Ytterligare en Call of Duty-toppspelare råkar avslöja sitt fuskande

Robot
Ytterligare en Call of Duty-toppspelare råkar avslöja sitt fuskande
Medlem

Det numera svåra livet.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Det är konstigt...samtliga som åker dit för olika saker säger alltid att det var första gången. Oavsett det var fusk i spel, vara med prostituerad, använda droger osv...fantastiskt att de aldrig gjort sakerna tidigare


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Det är konstigt...samtliga som åker dit för olika saker säger alltid att det var första gången. Oavsett det var fusk i spel, vara med prostituerad, använda droger osv...fantastiskt att de aldrig gjort sakerna tidigare

Nybörjarmisstag helt enkelt.

Medlem

En annan klarar ju iaf av att vara dålig med hedern i behåll.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Ankh:

Det är konstigt...samtliga som åker dit för olika saker säger alltid att det var första gången. Oavsett det var fusk i spel, vara med prostituerad, använda droger osv...fantastiskt att de aldrig gjort sakerna tidigare

Bara nybörjare och amatör-junkies som åker dit. Vi proffsknarkare och riktiga horbockar, vi blir aldrig haffade!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Lätt att Streama och vli poppis pga skicklighet.
Fuska som bara den, sen en massa följare som donerar och köper ens merch. 💰💰💰💰💰.

Kasnke läge för att Twitchoholics och inse att man kan donera sina slantar på vettigare saker.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Finns ingen hopp för FPS-spel communityn längre, han va förmodligen inte ensam heller på den servern med fusk.

Finns de kvar folk som verkligen nöta i ett FPS-spel idag och acceptera att det tar tid för att bli bra? Knappast känns mörkt ut. :/


signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Avstängd

Det han faktiskt ser på skärmen? Visar alltså inte streamarna det spelarna ser på sina skärmar eller hur funkar detta?

Medlem
Skrivet av Ankh:

Det är konstigt...samtliga som åker dit för olika saker säger alltid att det var första gången. Oavsett det var fusk i spel, vara med prostituerad, använda droger osv...fantastiskt att de aldrig gjort sakerna tidigare

De kanske menar att det var första gången de blev upptäckta. 🙄

Skribent
Skrivet av Calez:

Det han faktiskt ser på skärmen? Visar alltså inte streamarna det spelarna ser på sina skärmar eller hur funkar detta?

Jag är ingen expert i ämnet, men streamande fuskare verkar kunna exkludera just fuskelementen från det som skickas ut till tittarna – men till synes inte helt felfritt.

Medlem
Skrivet av Nyhet:

Sicken träskalle!

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Jag är ingen expert i ämnet, men streamande fuskare verkar kunna exkludera just fuskelementen från det som skickas ut till tittarna – men till synes inte helt felfritt.

Ja, många streamingmjukvaror är väl per default inställda på att fånga en specifik applikations rendering snarare än det långt mycket mer opraktiska att ta outputen till skärmen (lite obra om du råkar alt-tabba eller så dessutom), vilket gör att eventuella overlays kanske inte kommer med. Samtidigt beror det väl lite på hur ev. overlays injiceras (om de gör det) också, och hur spelmotorn och dess rendering fungerar, samt givetvis capturemjukvaran också.

Bara lekt lite med OBS och nVidias Shadowplay, och spelar varken FPS eller MP, så jag har också jäkla dålig koll. Om någon kan komma med mer matnyttig teknisk info vore det intressant.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Jag tror han glöm att man inte får fuska


signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2

Medlem

Undrar hur effektivt deras anti-cheat Riccochet är... verkar inte vara så bra stöter på fuskare iaf 2-3 ggr per dag

Medlem

Man blir förvånad ändå på hur dumdristigt det är, om inte lite modigt, att streama och fuska samtidigt (och inte nog med det, oförskämt rapa medan man gör det) .

Tänker på detta klippet med där en snubbe t.o.m. visar upp någon annans gameplay och låtsas som om det är han som spelar. Finns folk till allt:

Medlem

Pro-tip till honom... börja spela Battlefield 2042 vetja. Där kommer du inte finna något motstånd.

Medlem

Jag kanske missförstår vad han menar men jag fattar inte argumentet att han "bara" fuskar när han spelar med folk han anser är på hans nivå. Om dom är på hans nivå behöver han inte fuska. Eller erkänner han att han fuskar för att vinna mot folk som är på hans nivå.

Makes nu sense!

Medlem

Jag är definitivt ingen programmerare, men nu tänker jag såhär: om ett fuskprogram tar data från clienten för att veta vart folk är på kartan; skulle man inte kunna programmera så att servern skickar data direkt vart spelarma är, lite som att streama datan på ett annorlunda sätt? Har ingen aning om det går att göra eller hur mycket datatrafik det skulle krävas, men borde inte en sån lösning kunna lösa dessa wallhacks?


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Jag spelar mest Valorant, och dom har ju ganska inskränkande antifusk som alltid rullar i bakgrunden, och man måste boota med secure boot osv osv. Men fungerar det bättre? Är det här spelet särskilt enkelt att fuska i?

Medlem
Skrivet av Ankh:

Det är konstigt...samtliga som åker dit för olika saker säger alltid att det var första gången. Oavsett det var fusk i spel, vara med prostituerad, använda droger osv...fantastiskt att de aldrig gjort sakerna tidigare

Det är väl därför dom åker fast för dom är nybörjare på det haha

Medlem
Skrivet av vbgbasse:

Jag är definitivt ingen programmerare, men nu tänker jag såhär: om ett fuskprogram tar data från clienten för att veta vart folk är på kartan; skulle man inte kunna programmera så att servern skickar data direkt vart spelarma är, lite som att streama datan på ett annorlunda sätt? Har ingen aning om det går att göra eller hur mycket datatrafik det skulle krävas, men borde inte en sån lösning kunna lösa dessa wallhacks?

Exempelvis faceits antiwallhack för csgo fungerar så att det försöker avgöra om en spelare har möjligheten att se en annan spelare, är det exempelvis en vägg mellan så får inte clienten den datan. Tyvärr kan det med latency göra att spelare poppar in på skärmen lite efter att de borde, typ som att de kommer från ingenstans. CSGO i sig gör liknande saker på servernivå idag men mindre instrusive, men du kan exempelvis inte se någon över hela kartan genom flera väggar. Det finns tyvärr alltid nackdelar med för hårda anticheats då de kan gå ut över spelupplevelsen.

Medlem
Skrivet av Kasse:

Exempelvis faceits antiwallhack för csgo fungerar så att det försöker avgöra om en spelare har möjligheten att se en annan spelare, är det en vägg mellan exempelvis så får inte clienten den datan. Tyvärr kan det med latency göra att spelare poppar in på skärmen lite efter att de borde, typ som att de kommer från ingenstans. CSGO i sig gör liknande saker på server nivån idag men mindre instrusive, men du kan exempelvis inte se någon över hela kartan genom flera väggar. Det finns tyvärr alltid nackdelar med för hårda anticheats då de kan gå ut över spelupplevelsen.

Tack för input 🙂


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Det där ser dessutom ut att vara på konsoll med handkontroll om man ser på knapplegenden?

Lite som att dopa sig för special olympics eller?


signatur

BF2,Starcraft,Diablo2,Quake3,Quake2Gloom...

Medlem

har aldrig förstått det roliga med att fuska, det tar ju precis hela nöjet ur att äga folk på riktigt


signatur

//monster

Äckligt. Ibland när man ser spelare som verkar överjordiskt bra, då är det för det mesta fuskare.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Livstidsfängelse


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Äckligt. Ibland när man ser spelare som verkar överjordiskt bra, då är det för det mesta fuskare.

Om du själv är medelduktig skulle jag snarare säga att det i princip aldrig är en fuskare du ser. Det är precis som med prestationshöjande medel inom mer fysiska områden, de som är absolut bäst (med doping) skulle vara väldigt nära den absoluta toppen även utan fusk.

Pratar vi aimbot är det så klart en helt annan sak, men också löjligt enkelt att urskilja om man är tillräckligt bekant med spelet i fråga. Om vi däremot nöjer oss med wallhack måste du vara en riktigt duktig spelare i grunden för att det skall göra sådan pass skillnad att du hamnar i världstoppen. Till exempel kan jag i princip garantera att du själv, med wallhack, inte skulle ha en chans mot de bästa spelarna (utan fusk.)

Ett exempel från min egen ungdom, i Quake 3, där kunde man ge folk som aldrig spelat spelet förut både aimbot och wallhack och ändå hade de ingen chans. Gav man wallhack till någon som var sämre än en själv, men ändå hade hundra- eller tusentals timmar i spelet så vann man också enkelt.

Jag skulle nog till och med kunna säga som så att om dessa wallhack-fuskare inte någonsin blivit misstänkliggjorda INNAN fusket var ett faktum, i och med streamande, så har wallhacket troligen haft en relativt liten positiv påverkan, totalt sett, åtminstone är det teoretiskt möjligt. Med det sagt är det små marginaler i toppen och beroende på hur man ser det kan den lilla skjuts det ger vara en skillnad som natt och dag.

Medlem
Skrivet av kEJTLiN:

Om du själv är medelduktig skulle jag snarare säga att det i princip aldrig är en fuskare du ser. Det är precis som med prestationshöjande medel inom mer fysiska områden, de som är absolut bäst (med doping) skulle vara väldigt nära den absoluta toppen även utan fusk.

Nja. Inte i CoD skulle jag säga. Det finns några spellägen där man ser killcam och ser tydligt hur det fuskas. Dom skjuter bara rätt ut i ingenstans och träffar folk igenom väggar och låser direkt på huvudet. I Ground War t ex (MW19) har jag sett detta riktigt många gånger, speciellt det senaste 6-8 månaderna.

Sen är det klart att oftast är helt enkelt bättre spelare man möter. Med skilled based matchmaking blir det ju så förr eller senare att en över jävlig spelare haft några dåliga matcher, blir inkastad i en för dom sämre lobby.

1
Skriv svar