The One Ring 2ed på Kickstarter

Medlem
The One Ring 2ed på Kickstarter

Hej,

Vill bara dela med mig av något jag tycker om.
Rollspel. Av den gamla hederliga sorten. Den med penna och papper (och tärningar såklart).

Just nu på kickstarter med ca 4 dagar kvar så har Fria Ligan nått 10 000 000kr gränsen.
Ja, tio miljoner svenska kronor.

Dom önskade 100 000kr, ser ut att landa på över 10 000 000kr, helt ofattbart.

Vill kort bara dela med mig av detta om någon missat det.

The One Ring 1ed

The One Ring Roleplaying Game (first released in 2011 under the title The One Ring: Adventures over the Edge of the Wild) is a tabletop role-playing game set in J. R. R. Tolkien's Middle-earth, in the time between The Hobbit and The Lord of the Rings. Designed by Francesco Nepitello and Marco Maggi, the first edition of the game was published by Cubicle 7 from 2011 to 2019. Nepitello and Maggi are currently working on the second edition, which is planned to be published by Free League Publishing under the same title, The One Ring Roleplaying Game.

Today, it is time for the game to enter a new era – this new edition of The One Ring brings players further into the Twilight of the Third Age with a new hardbound volume, presenting:

A set of updated and streamlined rules, developed thanks to years of players’ feedback and raising the game to the standards of quality that have made Free League so popular.
A new setting to experience – the Lone-lands of Eriador in the year is 2965 of the Third Age. This is a vast land that once saw the glory of the North Kingdom of the Dúnedain.
A complete visual redesign of art and graphics, offering a view of Middle-earth that is fresh and familiar at the same time.

https://www.kickstarter.com/projects/1192053011/the-one-ring-...

Jag har alltid varit ett fan av verken och världen, har 1ed här hemma på hyllan, och snart ska 2ed göra den sällskap.

Helt otroligt vilken efterfrågan, har du missat detta eller vill själv springa omkring i Middle-Earth så är det hög tid att hoppa på tåget.

För övrigt önskar jag se Fragzone Fredag spela rollspel!

Tänk er -

Jocke som en vis och långskäggig trollkarl.

Calle som en vass alv.

Thomas som en stenhård dvärg.

Och kanske Mr Framsidan aka champagne-brallan som en bräcklig människa med hårda armbågar.

Ett Fellowship man helst hade velat se framför kameran tillsammans med Peter Jackson - men jag nöjer mig med lite cosplay och några tända ljus och rollspel.

#nyhetstips


signatur

Niet.

Medlem

The One Ring verkar vara ett riktigt väldesignat spel från början, och Fria Ligan håller alltid hög klass på sina releaser! Riktigt kul att de fick ta över spelet!
Äger flertalet av FLs spel och böcker men då jag inte är mycket av ett Tolkien fan så hoppar jag denna, dessutom har en annan i min spelgrupp kickat projektet så jag lär iaf få spela det

Så trots att jag inte kickar detta projekt själv så kan jag inte annat än rekommendera alla som är intresserad att hoppa på!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Fick grejerna för ett tag sedan.

Mums säger jag bara!


signatur

Niet.

1
Skriv svar