Jesus och jag – Frälsarens liv som bisarrt våldsspel

Medlem

Denna tradition 😂


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Skamlös självpromoting (fast på temat): https://homebrewed.se/jesus/

Inaktiv

Nu är jag kränkt och ska tända eld på en polisbil

Medlem

FZ, jag tycker i jämlikhetens namn, borde ni dra något om muslimerna och Mohammed. Kanske uppmuntra rita mohammed dagen, köra en tävling, eller det räcker med en liten nyhets-notis för att se vad som händer om ni gör det.

Medlem
Skrivet av anon_78917:

Nu är jag kränkt och ska tända eld på en polisbil

Vänd andra kinden till

Medlem

Undrade när den skulle dyka upp i år igen! Börjar bli lika självklart som Jolt på LAN


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Avstängd
Skrivet av Seneca:

FZ, jag tycker i jämlikhetens namn, borde ni dra något om muslimerna och Mohammed. Kanske uppmuntra rita mohammed dagen, köra en tävling, eller det räcker med en liten nyhets-notis för att se vad som händer om ni gör det.

Faktum om att det aldrig kommer att hända säger en hel del om en hel del saker...

GLAD PÅSKHÄLG! (inte för Jesus dock)

Avstängd

Obligatorisk video om "spelet" The You Testament: Skrattfesten börjar!

Medlem
Skrivet av AplAy:

Faktum om att det aldrig kommer att hända säger en hel del om en hel del saker...

GLAD PÅSKHÄLG! (inte för Jesus dock)

Det säger mycket om medie-landskapet i Sverige, som drivs av rädsla och extrem feghet. Dem gör narr av kristendomen, mitt under deras högtid... Jag vill gärna se om dessa hade vågat driva med Islam på det här sättet under deras högtid, tex. under ramadan. Det hade varit något att beskåda..

Medlem
Skrivet av Seneca:

Det säger mycket om medie-landskapet i Sverige, som drivs av rädsla och extrem feghet. Dem gör narr av kristendomen, mitt under deras högtid... Jag vill gärna se om dessa hade vågat driva med Islam på det här sättet under deras högtid, tex. under ramadan. Det hade varit något att beskåda..

Det är lättare att driva med något som man själv identifierar sig som kanske?

Medlem

Det som är roligt i allt detta är hur mycket ironi denna nyheten utgör, när man ser idag vad som hänt/händer i svenska förorter runt om i Sverige. Där polisbilar bränns ner, och stenar kastas på polisen, egendom förstörs, extrema brott begås... Och dem provocerades av vad? Att nån fick för sig att göra med en bok vad den än önskar, med andra ord, en lika stor provokation mot muslimerna, som denna nyhet är gentemot kristna.

Medlem
Skrivet av RiddarKatig:

Det är lättare att driva med något som man själv identifierar sig som kanske?

Det är rätt tramsigt att påstå det. De hade kunnat göra samma sak med tex. Buddhism, hinduism och många andra fler religioner, har svårt att se att dem hade gått man ur huse och bränt ner polisbilar, kastat stenar på polisen och hotat FZ med att skära halsen av dem.

Medlem
Skrivet av Seneca:

Det är rätt tramsigt att påstå det. De hade kunnat göra samma sak med tex. Buddhism, hinduism och många andra fler religioner, har svårt att se att dem hade gått man ur huse och bränt ner polisbilar, kastat stenar på polisen och hotat FZ med att skära halsen av dem.

Det är därför de är svin och vi är bättre än dem

Medlem
Skrivet av Seneca:

FZ, jag tycker i jämlikhetens namn, borde ni dra något om muslimerna och Mohammed. Kanske uppmuntra rita mohammed dagen, köra en tävling, eller det räcker med en liten nyhets-notis för att se vad som händer om ni gör det.

Skrivet av Seneca:

Det säger mycket om medie-landskapet i Sverige, som drivs av rädsla och extrem feghet. Dem gör narr av kristendomen, mitt under deras högtid... Jag vill gärna se om dessa hade vågat driva med Islam på det här sättet under deras högtid, tex. under ramadan. Det hade varit något att beskåda..

Skrivet av Seneca:

Det som är roligt i allt detta är hur mycket ironi denna nyheten utgör, när man ser idag vad som hänt/händer i svenska förorter runt om i Sverige. Där polisbilar bränns ner, och stenar kastas på polisen, egendom förstörs, extrema brott begås... Och dem provocerades av vad? Att nån fick för sig att göra med en bok vad den än önskar, med andra ord, en lika stor provokation mot muslimerna, som denna nyhet är gentemot kristna.

Skrivet av Seneca:

Det är rätt tramsigt att påstå det. De hade kunnat göra samma sak med tex. Buddhism, hinduism och många andra fler religioner, har svårt att se att dem hade gått man ur huse och bränt ner polisbilar, kastat stenar på polisen och hotat FZ med att skära halsen av dem.

Ironi betyder nog inte det du tror det betyder.
Ja, du blev ju "kränkt" av detta lilla spel. Nu kan du klappa dig själv på ryggen och berömma dig med att du minsann inte agerar som en idiot för att du blev kränkt.
I din kränkthet klagar du bara på att FZ inte försöker kränka andra som de minsann kränkt dig.

Medlem

Jag tankade ner spelet från http://www.mdickie.com/downloads.htm där Jesu-Spelet och en hel del annat digitalt böös finns att hämta.

Min korta recension av just det spelet lyder:

Det är värre.än ni kan tänka er och det finns ingen vits med att försöka beskriva hur trasigt det är som ett spel. Det är helt osammanhängande och så skruvat att dem digitala plankan som Digital-Jesus ska spikas upp på har spruckit. Vill ni ge det ett försök, bered er på en besvikelse


signatur
Medlem

Rekomenderar hans senaste wrestling spel.
Wrestling empire


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Camlin:

Ironi betyder nog inte det du tror det betyder.
Ja, du blev ju "kränkt" av detta lilla spel. Nu kan du klappa dig själv på ryggen och berömma dig med att du minsann inte agerar som en idiot för att du blev kränkt.
I din kränkthet klagar du bara på att FZ inte försöker kränka andra som de minsann kränkt dig.

Jag har inte blivit kränkt av något, bara poängterar dubbel-moralen. Har inget emot det här spelet, tvärtom tycker jag det borde finnas och aldrig förbjudas. Jag är av åsikten att yttrandefrihet är grundläggande för ett fritt och demokratiskt land. Detta innefattar att man driver med och skändar alla religioner, om man så önskar.

Faktum är att du är så kränkt och upprörd av vad som händer och vad jag skrev, att du kände dig tvungen att skriva en sådan kommentar till mig. Du speglar din kränkthet på mig, och som resultat frambringar detta mig en 15 min lång skratt. Tack för den

En liten fråga, vart hade du placerat mig på din ´´kränkthet´´-skala om jag pga. min ´´kränkthet´´ gick runt och kastar sten på polisbilar och brände ner dem?

Medlem
Skrivet av Seneca:

Jag har inte blivit kränkt av något, bara poängterar dubbel-moralen. Har inget emot det här spelet, tvärtom tycker jag det borde finnas och aldrig förbjudas. Jag är av åsikten att yttrandefrihet är grundläggande för ett fritt och demokratiskt land. Detta innefattar att man driver med och skändar alla religioner, om man så önskar.

Faktum är att du är så kränkt och upprörd av vad som händer och vad jag skrev, att du kände dig tvungen att skriva en sådan kommentar till mig. Du speglar din kränkthet på mig, och som resultat frambringar detta mig en 15 min lång skratt. Tack för den

En liten fråga, vart hade du placerat mig på din ´´kränkthet´´-skala om jag pga. min ´´kränkthet´´ gick runt och kastar sten på polisbilar och brände ner dem?

Så du är ok med att spelsidan FZ uppmärksammar ett bissart indiespel med jesustema utan att samtidigt väga upp med en tävling där man ska rita mohammedhundar? Eller är det ett bevis för den självhatande konspirationen pk-vänster-feminazi-svennar håller på med? Du måste förstå att det är så det uppfattas.

PS. Svin som kastar sten mot poliser och bränner borde hamna på anstalt.

Medlem

Skön stämning här. Glad påsk på er!

Medlem

Kan dom lättkränktas riksförbund sluta upp och diskutera vem som lättast kränkt är, eller iaf fortsätta i en egen tråd. 🖕


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Som ett brev på påsken. Både artikeln och...


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av Seneca:

Det säger mycket om medie-landskapet i Sverige, som drivs av rädsla och extrem feghet. Dem gör narr av kristendomen, mitt under deras högtid... Jag vill gärna se om dessa hade vågat driva med Islam på det här sättet under deras högtid, tex. under ramadan. Det hade varit något att beskåda..

*de gör narr

Vill du ha en chokladboll?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Skrivet av Seneca:

Det säger mycket om medie-landskapet i Sverige, som drivs av rädsla och extrem feghet. Dem gör narr av kristendomen, mitt under deras högtid... Jag vill gärna se om dessa hade vågat driva med Islam på det här sättet under deras högtid, tex. under ramadan. Det hade varit något att beskåda..

Ja vi vågar . Vi bränner koranen hej vilt .

Nu ska vi inte diskutera politik här men detta spelet orsaker då inte kravaller


signatur

New life, New hope

Avstängd

Haha vad är detta för något fränt spel? Ser ju svinballt ut! Ge mig en remaster och en GOTY-edition direkt men outsourca det inte till Saber interactive för då får vi det aldrig.

Medlem
Skrivet av Seneca:

Det som är roligt i allt detta är hur mycket ironi denna nyheten utgör, när man ser idag vad som hänt/händer i svenska förorter runt om i Sverige. Där polisbilar bränns ner, och stenar kastas på polisen, egendom förstörs, extrema brott begås... Och dem provocerades av vad? Att nån fick för sig att göra med en bok vad den än önskar, med andra ord, en lika stor provokation mot muslimerna, som denna nyhet är gentemot kristna.

om en vecka så minns ingen att det var en dansk på bokbrännarturne ,.. men våldet det kommer ingen glömma. Likaså hatet det föder..
Med det sagt så tror jag att ingen hade brytt sig nämnvärt om en bibel hade eldats upp.

Medlem
Skrivet av roftg:

om en vecka så minns ingen att det var en dansk på bokbrännarturne ,.. men våldet det kommer ingen glömma. Likaså hatet det föder..
Med det sagt så tror jag att ingen hade brytt sig nämnvärt om en bibel hade eldats upp.

Jag tycker du ska resonera vidare. Du är näääästan där.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Vill du ha en chokladboll?

Vem bjuder? Du?

Medlem
Skrivet av Seneca:

Jag har inte blivit kränkt av något, bara poängterar dubbel-moralen. Har inget emot det här spelet, tvärtom tycker jag det borde finnas och aldrig förbjudas. Jag är av åsikten att yttrandefrihet är grundläggande för ett fritt och demokratiskt land. Detta innefattar att man driver med och skändar alla religioner, om man så önskar.

Faktum är att du är så kränkt och upprörd av vad som händer och vad jag skrev, att du kände dig tvungen att skriva en sådan kommentar till mig. Du speglar din kränkthet på mig, och som resultat frambringar detta mig en 15 min lång skratt. Tack för den

En liten fråga, vart hade du placerat mig på din ´´kränkthet´´-skala om jag pga. min ´´kränkthet´´ gick runt och kastar sten på polisbilar och brände ner dem?

Din avslöjar dig.

Medlem
Skrivet av Katten_Gustaf:

Förvånad att ingen gör narr av Islam på samma sätt... Men det kanske är Politiskt inkorrekt?

Givetvis ska båda auktoritära sagor göras narr av. Skillnaden är att den ena orsakar upplopp, attacker på polis och räddningstjänst och förgörande av vårt samhälle. Den andra sagan gråter mest ut i den löjliga tidningen Dagen.

Jag växte upp i Pingstkyrkan och anser att den kyrkan är en sekt och ett hot mot vårt toleranta, demokratiska och sekulära samhälle. Men den är fortfarande en barnlek i jämförelse med de islamistiska församlingarna.

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Givetvis ska båda auktoritära sagor göras narr av. Skillnaden är att den ena orsakar upplopp, attacker på polis och räddningstjänst och förgörande av vårt samhälle. Den andra sagan gråter mest ut i den löjliga tidningen Dagen.

Jag växte upp i Pingstkyrkan och anser att den kyrkan är en sekt och ett hot mot vårt toleranta, demokratiska och sekulära samhälle. Men den är fortfarande en barnlek i jämförelse med de islamistiska församlingarna.

Lägger du energi på kritisera de andra två abrahamistka religionerna, troligtvis inte då ateister är för fega för det, kritik mot kristendom är en enklare måltavla.

Skriv svar