Vad spelar ni för att varva ner/koppla av?

Medlem
Vad spelar ni för att varva ner/koppla av?

Jag har bläddrat igenom min lista med spel och inser att jag skulle behöva lite tips till dom här dagarna då man inte orkar att bli skjuten i ryggen, ta på sig tänkarmössan, jagas av zombies, bli mosad av någon stor elak boss eller köra av vägen i 200 knyck.

Just nu har jag nog bara Snowrunner där det funkar skitbra att luta sig tillbaka och dra igång någon pod eller lite musik. Att köra fast i ett kärr eller välta lastbil och släp full-lastat med timmer för att starta ett räddningsuppdrag som kan ta allt mellan 20min upp till 2timmar är självklart inte avkopplande för alla.

Teardown är något jag har kollat på som alternativ, det ser ut som ett bra spel efter en riktig skitdag på jobbet

Medlem
Skrivet av Limpler:

Jag har bläddrat igenom min lista med spel och inser att jag skulle behöva lite tips till dom här dagarna då man inte orkar att bli skjuten i ryggen, ta på sig tänkarmössan, jagas av zombies, bli mosad av någon stor elak boss eller köra av vägen i 200 knyck.

Just nu har jag nog bara Snowrunner där det funkar skitbra att luta sig tillbaka och dra igång någon pod eller lite musik. Att köra fast i ett kärr eller välta lastbil och släp full-lastat med timmer för att starta ett räddningsuppdrag som kan ta allt mellan 20min upp till 2timmar är självklart inte avkopplande för alla.

Teardown är något jag har kollat på som alternativ, det ser ut som ett bra spel efter en riktig skitdag på jobbet

Jag håller med om Snowrunner.
Jag har spelat mellan 200-300 timmar så nu är man lite mätt.
Farming simulator kan jag också tipsa om, det blir kanske lite mer managment men det är lugnt att puttra omkring med en traktor.
Det är avslappnande och tillfredställande att bearbeta jord, så eller klippa gräs samtidigt som man lyssnar på nån podd eller nått


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Megadelux

Factorio. Otroligt avslappnande. Och man kan släppa det och låta det rulla över natten om det är så.

Medlem

Någon av elder scrolls-spelen, oftast oblivion och bara gå runt i naturen och lyssna på det fantastiska soundtracket.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Elite: Dangerous just nu.

Det är så trevligt att bara glida runt i rymden och explora, eller bara köra ett par trade runs.
Att få mysa lite bland stjärnorna i sina fina skepp, helt enkelt.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Flygsimmar, kräver knappt någon hjärnaktivitet och allt går på rutin. Starta, flyg, landa. Inte mer än så. Ofta flyger jag över ställen jag inte sett och utforskar världen.

Medlem

Auto chess-spel generellt men för min del Hearthstone Battlegrounds mer specifikt. Höjden av hjärndött spelande som kräver 0 ansträngning eller skicklighet, har man minsta förståelse för kortsynergi så är man mer eller mindre garanterad en topp 4-placering.

Medlem

Beror lite på vilken typ av avkoppling jag är ute efter.
Ibland är det skönt att hoppa in i något som kräver lite fokus utan för mycket hjärnaktivitet - typ Quake Champions eller Overwatch.
I andra fall kan det vara skönt med något att luta sig tillbaka till med en handkontroll i knät - typ Elder Scrolls Online eller någon skön platformer. Håller på att köra igenom Katana ZERO just nu.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Animal Crossing: New Horizons

Medlem

Wipeout


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Heroes of Might and Magic 3 eller faktiskt CS. Krävs inte så mycket tänkande för att panga lite ibland

Medlem

Dorfromantik eller The Witness kanske?

Håller med om Snowrunner, kan vara riktigt skönt att klaffsa runt där ett tag.

Medlem

PowerWash Simulator

Medlem

Förutom vissa som redans står med i tidigare inlägg så finner jag TheHunter: Call of the Wild vara rejält chill. Ta med något vapen, gå in i skogen och skjut vad du stöter på.

American/Euro Truck Simulator 2 är också riktigt chill om man väljer rätt jobb. Ingen stress att hinna mellan punkt A och B. Utan bara rulla fram genom Europa med något trevligt att lyssna på.

Chefredaktör
Skrivet av Lord Pingu:

Dorfromantik eller The Witness kanske?

Håller med om Snowrunner, kan vara riktigt skönt att klaffsa runt där ett tag.

Dorfromatik är ju väldigt mysigt och avslappnande. Funkar som lugnande för mig

Geeks Gaming

Om det är ren avslappning så blir det stardew valley, plonka runt i trädgården eller fiska

Medlem

Någonting Paradox..

Varesig det blir andra världskriget, fallout mod till samma spel eller lite blobbning i Europa Universalis 4.. så är det avslappnande och goa spel.

Skribent

Star Citizen kommer nog bli vad som axlar den rollen från och med nu. Det är riktigt soft att bara glida runt i ett asteroidbälte eller på en planet och utforska, landa någonstans och se solen gå upp.

Medlem

Ravenous Devils - Ett litet spel med starka influenser från Sweeney Todd.

Medlem

Stardew Valley för mig

Medlem

Snowrunner & Farming sim som folk varit inne på,,

Vill slå ett slag för Surviving Mars, Satisfactory & Medieval Dynasty

Medlem

Hitman kan vara ett sådant spel för mig..

Hoppa in på en bana och starta en mission story/opportunity eller bara köra freestyle men båda med fokus på att behålla stealth, gå runt och iaktta rörelsemönster och försöka klara uppdragen med hjälp av att nyttja olyckor av olika slag i spelet 😃🙂. Det är även i den kontexten som Hitman skiner som bäst 😍

Medlem

Red Dead Redemption 2. Enda spelet på länge som jag spelat och känner att jag spelar för att jag vill vara i världen, inte för att klara av något. Gå ut och jaga, upptäcka världen, fiska. Allt långsamt och perfekt!


signatur

Videomupp

Medlem

Forza Horizon 5.

Brukar stänga av hela HUD:en och ta en sväng i mexico i cockpitvy. Nattkörning eller körning i regn lyssnandes på radion och navigera med hjälp av vägskyltar är riktigt mysigt. Det ska även ske i lugnt tempo, gärna att man följer hastigheten som är aktuell för sträckorna man kör. Har man rätt bil för det så kan en trip in på en grusväg i skogen vara trevligt.


signatur

🖥️ Sony Bravia KDL49-WD753| 🎮 PS4 Slim 1TB CUH-2216b| 🔊 Sony HT-CT180 Soundbar

Medlem

Animal Crossing och Tetris Effect eller Tetris 99.

Medlem
Medlem

Cities Skylines, väldigt lugnande att sitta och riktigt gräva ner sig i detaljer när man bygger sin stad och lösa trafik problem

Microsoft Flight Simulator är också väldigt avkopplande.

Medlem

Subnautica spelen.
Spel som ex Roller Coaster Tycoon

Den typen av spel tycker jag är softa o bara ligga i soffan o softa till. Nämde jag det är gott o softa? haha


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Inaktiv

Townscraper från game pass får pulsen att gå ner

Medlem

Diablo 2 resurected. Singelplayer.

123
Skriv svar