Klassikern Action Quake 2 får nytt liv i sommar

Robot
Klassikern Action Quake 2 får nytt liv i sommar

Gratis till Windows, Mac och Linux.


Medlem

Åh så nice!
Jävlar vad vi nötte det!
Det och modden Gloom som jag föredrar och inspirerade till Natural Selection
Blir till att testa iaf!

Medlem

Man kunde sitta i timmar och bara öva på att "superhoppa".

Medlem

Riktigt roligt. Minns även Action Half-Life som var ännu roligare.

Medlem

Jag testade AQ2 när det bara fanns två kartor och några få vapen men hade så roligt att jag fastnade totalt.

Sedan kom AHL och var ännu roligare.

Action Unreal hade "noll" känsla och kom aldrig så långt i utvecklingen vill jag minnas.

Medlem

Aq2 ligger varmt om hjärtat.
jag slutade helt spela Quake World och Quake 2 stortsett när jag testade Action Quake 2 första gången.
Spelade länge men gick sen över till Counter strike mer och mer i nån beta-version, mest för att många kompisar började med CS.

Det kom även Action Half-life som inte fick samma spridning (pga CS gissar jag) och sen kom det även en version till Unreal Tournament '99 och Quake 3. Men utvecklar teamet a-team trappade ner engagemanget så jag minns att en "kopia" fick mer genomslag till Quake 3 då jag tror Action modden inte blev riktigt färdig?

Fina minnen


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Fan vad häftigt. En sån nostalgi!

Medlem

Aq2 var kung på sin tid. Love it. Bring back fragzone.

Frilansare
Skrivet av Kossan:

Aq2 var kung på sin tid. Love it. Bring back fragzone.

Vi har varit back sedan 1996

Aq2 for life! Det finns ju redan Aq2 Online så hänger inte med på varför detta görs eller vad skillnaden blir?

Medlem

Vad fult detta var, så minns jag inte att det såg ut... dessutom var ahl bättre =D


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Gnällkuk
Skrivet av Joakim Bennet:

Vi har varit back sedan 1996

Tror han syftade på att fragzone hostade servrar back in the day?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Karlsson, Karlsson, världens bästa Karlsson!

Medlem

Cliff, Jungle och Act City, om mitt minne serverar mig rätt. De andra kommer jag inte ihåg, eller var efter att jag slutade spela. Vi har spenderat otaliga timmar med AQ2 och Gloom på LAN och över modem, fantastiska moddar och minnen.

Därifrån mitt nick härstammar också, just de där magiska flygande knivarna som är så tillfredsställande att lobba i ansiktet på motståndare över halv banan.

Vi gjorde även en del kartor i QuArK, Qoole m.m.

Ljuva minnen!

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Karlsson, Karlsson, världens bästa Karlsson!

Frilansare
Skrivet av trickeh2k:

Tror han syftade på att fragzone hostade servrar back in the day?

Säkert! Men jag tar ju varje chans att kräma sajten

Medlem

Svartvargarna 🤘

Medlem

Skandinavien och Finland…
Är inte Finland del av Skandinavien?


signatur

🐖💨💩

Medlem

Armyterr var en bana jag uppskattade mycket. Perfa med stelth slipperys och hagelbrakare 🤩


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Jag och mina polare spelar Action Quake2 titt som tätt. Polaren Pa1983 gjorde tom en egen AQ2 client som vi använder på
våra gamla retroburkar som vi spelar på.

https://www.youtube.com/watch?v=caRX53zJE28&t=2s

Medlem

AQ2 VrP represent!


signatur

PC load letter? WTF is that!?!

Medlem
Skrivet av Tronic:

Skandinavien och Finland…
Är inte Finland del av Skandinavien?

Nej, men Fennoscandia och Norden är de med i


signatur

PC load letter? WTF is that!?!

Medlem
Skrivet av Conana:

AQ2 VrP represent!

Stealth tofflor + avsågad hagelbrakare kombo?!


signatur

^Katten, idle extreme.

Medlem
Skrivet av Conana:

AQ2 VrP represent!

Vem?

Skrivet av Qn1f3:

Cliff, Jungle och Act City, om mitt minne serverar mig rätt. De andra kommer jag inte ihåg, eller var efter att jag slutade spela. Vi har spenderat otaliga timmar med AQ2 och Gloom på LAN och över modem, fantastiska moddar och minnen.

Därifrån mitt nick härstammar också, just de där magiska flygande knivarna som är så tillfredsställande att lobba i ansiktet på motståndare över halv banan.

Vi gjorde även en del kartor i QuArK, Qoole m.m.

Ljuva minnen!

Det var tider, minns just de kartorna också! Man satt på GameSpy och letade låg pingade servrar med sitt 56K. Lasersikte med MP5:an var favoriten.

Medlem

Detta var spelet som öppnade dörren till MP på riktigt för min del. Knappt någon hade internet hemma, men en polares farsa jobbade med IT på den lokala fritidsgården. Vi snodde nyckeln till data-salen och lirade nästan varje helg i ett par år på högstadiet. VIssa datorer var lite nyare och klarade OpenGL, men de flesta bara software.

Oförglömliga minnen.


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem
Skrivet av Conana:

AQ2 VrP represent!

Haha nostalgi. VrP var de stora coola killarna ju!
Själv spelade man i en lite annan division, jag rockade ANQ taggen större delen av tiden då man levde och andades AQ2. Hade en härlig rivalitet med Balle-gänget där vi var rörande överens om att vi stod för klassen och stilen om än inte skillsen, då vi aldrig körde M4 + kavlar i matcher.

Medlem
Skrivet av Stormurveln:

[VrP]^Conan

Resten av gänget (ursäkta om jag glömmer någon, det var trots allt över 20 år sedan)
Ja0
Lauri
z00
Pico


signatur

PC load letter? WTF is that!?!

Medlem
Skrivet av Conana:

[VrP]^Conan

Resten av gänget (ursäkta om jag glömmer någon, det var trots allt över 20 år sedan)
Ja0
Lauri
z00
Pico

Minnen.
Minns att vi spelade mot er och fick stryk
Jag vill minnas att ni var sådana där LPBare

BTW visst är det No Surrender Conana ?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Minnen.
Minns att vi spelade mot er och fick stryk
Jag vill minnas att ni var sådana där LPBare

BTW visst är det No Surrender Conana ?

Absolut! Visst är det det, vi spelade ju BF1942 tillsammans!

Jag vet att Vindeln-borna satt i en källare och spelade, var där en gång och hälsade på. Käkade på pizzerian Gregers grotta mitt emot.


signatur

PC load letter? WTF is that!?!

12
Skriv svar