Nu är Elden Ring-bossen Starscourge Radahn återigen skitsvår

Robot
Nu är Elden Ring-bossen Starscourge Radahn återigen skitsvår

Den stora snubben på den lilla hästen.

#Elden-ring, #Fromsoftware


Medlem

Besegrade honom innan pachen som gjorde han enklare. Han var hanterbar då men det som dödade mig gång på gång var de förbannade one hit kill-meteorerna. Till sist överlevde jag den attacken genom ett mirakel och dodgeande och det blev hans nederlag 😅

Tycker så himla synd om hans häst för övrigt. Vill låna ut mitt shiatsu-massagebälte till den arma kraken 😘

Medlem

Besegrade Rahdan för någon vecka sen. Jag tyckte han hade mycket one hit kill attacker som gjorde mig till vansinne men sista gången jag skulle försöka på honom så gick allting rätt och tog ner honom med skakiga händer. Att göra han lite enklare är nog för det bästa.

Medlem

Jag tog ner honom med hjälp av en annan spelare.
Jag häll mig undan medans den amdra spelaren skötte grovjobbet. Sen hoppade jag in på slutet ich avslutade det hela.
Och folk påstår att elden ring behöver easy mode


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Ajdå! Håller precis på att levla up i Caelid för att kunna spöa han så det är väll bara nöta på lite extra då.

International
Man of Mystery

Jag tog honom igår, efter patchen tydligen för jag fick en uppdatering när jag skulle starta.. har inte jättemycket att jämföra med men jag tog honom efter 2'a försöket, med alla kompisar dock. första gången blev jag mosad av meteoren, andra gången var jag noga med att kolla var den fan siktade på att landa.

Har pysslat runt överallt och levlat och letat prylar och vapen så jag tror jag är typ lvl70-75

Caelid är ett vidrigt ställe btw, snyggt och välgjort ja, men vidrigt..


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av bluenephilim:

Caelid är ett vidrigt ställe btw, snyggt och välgjort ja, men vidrigt..

Nästan så det kryper lite i kroppen när man rider omkring där 😅

Medlem

Klarade av honom genom att hålla avstånd på hästen och bara ”respawna” medkombattanterna, Då anföll han nästan enbart dem istället för mig. Slog inte ett enda slag eller sköt en enda pil men det gick faktiskt på första försök med den strategin, var dock lite ”överlevlad” ska erkännas

Medlem

Tog mig två försök innan första patchen att få ner honom, en polare kallade det för beginners luck 🤣

Medlem
Skrivet av mrkhaglund:

Tog mig två försök innan första patchen att få ner honom, en polare kallade det för beginners luck 🤣

Klarade han också på 2-3 försök vid första genomspelningen innan patchen.
Har spelat igenom en gång till med en ny char, och tog honom likaså på andra försöket dock med patchen som gjorde honom enklare.

Men ärligt talat så märkte jag personligen ingen skillnad.

Medlem

Är lite kluven till fighten.

Rätt cool men samtidigt är han alldeles för stirrig och jag gillade aldrig "preppingen" man skulle göra innan med NPC:erna.

Medlem

Hade personligen inga större problem med han innan någon nerf, använde inte summons. Kom på en taktik som funka för mig att använda hästen för att undvika vissa attacker och sen hoppa av pollen för att attackera. Fighten kanske är tänkt att vara så, att utnyttja hästen mer.

Sen är det som vanligt i deras spel, det skiljer sig från person till person vilka bossar som kan ge en bekymmer.

Lore-mässigt ska han ju vara en av dom mäktigaste krigarna i spelet(om inte den mäktigaste), så nog ska han vara lite utmanande alltid tycker jag. ;P

Radahns häst heter förövrigt Leonard.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Först kom jag dit på lvl 50 och körde bara svärd och förstod inte man kunde göra summons så tog en paus efter 15 försök. Kom tillbaks i level 70 tror jag. Med summons och rotten breath då klara jag han nästan direkt tror jag. Hans meteorattacker på slutet begrep jag inte. Kändes som man hade tur att man tog han med svärd och lite rullande på magkänsla de sista 25 procenten. Malenia och commander Niell gav mig betydligt större problem.

Medlem
Skrivet av Koolers78m9:

Klarade av honom genom att hålla avstånd på hästen och bara ”respawna” medkombattanterna, Då anföll han nästan enbart dem istället för mig. Slog inte ett enda slag eller sköt en enda pil men det gick faktiskt på första försök med den strategin, var dock lite ”överlevlad” ska erkännas

När jag försökte med detta så slutade summon signs att dyka upp i sanden sista delen av striden. Påverkar ens level vilken styrka medkombattanterna har?

Medlem

Tog honom på cirka tionde försöket innan nerf, men hade väldigt tur. Tycker Radahn lider av samma irritation för meleekaraktärer som ett ex antal andra bossar. Dom är för stora. Extra tydligt på Astel. Bossarna är så stora så för meleekaraktären så är det extremt svårt att se vilka attacker bossen utför vilket leder till stryk. Egentligen enda klagomålet jag har på spelet.

Medlem
Skrivet av Frezy_man:

När jag försökte med detta så slutade summon signs att dyka upp i sanden sista delen av striden. Påverkar ens level vilken styrka medkombattanterna har?

För mig dök dom upp på andra sidan kullen och uppe på berget helt slumpmässigt men de slutade aldrig spawna för mig. Red jäkligt stora cirklar och han lyckades ju träffa en å annan pil på mig när jag hade aggrot, man får va beredd å heala å rolla om hästen dör. Var level 75-80 tror jag. Och några sekunder efter en summon dör så dök han upp slumpmässigt nån annanstans redo att spawna

Medlem
Skrivet av androsynth:

Besegrade honom innan pachen som gjorde han enklare. Han var hanterbar då men det som dödade mig gång på gång var de förbannade one hit kill-meteorerna. Till sist överlevde jag den attacken genom ett mirakel och dodgeande och det blev hans nederlag 😅

Tycker så himla synd om hans häst för övrigt. Vill låna ut mitt shiatsu-massagebälte till den arma kraken 😘

Hans häst är typ hur lycklig som helst. Lore är nice här. Han lärde sig gravity spells för att kunna fortsätta rida sin älskling utan att skada den.

Medlem
Skrivet av Najkan:

Hans häst är typ hur lycklig som helst. Lore är nice här. Han lärde sig gravity spells för att kunna fortsätta rida sin älskling utan att skada den.

Ahh, bra. Nu kan jag slappna av 😊

Medlem

Surt att man tog honom när han var lättare än tänkt -_-
Tematiskt kändes det som en fight man skulle summona till men då det ändå gick så bra utan så struntade jag i det. Just denna boss hade jag hellre haft en skitsvår boss som man "måste" summona till, än en som var lätt nog att ta solo

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag tog ner honom med hjälp av en annan spelare.
Jag häll mig undan medans den amdra spelaren skötte grovjobbet. Sen hoppade jag in på slutet ich avslutade det hela.
Och folk påstår att elden ring behöver easy mode

Skönt att se att man inte är ensam om att ta sig igenom soulsspelen med denna taktik. Det är ju dock inget man säger högt till folk ute på gatan 🤫

Gen
Medlem

Råkade ha sett en video om just den bossen innan så var beredd på meteoren som oneshottar en. Att summona NPCer och kasta Rock Sling fick ner honom på tredje försöket. Hans pilbågsattacker i början är vad dödade mig båda gångerna.

eld
Medlem
Skrivet av Najkan:

Hans häst är typ hur lycklig som helst. Lore är nice här. Han lärde sig gravity spells för att kunna fortsätta rida sin älskling utan att skada den.

Medlem
Skrivet av svampfan:

Skönt att se att man inte är ensam om att ta sig igenom soulsspelen med denna taktik. Det är ju dock inget man säger högt till folk ute på gatan 🤫

Nej kanske inte


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag tog ner honom med hjälp av en annan spelare.
Jag häll mig undan medans den amdra spelaren skötte grovjobbet. Sen hoppade jag in på slutet ich avslutade det hela.
Och folk påstår att elden ring behöver easy mode

Det som är grejen, ER behöver inget easy mode. Inget Froms spel har tidigare haft SÅ många olika verktyg man kan använda sig av för att ta sig igenom spelet med som ER. Aldrig varit enklare att bygga en OP build.

Följ en guide och använd summons så blir spelet pissenkelt.

Jag lackade ur på Malenia och sa ba fuck it och gjorde om min karaktär till en blood build, använde mimic-tear sen R1-spam tills hon blödde ihjäl. Så jävla otillfredsställande det kändes för tog alla andra bossar i spelet utan cheese strats och summons. Vill att det ska vara bara jag mot bossen utan hjälp men jag tappade tålamodet med Malenia

Blir att ge henne en fair rematch nästa genomspelning.

Medlem

Skitsvår?
Nee om man håller koll på storyn så vet man att Radhan är extremt svag mot ett visst rött dammoln.
Andas lite på han och har får panik.

Medlem
Skrivet av TheWarlock:

Skitsvår?
Nee om man håller koll på storyn så vet man att Radhan är extremt svag mot ett visst rött dammoln.
Andas lite på han och har får panik.

Ingen vet sånt, men visst man kan googla alla bossar för lättare vinster.

Medlem

Jag och en kompis tog ner honom tillsammans. Jag vet inte om han var lättare då eller inte.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Najkan:

Ingen vet sånt, men visst man kan googla alla bossar för lättare vinster.

Vad babblar du om det är flertalen NPC som nämer det och hela området är fördärvat av SR.
Du tänkte aldrig hmm kanske är en ledtråd?
Har man spelat ett antal RPGs innan så vet man att npcs ofta nämner bossars svagheter.

Tror nog de flesta rutinerade RPG spelar fattade den ledtråden.

Medlem

Shit hela världen har fel och bossen är inte alls svår. "Elden rings svåraste boss" hur kan alla ha fel. D:

Konstigt att folk inte tipsar om det i reddit trådar där fighten diskuteras, dom kanske vill hålla det hemligt.

Sen kanske folk inte vill levla faith / arcane / inte hittar rotten breath / annat

Medlem

Jahaa men dåså jag använder inte taktiken som spelet hintar om så bossen är svår.
Ok jag kan köpa det som ett argument att alla inte har levlat fait eller arcane.
Men kom inte och säg att han är spelet svåraste boss.
Eller att man är tvungen att läsa på forum för att lära sig hur man lättast fimpar han. Vilket var det ända jag ville ha sagt.
Hade personligen inte haft med han på min top 5 lista

12
Skriv svar