Snabbkollen - Vilken Playstation Plus-nivå kommer du välja?

Robot
Snabbkollen - Vilken Playstation Plus-nivå kommer du välja?
Medlem

Beror lite på vilka spel som erbjuds. Är det inga spel som lockar, så blir det första nivån.

Medlem

Skrev detta nyss i en annan tråd (ursäkta för upprepningen). Röstade på nivå 2 som jag egentligen hade tänkt mig från början, men priset nedan gjorde att jag hamnade på högsta nivån automatiskt 😀

"Mitt PS Now skulle utgå nu i juni och trodde att det inte gick att förlänga längre. Men jag lyckades faktiskt förlänga prenumationen med 2 år, vilket betyder att jag kommer få migrera till den högsta nivån automatiskt (kostade runt 900 kr för min del, istället för ca 2400 kr). 😃 Min tanke från början var nivå 2, då jag inte bryr mig om retrospelen, förutom ev. GTA4. Men med tanke på att priset blev billigare nu jämfört med senare så var det ett måste."

Medlem

Jag lägger mig nog på Essential.

Med den backlog jag har, de spel som nu ingår med Plus samt de spel jag köper så hinner jag inte med att spela allt jag vill spela så att betala för ännu fler spel jag inte hinner spela är inte så lockande.

Det kan bli någon månad med Extra ibland om det är några spel jag verkligen vill spela.

Jag hoppas att inte Sony försämrar utbudet i "vanliga" Plus som MS gjorde med Games with Gold när man började marknadsföra Game Pass. Att man går från tre spel till två kan jag leva med.

Gnällkuk

Känns som att det kommer bli missvisande resultat eftersom folk som inte äger en PlayStation kommer buntas ihop med de som inte tänker teckna ett medlemskap men ändå äger en PlayStation.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Gen
Medlem

Kan vara kul att testa högsta nivån en månad men sen lär jag ligga kvar på lägsta. Egentligen använder jag PS+ bara för Cloud Save och eventuellt gratisspelen. Lirar aldrig MP så den biten faller bort.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Känns som att det kommer bli missvisande resultat eftersom folk som inte äger en PlayStation kommer buntas ihop med de som inte tänker teckna ett medlemskap men ändå äger en PlayStation.

Det är ofta så med de här sk "omröstningarna". Jag har ju ingen Playstation och kommer aldrig köpa en, men kände ändå ett mycket starkt behov av att rösta just nu och då fanns det ju bara ett val.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Känns som att det kommer bli missvisande resultat eftersom folk som inte äger en PlayStation kommer buntas ihop med de som inte tänker teckna ett medlemskap men ändå äger en PlayStation.

Håller med! Det fjärde valet borde inte ha varit med, då folk som inte ens äger en playstation bara kommer trolla med statistiken. Hade varit mer intressant statistik för de som faktiskt är genuint intresserade av tjänsten. Äger man då inte konsolen så röstar man inte alls.

Edit: Nu blev det ändrat, tackar!

Skrivet av trickeh2k:

Känns som att det kommer bli missvisande resultat eftersom folk som inte äger en PlayStation kommer buntas ihop med de som inte tänker teckna ett medlemskap men ändå äger en PlayStation.

I en perfekt värld hade ju bara dom som äger en Playstation faktiskt röstat och dom som inte äger en då valt alternativet " Avstå röst"(som jag gjorde), men vi alla vet att det inte fungerar så

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Det är ofta så med de här sk "omröstningarna". Jag har ju ingen Playstation och kommer aldrig köpa en, men kände ändå ett mycket starkt behov av att rösta just nu och då fanns det ju bara ett val.

Varför kände du ett starkt behov av att rösta?

Medlem

Blir förmodligen nivå 2 för min del, till att börja med. Jag tycker nog att lägsta nivån hade räckt, kostar även som att köpa ett spel till fullpris. Jag har inte direkt något intresse av att spela gamla spel från PS1/PS2/PS3, old game is old.

Det som avgör är vilka spel som kommer ingå i biblioteket, är det samma som PS Now har i dagsläget, eller kommer det kryddas rejält med annat gott?


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Redaktör
Skrivet av Hipshot:

Det är ofta så med de här sk "omröstningarna". Jag har ju ingen Playstation och kommer aldrig köpa en, men kände ändå ett mycket starkt behov av att rösta just nu och då fanns det ju bara ett val.

Skrivet av Bullen86:

Håller med! Det fjärde valet borde inte ha varit med, då folk som inte ens äger en playstation bara kommer trolla med statistiken. Hade varit mer intressant statistik för de som faktiskt är genuint intresserade av tjänsten. Äger man då inte konsolen så röstar man inte alls.

Hm. Ja, kanske det ja. Tog bort alternativet så att bara de som faktiskt tänker prenumerera har alternativ. Inte perfekt det heller, men såna här omröstningar ger ju bara en antydan om vad folk tycker - inga vetenskapliga sanningar.


signatur
Medlem

Nuvarande PS Plus (d.v.s. Essential) räcker gott och väl för egen del. Lär troligen förlänga nuvarande abonnemang, som går ut 2025, med ett par år till under nästkommande BF, när priserna ligger runt 300-400/år.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Gnällkuk
Skrivet av hoppalängdhopp:

I en perfekt värld hade ju bara dom som äger en Playstation faktiskt röstat och dom som inte äger en då valt alternativet " Avstå röst"(som jag gjorde), men vi alla vet att det inte fungerar så

Du får en guldstjärna!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Inte lockad av någon nivå


signatur

Ultrazine

Gnällkuk
Skrivet av Tomas Helenius:

Hm. Ja, kanske det ja. Tog bort alternativet så att bara de som faktiskt tänker prenumerera har alternativ. Inte perfekt det heller, men såna här omröstningar ger ju bara en antydan om vad folk tycker - inga vetenskapliga sanningar.

Nu har du istället skapat två problem, dels har du tagit bort alla svar för de som väljer att inte skaffa en prenumeration och de som "felaktigt" svarade samma som inte äger en PlayStation, dels är nu resterande enbart kvar med att de kommer att prenumerera på tjänsten vilket invaliderar de som äger konsolen men inte prenumerar, eller planerar att göra det.

Jag förstår att det inte är något som kommer publiceras i tidskriften Science och ligga som refernspunkt i högskolekurser men det blir bara konstigt att ha en oficiell omröstning med resultat som inte kommer att ge en realistisk indikation på vart FZs besökare står i frågan.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Hm. Ja, kanske det ja. Tog bort alternativet så att bara de som faktiskt tänker prenumerera har alternativ. Inte perfekt det heller, men såna här omröstningar ger ju bara en antydan om vad folk tycker - inga vetenskapliga sanningar.

Kunde haft två alternativ till; "äger inget Playstation, så köper inte tjänsten", "äger en av Sonys konsoler, men kommer inte prenumerera!"
Vet inte om tjänsten bara riktar sig till ps5 eller till 4an också...

Om ni vill ha statistik för bara de som äger konsolen så kan ni ju exkludera de som inte gör det, när ni sammanställer.

Jag blev lite triggered när jag var tvungen att avstå nu.. 😭☺️☺️😉❤️

Medlem
Skrivet av Gen:

Kan vara kul att testa högsta nivån en månad men sen lär jag ligga kvar på lägsta. Egentligen använder jag PS+ bara för Cloud Save och eventuellt gratisspelen. Lirar aldrig MP så den biten faller bort.

Samma. Det tar ju mig flera månader att spela ett spel så det är mest cloudspar som hade varit bra att ha (vilket jag inte har just nu).


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Medlem

Kommer köra PS Plus Essential, det är det jag gör nu alltså. Får se vilket spelbibliotek man får tillgång till när det väl kickar igång osv. Kanske uppgraderar i framtiden till PS Plus Extra, det verkar vara ganska prisvärt.

Medlem

Kommer köra med det som mitt nuvarande PS+ övergår till automatiskt

Medlem

svårt att avgöra då det ännu inte är känt vilka spel som ingår.

Medlem

Ingen, äger även XSX och ingen GP där heller.

Medlem

Jag har inte hängt med riktigt sedan nyheten släpptes igår. Initialt så lät det bara som att PS+ och PS Now bundlas ihop och säljs som ett paket - dvs. inte jätteimponerande i mina ögon. Däremot skulle jag bli snäppet mer sugen på Essential nivån om detta 740 spel från PS, PS2, PS3, PS4, PS5, PSP betyder att man faktiskt kan ladda ner spelen och lagra dom på disk istället för att streama. Undrar också om det är fler titlar än i vanliga PS now utbudet (som jag inte va super-impad av).

Änsålänge har jag inga planer från att gå upp ett steg från gamla vanliga PS+ nivån.

Medlem
Skrivet av duchovny:

Jag har inte hängt med riktigt sedan nyheten släpptes igår. Initialt så lät det bara som att PS+ och PS Now bundlas ihop och säljs som ett paket - dvs. inte jätteimponerande i mina ögon. Däremot skulle jag bli snäppet mer sugen på Essential nivån om detta 740 spel från PS, PS2, PS3, PS4, PS5, PSP betyder att man faktiskt kan ladda ner spelen och lagra dom på disk istället för att streama. Undrar också om det är fler titlar än i vanliga PS now utbudet (som jag inte va super-impad av).

Änsålänge har jag inga planer från att gå upp ett steg från gamla vanliga PS+ nivån.

Kikar man på nuvarande PS-Now så kan du ladda ned ps2 och ps4 spel. Men inte ps3 spel som körs på en annan arkitektur och därmed streamas. Vi får se hur det blir med den nya tjänsten.

Medlem

Jag fick avstå rösten.
Jag har inga planer på att använda någon av dem.

Edit:
såg nu att det fanns 5 alternativ?


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Redaktör
Skrivet av Weeks_death:

Kunde haft två alternativ till; "äger inget Playstation, så köper inte tjänsten", "äger en av Sonys konsoler, men kommer inte prenumerera!"
Vet inte om tjänsten bara riktar sig till ps5 eller till 4an också...

Om ni vill ha statistik för bara de som äger konsolen så kan ni ju exkludera de som inte gör det, när ni sammanställer.

Jag blev lite triggered när jag var tvungen att avstå nu.. 😭☺️☺️😉❤️

Fixat! Nästa gång ska jag tänkta till innan jag pubbar en omröstning...


signatur
Medlem

Inget är intressant tyvärr. Citerar mig själv:

Skrivet av Waliant:

När jag fick min PS5 förra året skaffade jag ett år plus för att spela spelen i PS-Collection (God of War, Days Gone, mm). I övrigt är det som plus erbjuder samt det som presenterades idag helt ointressant. Skulle endast skaffa istället för att köpa nya spel på skiva, men det ingår inte.


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Gen
Medlem
Skrivet av demagog:

Samma. Det tar ju mig flera månader att spela ett spel så det är mest cloudspar som hade varit bra att ha (vilket jag inte har just nu).

Molnspar borde egentligen ingå som det gjorde på PS4 men men. Steam, EA, Ubisoft osv tar ju inget för molnspar.

Medlem

Tja, avstår röst i dagsläget. Har ju PS+ men väntar och ser vad som erbjuds mer exakt innan jag bestämmer mig för vilken nivå det blir.

Gnällkuk
Skrivet av Tomas Helenius:

Fixat! Nästa gång ska jag tänkta till innan jag pubbar en omröstning...

Om det är en undersökning ni kanske är mer intresserade av så är en bra regel att testa ett formulär, eller frågor på helt utomstående. Typ, brorsans ungar och kollegans fru eller dylikt. Lätt att man bara förutsätter en massa saker som verkar självklart för än själv och andra på sin arbetsplats t ex. Efter att man tryckt på publicera går det inte att införa ändringar utan att du får ett felaktigt resultat. Det enda "rätta" är isf att radera svaren och publicera helt ny, det brukar dock i regel innebära en sämre svarsfrekvens från respondenter.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

12
Skriv svar