Minns att jag spelade Perfect Dark på N64 hos en kompis en hel helg och vi tyckte det var BÄST.
Men jag skulle inte kunna säga en enda grej som skulle göra det till en IP som unika och ikoniska drag eller något mythos man är involverad i...
subterranean homesick alien
Jo många har lämnat. För många stjärnkockar gör ganska äcklig soppa. Ta alla svenska stjärnkockar och Mannerström skulle ta en näve full med dill "BEHÖVS MER DILL". Låt CD jobba. Låt The Initiative ge support.
Mm tragiskt att ms inte fattade det tidigare
min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.
Jo många har lämnat. För många stjärnkockar gör ganska äcklig soppa. Ta alla svenska stjärnkockar och Mannerström skulle ta en näve full med dill "BEHÖVS MER DILL". Låt CD jobba. Låt The Initiative ge support.
Det är nog en del av det. Men också att en ordentlig studiokultur inte riktigt hann etablera sig innan Covid slog till och helt plötsligt skulle alla "stjärnkockar" sitta på videolänk och försöka göra något tillsammans vilket förmodligen inte gjorde det lättare.
Däremot så verkar planen ha varit att hålla sig "small and agile" hela tiden, starta upp projekt och sedan ta in andra studior för grovarbetet som man kan styra. De har t.ex bara 3 öppna positioner på studion, det är inte som att de behöver massa folk.
Perfect Dark är under full utveckling, och det här innebär nog inga krångel för spelet.
Jump in.
Var väl en massa strul redan på n64-tiden som fick hälften av rare att lämna, blev dock ett bra spel. Sedan den där xbox-uppföljaren som.. inte var bra alls. Och sen detta, hypa upp typ 7 år för tidigt med en cgi-trailer som kunde vart vilket generiskt IP som helst.
Lämnade inte många när Nintendo sålde sina andelar till Microsoft? Dock ska det bli intressant vad Playtonic-Games pysslar med, då Rare-magin fanns tydligt i och med släppet av Yooka-Laylee: Impossible Lair (2D-spelet).
Jag har alltså haft Perfect Dark Zero i backloggen i runt 15 års tid nu.
Asså det är ett av mina favoritspel. Nåt med grafiken som känns fräscht fortfarande, mix mellan realism/cartoon. Sen är det sjukt svårt på Perfect/Dark-agent. Man kan sitta och nöta en bana hur länge som helst, testa olika vapen osv.
Pinsamt att erkänna men jag har lirat sen 2005 och fortfarande inte klarat det på Secret Agent. Kommer tillbaka till spelet regelbundet, nostalgi-faktorn är hög. Och svårt som satan (iofs är jag kass på shooters). Och man kan ju kolla på youtube taktik för att klara det på Dark Agent men kul att utforska själv.
Storyn är så dålig att det är komiskt, men det är charmigt, typ som att spelet är en ofrivillig parodi. Och steebox-edition är så jävla vacker. Ahhhh den är så fin!
