Se svensk Gran Turismo 7-tolkning av konstnären Bo Lundberg

Robot
Se svensk Gran Turismo 7-tolkning av konstnären Bo Lundberg

"Du gamla, du fria, du blixtsnabba cab."

#gran-turismo-7


Gnällkuk

No offense, men för att vara "konstnär" var det ju inte speciellt imponerande...


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Citat:

Att Gran Turismo 7 har verktyg som låter spelarna måla sina bilar lite som de vill har inte gått kostnären Bo Lundberg förbi.

Nej, alltså, när PlayStation bjuder han in (vilket väl betyder "betalar honom"?) för att promote:a spelet så är det kanske lite svårt för honom att missa det 😄

Citat:

I was invited to design some thirty liveries in conjunction with the Gran Turismo 7 launch and their 25 year anniversary.[...]

Det ser ju trevligt ut, men är kanske lite väl plottrigt för min smak

Medlem

Gillar hur han refererar till koenigsegg men gjorde det på en Porsche! 😂

Medlem

Ska jag veta vem Bo Lundberg är?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

No offense, men för att vara "konstnär" var det ju inte speciellt imponerande...

Tycker det är riktigt snyggt.
Stilrent, inte plottrigt, ser ut som en livery ett racingstall hade kunnat använda.

Gnällkuk
Skrivet av Dominus:

Tycker det är riktigt snyggt.
Stilrent, inte plottrigt, ser ut som en livery ett racingstall hade kunnat använda.

Du har med andra ord aldrig spelat ett bilspel där man kan designa sina egna liveries. Idén är bra, utförandet långt under gemene mans uppladdade kreationer. Hade varit en klart bättre idé att låta hans idéer bli till liv med någon som vet vad de gör.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Grafisk formgivare känns som en mer korrekt beskrivning...

Medlem

Jag hittade dalahäst(krafterna) jag letade efter, men en surströmming över en ståtligt rest midsommarstång?

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Du har med andra ord aldrig spelat ett bilspel där man kan designa sina egna liveries. Idén är bra, utförandet långt under gemene mans uppladdade kreationer. Hade varit en klart bättre idé att låta hans idéer bli till liv med någon som vet vad de gör.

Jo då, det har jag. Och majoriteten är enbart plottriga verk där skrikigast vinner.
De snyggaste är alltid de stilrena.

Citat:

The idea was to highlight what is seen as typically Swedish phenomena and I wanted to combine that with the aesthetics of racing.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Nej, alltså, när PlayStation bjuder han in (vilket väl betyder "betalar honom"?) för att promote:a spelet så är det kanske lite svårt för honom att missa det 😄

Det ser ju trevligt ut, men är kanske lite väl plottrigt för min smak

Att det ser plottrigt ut beror nog på att han designat "liveries" vilket väl är lag-märken för olika teams som man kan gå med i, om jag hajat rätt. Sedan kan man applicera dessa märken på sin bil, men applicerar man alla märken från olika teams så ser det ju lite plottrigt ut

Medlem
Skrivet av Famipan:

Att det ser plottrigt ut beror nog på att han designat "liveries" vilket väl är lag-märken för olika teams som man kan gå med i, om jag hajat rätt. Sedan kan man applicera dessa märken på sin bil, men applicerar man alla märken från olika teams så ser det ju lite plottrigt ut

Ja, det är ju sant, är inte så insatt i bilsport och ser nu när jag googlar att i jämförelse med vad som är normalt så är detta ju närmast stilrent

1
Skriv svar