Oscarsnominerade Jessie Buckley har bärande roll i nästa Dark Pictures-del

Robot
Oscarsnominerade Jessie Buckley har bärande roll i nästa Dark Pictures-del
Medlem

Den här "serien" är så trött. Kommer sluta som telltale...

Medlem
Skrivet av maq777:

Den här "serien" är så trött. Kommer sluta som telltale...

Vad är det med Supermassive som leder tankarna till Telltale som, på grund av dåligt ledarskap som förebygger crunch, trakasserier och dålig pengarhantering, går i konkurs? Och sen återuppstår, I guess?

Medlem
Skrivet av Cordayne:

Vad är det med Supermassive som leder tankarna till Telltale som, på grund av dåligt ledarskap som förebygger crunch, trakasserier och dålig pengarhantering, går i konkurs? Och sen återuppstår, I guess?

Båda släpper/släppte äventyrsspel som går som på räls. Där storyn ska ha framträdande roll men som efter varje nytt släpp bara blir tradigare. Utveckligen av spelen känns som att de är byggd på en automatisserad fabrik där varje ny iteration fått mindre kärlek av utvecklarna än den förra. Inovationen som gjorde de första spelen bra är som bortblåst.

Bara för att nämna ett par saker som enligt mig liknar...

Medlem

Tyvärr går det lite för snabbt för Supermassive just nu, speciellt med Dark Picture Anthology. De började ju grymt bra med Until Dawn, ett av de bästa skräckspel jag spelat, sedan började de med sina mall-gjorda spel. Man of Medan var hyfsat, men sen Little Hope och House of Ashes var rent ut sagt usla. Har ni kollat hur karaktärerna rör sig? Och historierna är så klyshiga, på ett dåligt sätt, att man bara vill att de ska ta slut. Until Dawn körde jag om direkt då jag klarat det, för att få reda på mer, hitta allt, försöka rädda alla. I Man of Medan orkade jag bara göra "replay" på några avsnitt, sedan på Hope och Ashes har jag inte spelat om det minsta. När de var klara, så är det klara, för alltid.

Synd att hamna i mall-träsket, och pumpa ut liknande spel varje ur. Det som det borde ge, är ju att de kan fokusera på historien eller karaktärerna (eftersom allt tekniskt och designmässigt är klart i "mallen"), men inte ens historien och karaktärerna är bra

Håller tummar och tår för att The Quarry ska bli mycket bättre, då det som tur är, inte ska gå i Dark Pictures-spåret!

Medlem
Skrivet av maq777:

Båda släpper/släppte äventyrsspel som går som på räls. Där storyn ska ha framträdande roll men som efter varje nytt släpp bara blir tradigare. Utveckligen av spelen känns som att de är byggd på en automatisserad fabrik där varje ny iteration fått mindre kärlek av utvecklarna än den förra. Inovationen som gjorde de första spelen bra är som bortblåst.

Bara för att nämna ett par saker som enligt mig liknar...

Ja fair enough! Men tror inte de varken slutar som telltale eller konkar, iom att telltales problem var att de hade typ 10 olika licenser från andra företag i rullning på en och samma gång, samt typ 4 spel under utveckling samtidigt. Telltale tog på sig för mycket, medan Supermassive mer går lite på tomgång. Absolut att intresset kommer svalna om spelen fortsätter att bli sämre men the Quarry verkar riktigt nice baserat på trailern.

1
Skriv svar