Veckans fråga – Vilket Xbox-spel ser du mest fram emot?

Robot
Veckans fråga – Vilket Xbox-spel ser du mest fram emot?

Vilket speläventyr till Xbox står högst upp på årets önskelista? MediaMarkt kollar läget på FZ.


Medlem

Röstade Warhammer 40k - Darktide. Fast på PC


signatur

I drank what?

Medlem

Röstade på Warhammer 40k - Darktide, då jag inte har landat i vad jag tycker kring Starfield än.


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem

Tiden är mer än mogen för ett nytt Fable.

Medlem

Nästa Elder scrolls

Medlem

Avowed, verkar bli coolt!

Medlem

Måste säga att den listan, åtminstone för mig, och med Starfield som stort undantag, inte är superspännande... Är lite dåligt med storspel på horisonten.

Medlem

Skiter björnen i skogen?
Starfield så klart!


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Jag röstade på A plague talet: Innocence, men jag antar att ni menar Requiem. 😀

Listan verkar bestå av spelen som har relativt säkra släppdatum. Mina personliga favoriter är nog de som ligger något längre bort, som Senuas Saga och Avowed.

Backloggens befriare

Av de på listan, just nu, helt klart TPC!


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Starfield är nog det som lockar mest på den listan. Men på PC förstås.

Medlem

Valde Starfield men är ganska taggad på Warhammer 40k Darktide också!

It's not a lake, it's an ocean

Eftersom Starfield är ett stort frågetecken än så länge måste jag säga A Plague Tale: Requiem. Gillade det första spelet skarpt och ser oerhört mycket fram emot en fortsättning.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Hellblade 2 tveklöst. Men fanns ej med så blev Starfield.

Medlem

Synd att inte Hogwarts Legacy var med på den listan.. det spelet tror jag kommer att blir stort.. ska köpa det trots att jag inte är nått HP fan.

Medlem

Forza Motorsport (8?)

Medlem

Köpte en Krysslåda X endast för Bethesda spelen.. Starfield och om 10 år nästa Elder Scroll..


signatur

Den som har flest prylar när han dör vinner!

Medlem
Skrivet av DoLoN69:

Köpte en Krysslåda X endast för Bethesda spelen.. Starfield och om 10 år nästa Elder Scroll..

Samma för mig.. tänkte köpa en PS5 men valde Xbox när Microsoft köpte upp Bethesda.. deras spel betyder så mycket för mig och ville inte riskera att missa dom

Medlem

State of Decay 3.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Tveklöst Monkey Island! Dock har ju inte plattformarna annonserats ännu så inte säkert att det kommer till Xbox.

Somerville är nog det mest intressanta på den listan än så länge.

Medlem
Skrivet av Razuco:

Samma för mig.. tänkte köpa en PS5 men valde Xbox när Microsoft köpte upp Bethesda.. deras spel betyder så mycket för mig och ville inte riskera att missa dom

Ja jag köpte PS5 först sen fick jag nys om ett 50 tal series x på webhallen och köpte en sån med för just Bethesda i första hand.. sist jag köpte en konsol för ett spel var en Dreamcast och då för Code Veronica. Nu får man ju minst 2 med Starfield och sen Elder Scrolls 6. Nu får jättarna köpa upp varandras spel sudios. Jag är redo.


signatur

Den som har flest prylar när han dör vinner!

Medlem

Bara tanken av Starfield får mig knäsvag. Fram tills dess kommer jag nog spela om Daggerfall igen, eftersom det är en Steam-release på gång.

Medlem
Skrivet av maq777:

Bara tanken av Starfield får mig knäsvag. Fram tills dess kommer jag nog spela om Daggerfall igen, eftersom det är en Steam-release på gång.

Daggerfall kan man dra hem gratis från Bethesdas hemsida. Rekommenderar även att kolla upp Daggerfall Unity som gör spelet mer spelbart, samt tillhörande modden DREAM som hottar upp grafiken (och framförallt UI och all text)

Medlem
Skrivet av Nocternity:

Daggerfall kan man dra hem gratis från Bethesdas hemsida. Rekommenderar även att kolla upp Daggerfall Unity som gör spelet mer spelbart, samt tillhörande modden DREAM som hottar upp grafiken (och framförallt UI och all text)

Jag äger redan tre olika fysiska utgåvor. Jag har redan laddat ner det från hemsan och via launchern. Men jag tackar för tipset. Förhoppningsvis kommer tipset gagna andra spelare.

Medlem

Ser mest fram emot nästa Gear spel 🔥🔥🍻

Medlem

Svårt att säga då många spel knappt har något att visa upp, men det jag ser mest fram emot att få se mer av är utan tvekan Starfield.

Medlem

Är något av dem XBOX-exklusivt?

Medlem
Skrivet av Exxo:

Är något av dem XBOX-exklusivt?

Finns väl inga Xbox exklusiva längre, det heter väl Game Pass exklusivt nu förtiden?

Medlem

Helikoptrar i Microsoft Flight Simulator.

Medlem

S.t.a.l.k.e.r

1
Skriv svar