Xbox-kylskåpet finns nu att köpa i Sverige
Om det inte var så att jag bara har drygt 3 meter från datorn till kylskåpet så hade det här varit en rolig grej att ha i mansgrottan 😀
Men då kan du ju halvera avståndet!!
"Writer and Fighter"
Men då kan du ju halvera avståndet!!
Haha, det är sant! Men jag får nog svårt att rättfärdiga den investeringen 😀
Lite sugen... men dålig beskrivning! Är det tolv långburkar man får plats med eller tolv barnburkar??
Det där är en bra fråga faktiskt, vi har ju rätt nyligen gått till lite mer avlånga smala 33 cl burkar.
"Writer and Fighter"
Lite sugen... men dålig beskrivning! Är det tolv långburkar man får plats med eller tolv barnburkar??
Jag ska förbi Elgiganten imorgon. Jag kan scouta åt dig. Citera mig om jag glömmer bort dig. Kan bli ett köp för mig oxå.
Jag ska förbi Elgiganten imorgon. Jag kan scouta åt dig. Citera mig om jag glömmer bort dig. Kan bli ett köp för mig oxå.
<3
PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck
Jag var precis inne på hemsidan. Den säljs bara online verkar det som. Dessutom verkar det vara babyburkar.

Jag var precis inne på hemsidan. Den säljs bara online verkar det som. Dessutom verkar det vara babyburkar.
https://www.elgiganten.se/image/dv_web_D180001002957782/42274...
Ser i alla fall ut som man kan ta ut hyllora och då få plats med långbrukar?
"Writer and Fighter"
Det där är en bra fråga faktiskt, vi har ju rätt nyligen gått till lite mer avlånga smala 33 cl burkar.
På Elgigantens hemsida (via länken i artikeln) så ser man att dom plockat ut hyllorna och ställt in långsmala burkar. Ser dock inte om dom fått in 12st
Ser i alla fall ut som man kan ta ut hyllora och då få plats med långbrukar?
Sant. Hur som ser det ut som 12x33cl är det optimala. Kanske, kanske att man får i 8x50 och 2x33 för en total av 4,66L. Videon nedan visar långburkar i kylen.
https://www.elgiganten.se/video/DV_Vid_D180001257855/422746/x...
På Elgigantens hemsida (via länken i artikeln) så ser man att dom plockat ut hyllorna och ställt in långsmala burkar. Ser dock inte om dom fått in 12st
Om man syftar på annat än flygplansburkar skulle jag tippa på att det är en utbyggnad i bakkant för fläkt, termostat osv. Om vi utgår ifrån att den utbyggnaden är ett hyllplan högt och brett så blir det med 33or: x6, x4(med utbyggnad bakom) samt x2 liggandes. Om utbyggnaden är plan i toppen kanske man kan ställa x2 33cl bakom 8x50cl
Om man syftar på annat än flygplansburkar skulle jag tippa på att det är en utbyggnad i bakkant för fläkt, termostat osv. Om vi utgår ifrån att den utbyggnaden är ett hyllplan högt och brett så blir det med 33or: x6, x4(med utbyggnad bakom) samt x2 liggandes. Om utbyggnaden är plan i toppen kanske man kan ställa x2 33cl bakom 8x50cl
Nu måste någon verkligen köpa denna och följa upp det här! XD
"Writer and Fighter"
Sant. Hur som ser det ut som 12x33cl är det optimala. Kanske, kanske att man får i 8x50 och 2x33 för en total av 4,66L. Videon nedan visar långburkar i kylen.
https://www.elgiganten.se/video/DV_Vid_D180001257855/422746/x...
8 långburkar är ändå ok. Efter 4 kan man rotera in nya i samband med pisspaus och på så vis alltid ha kalla nära till hands. Lutar åt ett köp även om jag är besviken på att det inte gick in 12 långburkar.
PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck
8 långburkar är ändå ok. Efter 4 kan man rotera in nya i samband med pisspaus och på så vis alltid ha kalla nära till hands. Lutar åt ett köp även om jag är besviken på att det inte gick in 12 långburkar.
Det går ju att köpa kortburkar också, inte av allt förstås men av många drycker
Det går ju att köpa kortburkar också, inte av allt förstås men av många drycker
Det stämmer såklart. Dock brukar literpriset vara hutlöst i jämförelse med långburkar. Ja, jag vet. Köpa kyl för 1300 och sen gnälla över literpris, men men XD
Kanske lite OT men: Någon som kan förklara varför dom nya avlånga burkarna kom till över huvud taget? Dom är så sjukt opraktiska. Passar sämre i alla hållare som finns, t ex i bilen och sabbar för mig i kylen då dom är för höga för att ställa på skåpsdörrens plan som jag har dom andra vanliga/äldre burkarna, men dom är inte tillräckligt höga och breda för att det blir volymeffektivt att ha dom på planet inne i kylen vid dom större förpackningarna. Och dom rymmer ju lika mycket.
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.
Fast det är lite b då det står att den kyler till 20 grader under rumstemperatur, problemet på sommaren när det är över 30 grader inne så är burkarna fortfarande varma ju.
Där har du faktiskt en poäng! Men man får ju komma ihåg att det mer eller mindre är "bling" till din mangamecave. Sen att svenska sommaren är över på en vecka spelar ju oxå in. Personligen gillar jag dryck runt 10 grader, men det är ju högst subjektivt.
Edit: Lite PK får en väl vara.
Kanske lite OT men: Någon som kan förklara varför dom nya avlånga burkarna kom till över huvud taget? Dom är så sjukt opraktiska. Passar sämre i alla hållare som finns, t ex i bilen och sabbar för mig i kylen då dom är för höga för att ställa på skåpsdörrens plan som jag har dom andra vanliga/äldre burkarna, men dom är inte tillräckligt höga och breda för att det blir volymeffektivt att ha dom på planet inne i kylen vid dom större förpackningarna. Och dom rymmer ju lika mycket.
Det är lite som när Santa Maria fick för sig att de skulle ändra formen på sina kryddburkar så att de inte passade in någonstans
Avlånga 33or? Ja, det är nog satan som har hittat på. Nu dricker jag väldigt sällan sådant som kommer i avlånga 33or så jag kan inte säga att det är ett jätteproblem för mig. Om jag har samma produkt i långsmalt och korttjockt utförande framför mig väljer jag nog alla dagar i veckan den korttjocka.
Det har vad jag läst endast med trender att göra. Alla energidrycker och funktionsdrycker kör ju med dessa långa lite smalare. Dessa säljer ju som smör och Coca-Cola ville hänga på trenden och därför bytte de burkar. Sen gissar jag att andra bolag följer efter vad Coca-Cola gör....
"Writer and Fighter"
Undrar om de gjort något mer åt ljudnivån.
Efter ha sett några reviews av den amerikanska versionen med Eco-mode så verkar den väsnas alldeles för mycket.
Bra fundering, det hade jag inte en tanke på. Det blir ju lätt högljutt med mindre fläkt. Distansköplagen är ju såklart trevlig här, men det är ju bök och meck att skicka tillbaka saker.
Är väldigt sugen på den, även om jag inte har en aning om vad jag ska ha den till.