PS5 eller Xbox Series X - Ni som äger båda

Medlem
Skrivet av Atreyu:

Man får mängder med varningar innan kontrollen dör. Hinner säkert spela en timme trots varningarna.
Och när väl kontroller dör så pausar xboxen spelet direkt.

Pratar om PC där xbox kontrollen från 360 till SX har native stöd.
Och diskutionen började om batteri


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Pratar om PC där xbox kontrollen från 360 till SX har native stöd.
Och diskutionen började om batteri

Nä menar på Xbox. Kanske missuppfattade det hela. Trodde du menade att man inte fick några varningar på Xboxen.
My bad

Medlem
Skrivet av Balunan:

Det gör den ju dock inte på boxen, man får varningar om det. Dum att det inte finns på PC då.

Kanske finns det något program som fixar det?

Jag mins att när jag installerade Dualshock 4, ps4 kontrollern på PC så kunde jag välja att stänga av led lampan som skiner framåt vilket inte gick att avaktivera på ps4an. Att då Sony valt att helt enkelt låta bli att användarna ska kunna avaktivera led lampan via konsolen kändes rätt kasst. Många ogillade att lampan lyste in i tvn.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Kanske finns det något program som fixar det?

Jag mins att när jag installerade Dualshock 4, ps4 kontrollern på PC så kunde jag välja att stänga av led lampan som skiner framåt vilket inte gick att avaktivera på ps4an. Att då Sony valt att helt enkelt låta bli att användarna ska kunna avaktivera led lampan via konsolen kändes rätt kasst. Många ogillade att lampan lyste in i tvn.

Jo, enligt google ska det finnas 3e part program som kanske fungerar. Får se till och testa 👍


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag spelar på PS5 90% av tiden. Använder Xboxen typ bara när jag vill spela något på gamepass.
Gillar handkontrollen på PS5 bättre, men den stora anledningen är nog att jag körde PS4 förra generationen och har så himla mycket backlogg som läckt över.
Gillar UIt mer på PS5 också, samt att handontrollen har en mikrofon i sig medan Xbox kräver en extern om du vill prata med dina kompisar.
En kul grej med Xbox är devkit som du kan köpa till för att tex köra emulator på den. Eller testa att utveckla ett eget spel, typ ett eget tetris bara för att se hur man gör.

Medlem

På senare tid så har Ps5 börjat samla mer o mer damm, senaste spelet jag körde va Avatar. Nu är det bara Xbox som går varm. Känns inte som Ps5 har några exklusiva spel jag bryr mig om jätte mycket, ingen "system seller".
Horizon tröttna jag på typ 40-50% in i spelet, Spider Man är okej spel men inget "omg måste spela", skulle haft minst lika kul med något random gamepass spel.
Nästa generation blir det nog bara Xbox om inte Sony fixar något bra exklusivt "kan inte missa"- spel för mig.

Skriv svar