Officiellt: årets Call of Duty heter Modern Warfare II

Robot
Officiellt: årets Call of Duty heter Modern Warfare II
Quake-konnässsör

Blir roligt och se dem blöda

Medlem

Namnet alltså. 🧐

KoP
Medlem

Alltså.. filmskapare och speltillverkare är mästare på att skapa förvirring när det kommer till att namnge film/spel ibland.

Hur svårt ska det vara att namnge något så att det icke förväxlas med filmer/spel som redan existerar under samma namn?

Medlem

Call of Duty börjar kännas som en dokusåpa vid det här laget. Om nästa spel släpps först om tio år så är det fortfarande för tidigt.

Inaktiv
Skrivet av KoP:

Alltså.. filmskapare och speltillverkare är mästare på att skapa förvirring när det kommer till att namnge film/spel ibland.

Hur svårt ska det vara att namnge något så att det icke förväxlas med filmer/spel som redan existerar under samma namn?

Det blev en trend med bland annat Doom (2016) och fler exempel jag inte kommer på nu, kanske redigerar detta inlägg när jag inte är så nyvaken.

Medlem

MIIW


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

ELF
Medlem
Skrivet av anon_119148:

Det blev en trend med bland annat Doom (2016) och fler exempel jag inte kommer på nu, kanske redigerar detta inlägg när jag inte är så nyvaken.

Star Wars: Battlefront 1 & 2
Battlefield 1
"Battlefield 5" - Bara för att det förkortas BFV som kan missuppfattas som BF:V.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Anser att MW1 är seriens peak, sedan gick det utför.
Men med det sagt så spenderade jag mer tid åt MW2. Så nostalgin rusar lite haha


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Jag gillade verkligen Modern Warfare 2019. Det var egentligen mitt första CoD spel om man räknar bort det absolut första WW2 spelet de släppte.
Det bästa med spelet var vapenkänslan och all customization som fanns.

Medlem
Skrivet av KoP:

Alltså.. filmskapare och speltillverkare är mästare på att skapa förvirring när det kommer till att namnge film/spel ibland.

Hur svårt ska det vara att namnge något så att det icke förväxlas med filmer/spel som redan existerar under samma namn?

tror dom vet vad dom gör, förvirring skapar dialog.

Skribent
Skrivet av anon_119148:

Det blev en trend med bland annat Doom (2016) och fler exempel jag inte kommer på nu, kanske redigerar detta inlägg när jag inte är så nyvaken.

I filmvärlden tänker jag direkt på The Thing 2011. Som typ sades både vara en reboot och en uppföljare...

Sen tror jag Megan Man redan började förvirra saker där på 80-90-talet. Megan Man X som kan tas för att vara Megan Man 10, men ska ses som bara "X" för senare kom ju X-2....och MM10 släppte ju många år senare till Wii bland annat.


signatur

"Writer and Fighter"

eld
Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

I filmvärlden tänker jag direkt på The Thing 2011. Som typ sades både vara en reboot och en uppföljare...

Förvirringen var total, det är ju en prequel!

Jag tror det har mycket att göra med att locka en större publik utan att skrämma iväg dom med en siffra som får dom att tänka att de måste spela/titta på en massa andra för att komma ikapp.

Skribent
Skrivet av eld:

Förvirringen var total, det är ju en prequel!

Jag tror det har mycket att göra med att locka en större publik utan att skrämma iväg dom med en siffra som får dom att tänka att de måste spela/titta på en massa andra för att komma ikapp.

haha ja det var det ju dessutom! XD

Jag kan köpa det här du säger med siffror, för någonstans börjar det ta bort effekten av namnet och titeln. Ett exempel nu är Playstation. Jag tycker Playstation 1-5 funkar bra, men när det kommer över det så får man som känslan (som du säger) att man missar något. Då gillar jag Nintendos och MS sätt med nya namn och undernamn istället (även om MS med Xbox One var puckat),

Angående DOOM 2016 så borde get spelet en undertitel. Uppföljare fick ju i alla fall "Eternal" så det inte blev DOOM 2.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Här var det nytänk allt.

Undrar vad oddsen är på att nästa "nya titel" i serien kommer att heta Call of Duty: Black ops?

Medlem
Skrivet av baxtex:

Namnet alltså. 🧐

Ja, sjukt förvirrande.


signatur

Memento Mori

Medlem

Jag är helt förvirrad nu på Cod.

Hur många MW2 har vi fått nu? Typ 5-6 st?

Medlem
Skrivet av showerguy:

Jag är helt förvirrad nu på Cod.

Hur många MW2 har vi fått nu? Typ 5-6 st?

3 med den här

KoP
Medlem
Skrivet av Pigge88:

tror dom vet vad dom gör, förvirring skapar dialog.

Ja förvirrad dialog lär det skapa när man pratar MW2 med någon och denne tror att man talar om gamla MW2 när man egentligen pratar om nya MW2 eller vice versa.

Testpilot

Törs man hoppas på att det får pli med nedladdningsstorlekar och bättre kontroll på vad som är CoD och Warzone i den modulära "designen" (som absolut inte var en eftertanke)?

För som det är i dagsläet är minst sagt bedrövligt, ren och skär pasta-kod som hålls ihop med Orkisk vilja mer än något annat. Aldrig varit med om en sådan buggig client som Warzone.. Inte ens vänlistan fungerar halva tiden med Battle.net-vänner.


signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Medlem
Skrivet av showerguy:

Jag är helt förvirrad nu på Cod.

Hur många MW2 har vi fått nu? Typ 5-6 st?

Jag undrar desamma, först originalen, sen remaster och nu detta.. Det kommer säkert en remaster om 10 år igen med samma namn!

Tycker alla Cod och Battlefield känns så urvattnade senaste 10 åren, man orkar typ inte ens gäspa när det kommer en ny titel.

Medlem
Skrivet av Keima:

3 med den här

Nej.

1 Call of Duty 4: Modern Warfare
2 Call of Duty: Modern Warfare 2
3 Call of Duty: Mw3
4 Call of Duty Modern Warfare Remastered
5 Call of Duty Modern Warfare (2019)
6 Call of Duty Modern Warfare 2 Remastered.
7 Call of Duty Modern Warfare 2 (2022)


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem

Vet inte vad jag ska säga. jag har kört sedan den första. skaffade 256 mer ram på ens Celeron dator. Körde betan på xbox 360 (via sweclockers, xbox 360). Jag är så besviken på den senaste Vanguard (köpte dock delux versionen). och den innan (cold war) så jag vet inte. önskar att det fanns något som är seriösare på konsol som inte är för mycket grupp.


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem
Skrivet av N3gn4v:

Nej.

1 Call of Duty 4: Modern Warfare
2 Call of Duty: Modern Warfare 2
3 Call of Duty: Mw3
4 Call of Duty Modern Warfare Remastered
5 Call of Duty Modern Warfare (2019)
6 Call of Duty Modern Warfare 2 Remastered.
7 Call of Duty Modern Warfare 2 (2022)

Jag syftade såklart spel med Modern Warfare 2 i namnet vilket som jag räknar till är 3 i din lista.

Medlem
Skrivet av xverminator:

Jag undrar desamma, först originalen, sen remaster och nu detta.. Det kommer säkert en remaster om 10 år igen med samma namn!

Tycker alla Cod och Battlefield känns så urvattnade senaste 10 åren, man orkar typ inte ens gäspa när det kommer en ny titel.

Jag tycker att det började bli urvattnat redan efter Call of Duty 3, som kom ut 2006.


signatur

Jätteintressant information.

Medlem

"new era of call of duty" *doubt* blir väl som dem senaste, reskin bara.


signatur

Spela spel är kul ibland.

1
Skriv svar