Xbox Game Pass - Maj 2022 - Part 2

Ambassadör
Xbox
Xbox Game Pass - Maj 2022 - Part 2

Då var det dags för den andra omgången spel för maj månad att läggas till i Xbox Game Pass! Flera Dag 1-releaser blir det med Sniper Elite 5, Little Witch in the Woods (Game Preview), Umurangi Generation Special Edition (Xbox release), Floppy Knights, Hardspace: Shipbreaker och PacMan Museum+. Övriga trevliga tillskott är bland annat Jurassic World 2, Farming Simulator 22 med flera.

Cricket 22, som redan är tillgängligt på konsolpasset via EA Play, tar också klivet över till PC och Skate hittar till molnet.

Ytterligare en bunt spel får också stöd för touchkontroller via molnet: A Memoir Blue, Contrast, Danganronpa 2, Eiyuden Chronicle:Rising, Far: Changing Tides, Kentucky Route Zero, Loot River, Paradise Killer, Tainted Grail: Conquest, Townscaper och Visage.

Vad som kommit tidigare under månaden hittar ni här:
Xbox Game Pass - Maj 2022 - Part 1

Nya titlar:

Her Story (Ute nu, PC)

Jurassic World Evolution 2 (Ute nu, konsol+PC+cloud)

Little Witch in the Woods (Ute nu, Game Preview, konsol+PC)

Umurangi Generation Special Edition (Ute nu, konsol+PC+cloud)

Farming Simulator 22 (19 maj, konsol+PC+cloud)

Vampire Survivors (19 maj, PC)

Floppy Knights (24 maj, konsol+PC+cloud)

Hardspace: Shipbreaker (24 maj, PC)

Sniper Elite 5 (26 maj, konsol+PC)

Pac-Man Museum+ (27 maj, konsol+PC+cloud)

Som vanligt så lämnar några spel tjänsten, för den här gången. Den 31 maj: NHL 20, Farming Sim 19, Resident Evil 7, Spellforce 3, Superhot Mind Control Delete, Yes your Grace.

Xbox Game Pass

#xbox-game-pass #xbox #pc #cloud-gaming #nyhetstips


signatur

Jump in.

Medlem

Oooh
Både Sniper elite 5 och Hardspace ship breaker.
👍👍👍

Farm sim 22 har en förmåga att sluka en hel del speltid


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Gnällkuk

Ouff, från förra som jag tyckte var svag så kommer nästa och ståbajsar på förra månaden!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

bajs att det bara är till pc dom bra liren kommer. kass pc och bra xbox här.

Medlem
Skrivet av Zero303:

bajs att det bara är till pc dom bra liren kommer. kass pc och bra xbox här.

Dags att levla upp


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Sniper Elite 5 måste testas. Fyran var underhållande och femman verkar bli mer av samma.

Medlem

Sweet. En del bra spel faktiskt. Shipbreakers lär ju testas

Medlem

Little Witch har jag varit nyfiken på så blir nog att testa. Eller så väntar jag tills spelet är färdigt istället.

Medlem

Vampire Surviviors är ett simpelt men väldigt beroendeframkallande spel, en omgång tar 20-30 minuter beroende på hur bra det går (om inget ändrats sedan jag spelade). Kostar kring 25:- på steam och är early access men med regelbundna uppdateringar och spelbart på även en halvantik dator. Spelade nog 40 timmar under ett par veckor i januari/februari så rekommenderar verkligen alla med PC Game Pass att testa ett par omgångar.

Medlem
Skrivet av meanh:

Vampire Surviviors är ett simpelt men väldigt beroendeframkallande spel, en omgång tar 20-30 minuter beroende på hur bra det går (om inget ändrats sedan jag spelade). Kostar kring 25:- på steam och är early access men med regelbundna uppdateringar och spelbart på även en halvantik dator. Spelade nog 40 timmar under ett par veckor i januari/februari så rekommenderar verkligen alla med PC Game Pass att testa ett par omgångar.

Lite synd bara att det är en skamlös kopia av Magic Survivor som släpptes 2019. Vet inte vem som gjort Vampire Survivor men hen kunde väl ha försökt liiite iallafall.

FM-guru
F.d. Sisyr

Oj, stark lista!

Medlem

Jävlar!
Tyckte att förra månaden va riktigt kass....
Men denna har ju flera spel jag tänkt spela.
Jurassic Park Evolution 2 tankar jag direkt. Varit arg för att bara xbox versionen av ettan funnits på GP tidigare.
Sniper Elite 5 hade jag funderat på att köpa då jag äger alla tidigare.
Shipbreaker känns som Space Engineers fast tvärt om och då måste jag bara testa det.
Sen får man se om jag kan få med några kompisar på att leka bönder.

Medlem

fick min jurrasic park 2 på spanska. samt många andra via game pass xbox. el skummo.

Ambassadör
The Elder Scrolls Online

HELL YES!! Jurassic World Evolution 2 till xbox game pass!! jag har velat köpa detta HUR LÄNGE SOM HELST!!


signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

Medlem

Ska testa Farming Simulator

Medlem
Skrivet av kristallkrona:

HELL YES!! Jurassic World Evolution 2 till xbox game pass!! jag har velat köpa detta HUR LÄNGE SOM HELST!!

Känner igen den där glädjen när nåt plötsligt kommer ut på Game Pass. Och som såklart går hand i hand med frustrationen när något man precis köpt också kommer ut på Game Pass.

Fenomen som borde få svenska ord...

Medlem

I don't like it


signatur

Allätare

Medlem

jag som är oinsatt, är det xbox game pass samma spellista som game pass på pc?
(har bara pc och vill spela sniper elit och Vampire surviver)

Medlem
Skrivet av Johnhedlund:

jag som är oinsatt, är det xbox game pass samma spellista som game pass på pc?
(har bara pc och vill spela sniper elit och Vampire surviver)

Stort sett ja, men det står ju vid varje titel vilket det gäller


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Johnhedlund:

jag som är oinsatt, är det xbox game pass samma spellista som game pass på pc?
(har bara pc och vill spela sniper elit och Vampire surviver)

Inte helt, men det står ovanför respektive video vilka plattformar det släpps till
Har här en fantastiskt simpel hemsida som listar alla spel och till vilka plattformar de finns.
https://gamepasscounter.com/

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Johnhedlund:

jag som är oinsatt, är det xbox game pass samma spellista som game pass på pc?
(har bara pc och vill spela sniper elit och Vampire surviver)

Det mesta är samma men det skiljer sig en hel del åt ibland, och jag skriver alltid ut var det hamnar. I ditt fall så har du tur då både Sniper Elite 5 och Vampire Survivors kommer till PC.


signatur

Jump in.

Ambassadör
Xbox

Ny launch trailer, uppdaterat OP.

MS Flight Simulator har fått en ny update också:


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Zero303:

fick min jurrasic park 2 på spanska. samt många andra via game pass xbox. el skummo.

Hur löser man det? Kan inte hitta någon inställning i spelet som känns självklar för att ändra språk...

Edit: Jag bytte språk till engelska på konsolen och nästa gång jag startar spelet så påpekar konsolen att engelska finns att ladda hem till spelet. Vore ju ännu bättre om jag manuellt kunde hantera nedladdade språk också om dom ska hålla på så här.

Medlem

Hm, det ryktades om Fifa22 (kanske mest för att 21 dök upp förra maj) men det verkar inte bli så.
Har en liten grabb som hoppades på det här hemma..
Aja han får fortsätta med 21ett tag till.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Doed:

Hur löser man det? Kan inte hitta någon inställning i spelet som känns självklar för att ändra språk...

Edit: Jag bytte språk till engelska på konsolen och nästa gång jag startar spelet så påpekar konsolen att engelska finns att ladda hem till spelet. Vore ju ännu bättre om jag manuellt kunde hantera nedladdade språk också om dom ska hålla på så här.

Jag råkar aldrig ut för det där, men jag har å andra sidan allt på engelska från början.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Jag råkar aldrig ut för det där, men jag har å andra sidan allt på engelska från början.

Jag har på svenska av den enkla anledningen att jag har en femåring varannan vecka och språk på spel verkar helt klart låst till vad OS körs på i de allra flesta fall så för att han skulle kunna spela Paw Patrol exempelvis på svenska behövde språket på konsolen vara på svenska. De äldre barnen och jag föredrar ju engelska generellt men de spel som spelas då finns sällan på svenska så det är rätt lugnt.

Förutom när man får spanska då, då är det inte lugnt.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Doed:

Jag har på svenska av den enkla anledningen att jag har en femåring varannan vecka och språk på spel verkar helt klart låst till vad OS körs på i de allra flesta fall så för att han skulle kunna spela Paw Patrol exempelvis på svenska behövde språket på konsolen vara på svenska. De äldre barnen och jag föredrar ju engelska generellt men de spel som spelas då finns sällan på svenska så det är rätt lugnt.

Förutom när man får spanska då, då är det inte lugnt.

Ah, ja då är det ju som det är.

Nä, spanska är faen inte ok


signatur

Jump in.

Medlem

Vafan kan de inte bara lägga till Skate 2 när de håller på?? Skate 3 fungerar helt sjukt grymt att streama

Medlem
Skrivet av D1versity:

Vafan kan de inte bara lägga till Skate 2 när de håller på?? Skate 3 fungerar helt sjukt grymt att streama

Ja, det är lite skumt att bara Skate 1 och 3 finns. Men sist jag kollade så gick inte ens Skate 2 att köpa digitalt längre så antar att det är licenser eller liknande som ställer till det.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Ja, det är lite skumt att bara Skate 1 och 3 finns. Men sist jag kollade så gick inte ens Skate 2 att köpa digitalt längre så antar att det är licenser eller liknande som ställer till det.

Ja får väl bli att fortsätta lira på ps3.. bäst bakåtkompabilitet är fortfarande fysiskt

12
Skriv svar