PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem

Tre Series X finns på Elgiganten Sundsvall.

Medlem

Ps5 finns på retrospelbutiken. Dyrt paket.

Medlem

Kära folk webhallen tar i mot beställning i butiken så ni vet.

Medlem
Medlem

Tack ska du ha, var in på media markt bara för nån dag sen då sa dom att det var fullt och kunde inte svara när det öppna igen.
Åker in senare idag

EDIT: Nu har man varit och bokat


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Tack ska du ha, var in på media markt bara för nån dag sen då sa dom att det var fullt och kunde inte svara när det öppna igen.
Åker in senare idag

EDIT: Nu har man varit och bokat

Fick du betala nåt?

Medlem
Skrivet av A1200G:

Fick du betala nåt?

Jo jag fick lägga 1000kr i förskott


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Då har man varit och bokat på Mediamarkt! Äntligen!

Medlem

Där ser man, då får de banne i mig snabba på att leverera mitt ex som jag bokade 3:e FEB!!
Tålamodet börjar ta slut

Medlem
Skrivet av Syltlöken:

Där ser man, då får de banne i mig snabba på att leverera mitt ex som jag bokade 3:e FEB!!
Tålamodet börjar ta slut

Oj det var länge sen. Vart bokade du det?. Har du vart inne i butiken och frågat? Kan vara värt. Såg en Playstation digital på hyllan bakom kassan i länna i sommras. Den hade stått där i 3 månader !!!!

Har hört att det blivit fel med någon epost tidigare, samt att de ringer från konstiga växelnummer som är lätt att ta miste som telefärsäljare.

Medlem
Vill köpa en ps5

Hej!
Jag är en 17 åring som bor i göteborg som gärna vill ha en ps5. Sökte upp vart man skulle kunna hitta den men fann inget. Undrade ifall någon har tips på hur jag kan få tag på den så billigt och så fort som möjligt. Den jag vill så gärna ha är playstation 5 med skivläsare. Vill även ha garanti på den ifall den inte fungerar som den ska. Tack så mycket för alla tips

Medlem
Skrivet av Ps5sökare:

Hej!
Jag är en 17 åring som bor i göteborg som gärna vill ha en ps5. Sökte upp vart man skulle kunna hitta den men fann inget. Undrade ifall någon har tips på hur jag kan få tag på den så billigt och så fort som möjligt. Den jag vill så gärna ha är playstation 5 med skivläsare. Vill även ha garanti på den ifall den inte fungerar som den ska. Tack så mycket för alla tips

1. Jag beställde på mediamarkt i västra Frölunda i helgen. Man betalar halva priset i deposition. Billigare än orginalpris lär man inte hitta men problemet är ju att man får vänta. Men man står iaf. I kö.

2. Går ju snabbare att köpa begagnat. Men då blir det både dyrare och mer riskabelt att bli lurad.

3. Twitter: ps5kollen. Jag gick med där men hann beställa på MM innan första tweeten igår. Men jag tryckte på länken (mest för skojs skull. För att veta hur snabb man borde ha varit) efter 2 minuter och det var kört.. Du måste vara jättesnabb. (Dvs. Kolla på mobilen stup i kvarten och ha ett jobb/skola som tillåter det) Jag var ledig och hemma men lyckades missa länken med 2 minuter pga. att jag lagade mat.

Medlem
Skrivet av Robin1986:

Oj det var länge sen. Vart bokade du det?. Har du vart inne i butiken och frågat? Kan vara värt. Såg en Playstation digital på hyllan bakom kassan i länna i sommras. Den hade stått där i 3 månader !!!!

Har hört att det blivit fel med någon epost tidigare, samt att de ringer från konstiga växelnummer som är lätt att ta miste som telefärsäljare.

Växjö, bokade i butik.
Har varit inne 2ggr med 1 månads mellanrum ungefär. Samma besked både gångerna:
Det är få leveranser och låga kvantiteter. De har kvar bokningar från Dec 2021. Inga besked från Sony om leveranserna.
Men med tanke på att de nu öppnat upp för bokningar igen borde det inte vara långt borta nu.
Försiktigt optimistisk att få ett samtal runt påsken

Medlem

Går inte längre att boka i butik på Mediamarkt. Kanske en hint om att det börjar närma sig?

Medlem

Jahopp då fick man meddelande från mediamarkt att komma och hämta.
Gick fort hade räknat med minst en månad väntetid om inte längre


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jahopp då fick man meddelande från mediamarkt att komma och hämta.
Gick fort hade räknat med minst en månad väntetid om inte längre

Samma här! Gbg. Beställde för 11 dagar sedan. 👍👏🏻

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jahopp då fick man meddelande från mediamarkt att komma och hämta.
Gick fort hade räknat med minst en månad väntetid om inte längre

Skrivet av Sailcat:

Samma här! Gbg. Beställde för 11 dagar sedan. 👍👏🏻

Lagom avis på er 2… Snart 3 månader jag väntat. Är MM i Växjö helt avskärmade från resten av landet?!?

Men önskar er mycket nöje med konsolen!

Medlem
Skrivet av Syltlöken:

Lagom avis på er 2… Snart 3 månader jag väntat. Är MM i Växjö helt avskärmade från resten av landet?!?

Men önskar er mycket nöje med konsolen!

Tråkigt och segt för dig!

Tänk om konsolerna kom med containers till Gbg hamn och landade tidigt i min butik och nu är dom påväg i lastbil till Växjö och övriga städer med utdelning imorgon. 🙏

Medlem
Skrivet av Syltlöken:

Lagom avis på er 2… Snart 3 månader jag väntat. Är MM i Växjö helt avskärmade från resten av landet?!?

Men önskar er mycket nöje med konsolen!

Ja låter lite konstigt att jag går in i butiken för 2 veckor sen.
Får meddelande att dom tar inga bokningar och dom vet inte när det kommer.
Sen några dagar senare går jag in i samma butik och får boka (efter tips i denna tråd).
Nu 11 dagar senare har jag konsolen.
Din bokning kanske fallit mellan stolarna slm man brukar säga.
Hör med dom


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Finns nu på Netonnet

Frilansare

PS5-auktion hos kronofogden! Skynda fynda (?) Ligger på 6800 nu.
https://auktion.kronofogden.se/auk/w.object?inC=KFM&inA=20220...

Medlem
Medlem

En månad sedan beställning från Mediamarkt idag. Någon som fått sitt än eller har skvaller om när det kan tänkas komma? Börjar bli otålig

Medlem
Skrivet av Salladssås24:

En månad sedan beställning från Mediamarkt idag. Någon som fått sitt än eller har skvaller om när det kan tänkas komma? Börjar bli otålig

Väntetiden verkar variera kraftigt från butik till butik vad jag förstått efter att ha följt diverse förbokningstrådar.

Själv väntar jag fortfarande på min sedan början av Feb.
Men har läst att många andra plockat ut sina efter ett par veckor. Högst okart varför det är så.
Ovissheten är kämpig att gå med så jag gör mitt bästa att inte tänka på det.

Medlem

Om någon söker PS5 så har komplett utlottning, senast kl 12 idag skall du vara reggad.

https://www.komplett.se/kampanj/169736/ps5-utlottning?c_rid=6...


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem
Skrivet av Crank:

snällt att du tipsar men shit va sne man blir med priser som detta. 10,995:-. Hoppas inte nån köper. Jävla gamar...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Om någon söker PS5 så har komplett utlottning, senast kl 12 idag skall du vara reggad.

https://www.komplett.se/kampanj/169736/ps5-utlottning?c_rid=6...

Man vinner lotteriet och får privillegiet att köpa varan för fullt pris?

Der är som det där kinesiska ordspråket: "May you live in interesting times" 🙂

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

snällt att du tipsar men shit va sne man blir med priser som detta. 10,995:-. Hoppas inte nån köper. Jävla gamar...

Jag köpte min PS5a för 8.5K från spelbutiken, visst 2K mer men är man desperat som jag var och verkligen vill ha en, köp då om du har budgeten.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem
Skrivet av A1200G:

Man vinner lotteriet och får privillegiet att köpa varan för fullt pris?

Der är som det där kinesiska ordspråket: "May you live in interesting times" 🙂

Det har varit helt normalt med utlottning av köp till PS5an under året. Förhindrar många hamnar hos scalpers som använder sig av bottar vid ”först till kvarn”-köp.

Skriv svar