Hogwarts Legacy får ett litet teaser-klipp inför morgondagens uppvisning

Robot
Hogwarts Legacy får ett litet teaser-klipp inför morgondagens uppvisning
Medlem

Ser ut att kunna bli ett ganska bra spel.
Men tyvärr är intresset för mig på 0.
Men de som gillar Harry Potter har kanske något väldigt trevligt att se fram emot!

Medlem

Trots att mitt intresse för Harry Potters värld har varit extremt begränsat så ser jag ändå fram emot detta spelet väldigt mycket!

Testpilot

Plot twist: du spelar som mugglare som ska infiltrera magivärlden.

Medlem

Om de lyckas fånga Hogwartskänslan lika bra som när man var liten och spelade Harry Potter och De Vises Sten första gången, då är jag såld!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

RmK
Medlem

Hoppas på magi, har behövts ett bra Harry Potter-spel i mitt liv länge nu!

Medlem

Ska bli kul o se imorgon!

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Om de lyckas fånga Hogwartskänslan lika bra som när man var liten och spelade Harry Potter och De Vises Sten första gången, då är jag såld!

Nu väckte du minnen

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Om de lyckas fånga Hogwartskänslan lika bra som när man var liten och spelade Harry Potter och De Vises Sten första gången, då är jag såld!

Tydligen är det Jeremy soule som gjort musiken till första harry-spelet till pc, magi rakt igenom!

Synd att rättigheterna för att släppa de äldre spelen digitalt verkar "sväva i luften". Ska man ha tag i någon av de tidigare spelen får man leta på ebay, tradera eller blocket, sen pilla med patchar och i config-filer för att få spelen att fungera.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:

Tydligen är det Jeremy soule som gjort musiken till första harry-spelet till pc, magi rakt igenom! https://www.youtube.com/watch?v=cQ38d5903BY&t=15s

Synd att rättigheterna för att släppa de äldre spelen digitalt verkar "sväva i luften". Ska man ha tag i någon av de tidigare spelen får man leta på ebay, tradera eller blocket, sen pilla med patchar och i config-filer för att få spelen att fungera.

Han har gjort musik till så många spel och jag skulle vilja påstå att han är spelvärldens svar på John Williams, enormt begåvad person som gjort musik till många av de bästa spelen som gjorts. Tror att jag första gången upplevde hans musik iom spelet Total Annhilation, Icewind Dale och Neverwinter Nights är andra spel som blev så mycket bättre tack vare hans musik.

Ja det är väldigt tråkigt det där med rättigheter, så många spel som vi inte kan se i digital form, länge så var det orsaken till att Blade Runner inte kunde släppas och det är även skälet till att vi fortfarande inte har sett No One Lives Forever komma till Steam eller GoG, som tur var äger jag både delarna i fysisk form så det drabbar inte mig själv (det gjorde det visserligen inte heller med Blade Runner då jag köpte det spelet vid lansering) men det är tråkigt att inte andra ska kunna få uppleva dessa i "laglig" form eller behöva söka sig till begagnatmarknaden för att få möjligheten att spela dessa spel. Så även fallet med de tidigare Harry Potter spelen, som jag däremot inte kört utan bara läst ska vara bra spel. GoG har gjort enormt mycket för äldre spel och kanske kan då nå en lösning även här, hoppas på det iaf=).

Medlem
Skrivet av magma:

Tydligen är det Jeremy soule som gjort musiken till första harry-spelet till pc, magi rakt igenom! https://www.youtube.com/watch?v=cQ38d5903BY&t=15s

Synd att rättigheterna för att släppa de äldre spelen digitalt verkar "sväva i luften". Ska man ha tag i någon av de tidigare spelen får man leta på ebay, tradera eller blocket, sen pilla med patchar och i config-filer för att få spelen att fungera.

Skrivet av PcGamer:

Han har gjort musik till så många spel och jag skulle vilja påstå att han är spelvärldens svar på John Williams, enormt begåvad person som gjort musik till många av de bästa spelen som gjorts. Tror att jag första gången upplevde hans musik iom spelet Total Annhilation, Icewind Dale och Neverwinter Nights är andra spel som blev så mycket bättre tack vare hans musik.

Ja det är väldigt tråkigt det där med rättigheter, så många spel som vi inte kan se i digital form, länge så var det orsaken till att Blade Runner inte kunde släppas och det är även skälet till att vi fortfarande inte har sett No One Lives Forever komma till Steam eller GoG, som tur var äger jag både delarna i fysisk form så det drabbar inte mig själv (det gjorde det visserligen inte heller med Blade Runner då jag köpte det spelet vid lansering) men det är tråkigt att inte andra ska kunna få uppleva dessa i "laglig" form eller behöva söka sig till begagnatmarknaden för att få möjligheten att spela dessa spel. Så även fallet med de tidigare Harry Potter spelen, som jag däremot inte kört utan bara läst ska vara bra spel. GoG har gjort enormt mycket för äldre spel och kanske kan då nå en lösning även här, hoppas på det iaf=).

Håller med, den karln kan göra musik. Är lite försiktigt optimistisk inför imorgon, hoppas de lyckas hitta tillbaka till magin. Neverwinter nights ost är nog favoriten av de du nämnt, musiken/soundtracket är halva spelupplevelsen för mig.
Favoriten:

Beror kanske på hur bra detta spel lyckas, om det fortfarande finns ett stort intresse och plats i spelvärlden för harry potter. Var ju så här länge med system shock 2 minns jag så allt är ju möjligt och samma sak med Star trek elite force som nu spelas flitigt igen. Har första harry potter-spelet på skiva någonstans uppe på vinden, får se om man lyckas rota fram det någon helg.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Om de lyckas fånga Hogwartskänslan lika bra som när man var liten och spelade Harry Potter och De Vises Sten första gången, då är jag såld!

Pluspoäng om de har med PS1Hagrid

Medlem
Skrivet av D1versity:

Pluspoäng om de har med PS1Hagrid

Man borde verkligen inte googla gamla spel för nostalgins skull, de flesta ser förfärliga ut. Utom PS1-Hagrid. Han är det lysande exemplaret som är omöjligt att förbättra.

"Yur a wurst, Hurreh"


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Destroyer of framsidan
Hedersgurka

Vad är oddsen att vi får ett välgjort Quiddich? Känns kriminellt att inte naila kvaståkningen när man har chansen.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

1
Skriv svar