Norman Reedus bekräftar att han jobbar med uppföljaren till Death Stranding

Robot
Norman Reedus bekräftar att han jobbar med uppföljaren till Death Stranding

Det blir mer kånkande på lådor för Porter.

#Death-Stranding, #Norman-Reedus


Medlem

Hideo Kojimas (antagligen) svar på tal: https://twitter.com/Kojima_Hideo/status/1527895435213668352?t...


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Skribent

HAHAHA

Kojima går full Negan XD


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Nej, nej, nej. Perkele! Hade mycket hellre sett ett annat spel i utvecklingen från Kojima Productions. Ett skräckspel eller en "Metal Gear killer" med spion/stealth gameplay.

Visst hade jag kul i det väldigt annorlunda spelet Death Stranding men jag känner att det räcker med originalet.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Jag kände när eftertexterna började rulla, att det här spelet är man klar med nu och för evigt.
Otroligt segt i början, men efter varje leverans man klarade av så släppte det mer och mer, man blev tilldelad mer hjälpmedel och vapen, storyn började accelerera och tillslut så insåg jag att det här spelet faktiskt är helt otroligt på alla sätt.
Men har svårt att se en tvåa till det..

Skribent
Skrivet av CARTMAN:

Nej, nej, nej. Perkele! Hade mycket hellre sett ett annat spel i utvecklingen från Kojima Productions. Ett skräckspel eller en "Metal Gear killer" med spion/stealth gameplay.

Visst hade jag kul i det väldigt annorlunda spelet Death Stranding men jag känner att det räcker med originalet.

Ge inte Konami några dumma jäkla idéer nu. Det räcker med "Metal Gear Survive" XD


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Körde aldrig klart det, tröttnade rätt snabbt. Storyn var intressant, men tycker gameplay va grymt tråkigt. Synd, för många verkar ju tycka om det!


signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | Xbox SX | RetroPie| One+ CE | Amiga 500 |

Medlem

Kanske ska ge det ett försök. Köpte det för en 20a på Epic för länge sedan. Men får nog bli på steam deck isf.

Medlem
Skrivet av PontusT:

Jag kände när eftertexterna började rulla, att det här spelet är man klar med nu och för evigt.
Otroligt segt i början, men efter varje leverans man klarade av så släppte det mer och mer, man blev tilldelad mer hjälpmedel och vapen, storyn började accelerera och tillslut så insåg jag att det här spelet faktiskt är helt otroligt på alla sätt.
Men har svårt att se en tvåa till det..

Perfekt beskrivet! Känner exakt likadant.

Skrivet av Johan Lorentzon:

Ge inte Konami några dumma jäkla idéer nu. Det räcker med "Metal Gear Survive" XD

Hehe, har inte lirat Metal Gear Survive men skulle iaf önska en Metal Gear Solid dödare från Kojima Productions. Han är ju kung på den serien. Däremot önskar jag att det inte skulle tas med seriens övernaturliga flummiga personer o händelser. Men en direkt spion/stealth historia suktar jag efter.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

tyckte det blev för mycket walking simulator i början var det häftigt sen blev det bara enformigt.

Medlem

JAA! Älskade DS och för min del var det utan tvekan en av de bästa upplevelserna från förra generationen. Trots att jag spelade Directors Cut..på Ps5..^^

Medlem

Death stranding är ett av dom bästa spelen jag spelat. Nödvändigtvis inte bäst gameplay eller så om man bara ser till det, men helheten är otroligt bra.
Käns som ett sådant där spel man måste "förstå"

Jag har som förgående nämnt svårt att se en direkt uppföljare.
Men men vi får se


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Som många säger så älskade även jag spelet, men jag vet verkligen inte hur man skulle göra en uppföljare på det som är skiljer sig nog för att bli en bra uppföljare.

Men det är Kojima, han har säkert någon helt galen idé som kommer bli skitbra i så fall.


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Inte så imponerad. Kojima's MGSV och DS saknar material ute i det öppna, spelen känns slappa. DS t.ex.., att gå ifrån utpost till utpost till ett hologram, det ena efter det andra, vad finns i mellan ute i det öppna, jo det finns ett hemligt chip som kan ge dig en bild på något Kojima tycker är häftigt, eller så finns det MULE's, där du kan sno material som du egentligen inte behöver, men inget mer finns att göra om vi bortser ifrån BT's som man smyger sig förbi.

Kojima är bra på att göra scener och att skapa en story, men när det kommer till själva spelandet så är det tunt som bara den. Om DS2 ska ha en chans så tycker jag att det måste fyllas ut med mycket mer.

Medlem


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag älskar D. Stranding, ska bli väldigt spännande att se vad Kojima hittar på med uppföljaren.

Medlem

Älskade Death Stranding och kände att det fanns rätt mycket potential till en bra uppföljare. Fokusera ännu mer på styrkorna och bort med störande momenten så blir det kalas!

Medlem

Tycker att stt är oerhörd god kvalitet i Death Stranding och tillräckligt skruvat! Att man känner en kvalitetskänsla när man rusar ner för en slänt på bergen i början med en schysst låt som spelas.. t ex BMTH är oerhört mysigt och tillfredsställande! Ge mig en uppföljare!!!! För omspelbarhet för mig finns inte...


signatur

Den som har flest prylar när han dör vinner!

Inaktiv

Fantastiskt bra sätt med ett sorts ”djup” och lugn man sällan upplever i andra spel. Förstår alla inte tilltalas av walking sim-aspekten som ärligt är en stor del men jag njöt av det, väldigt lugnande men ändå med lite gameplay att hålla balansen så det inte blev helt händelselöst. Sjukt smart.

Medlem
Skrivet av nils45:

Inte så imponerad. Kojima's MGSV och DS saknar material ute i det öppna, spelen känns slappa. DS t.ex.., att gå ifrån utpost till utpost till ett hologram, det ena efter det andra, vad finns i mellan ute i det öppna, jo det finns ett hemligt chip som kan ge dig en bild på något Kojima tycker är häftigt, eller så finns det MULE's, där du kan sno material som du egentligen inte behöver, men inget mer finns att göra om vi bortser ifrån BT's som man smyger sig förbi.

Kojima är bra på att göra scener och att skapa en story, men när det kommer till själva spelandet så är det tunt som bara den. Om DS2 ska ha en chans så tycker jag att det måste fyllas ut med mycket mer.

Lite väl taskigt beskrivet tycker jag;). Jag tror helt enkelt många har blivit Ubisoftifierade (hohoo) när det gäller open world-spel. Det ska alltid finnas så mycket å göra hela tiden. jag menar, storyn med några sidouppdrag inräknade klarar du på i runda slängar 60 timmar. Vill man ha mer än så utöver det OO?! Sen sitter ju det mesta av charmen i resan från punkt A till B och just i hur du tar dig an den. Att det är så pass ensamt är ju en härlig stämningshöjare och det behövs ju inte så mycket mer än så tycker jag.

Vad hade du velat ha för mer å göra?

Edit: MGSV har jag inte spelat så jag argumenterar enbart för DS:).

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Lite väl taskigt beskrivet tycker jag;). Jag tror helt enkelt många har blivit Ubisoftifierade (hohoo) när det gäller open world-spel. Det ska alltid finnas så mycket å göra hela tiden. jag menar, storyn med några sidouppdrag inräknade klarar du på i runda slängar 60 timmar. Vill man ha mer än så utöver det OO?! Sen sitter ju det mesta av charmen i resan från punkt A till B och just i hur du tar dig an den. Att det är så pass ensamt är ju en härlig stämningshöjare och det behövs ju inte så mycket mer än så tycker jag.

Vad hade du velat ha för mer å göra?

Edit: MGSV har jag inte spelat så jag argumenterar enbart för DS:).

Rättvist sagt, jag såg Ubisoft referensen komma också :). Du har så rätt, men jag tycker DS faller i ett läge där det bara hade behövts lite till, och inte Ubisoft mängder. Jag tycker Kojima gömmer bristerna bakom att världen ska vara ödsligt, alltså en enkel lösning på brist på material.

Om man kollar på konceptet så handlar spelet om att gå från utpost till utpost, där varje utpost egentligen inte bjuder på någon belöning utav dit vandrande, utan det unika med utposterna finns i hologrammet där det bjuds på olika karaktärer som är det vi ska se i fram emot, det är för uppenbart att Kojima använder sig utav ett copy&paste system i ett redan litet spel.

Det jag anser är att, om spelet ska utgå ifrån att vandra från utpost till utpost, så måste varje utpost bjuda på något mer, och något unikt för varje gång, det kan innebära att bli inbjuden ner till någons lya där man kan få vandra omkring och utforska, eller varför inte bli erbjuden en side-quest att hjälpa dom fixa något uppe vid deras utpost, som t.ex. att laga en motorcykel dom har stående, eller kanske laga en autobot. Ja, du kanske förstår tanken, att det inte handlar så mycket om mängden material eller side-quests, utan lite grann utav den där klassiska Amerikanska öppna-världs grejen, där varje utpost kanske bjuds på någon skoj eller dystert, så man verkligen ser fram emot att komma fram, för just nu är allt inbäddat i hologrammen vilket är väääääääldigt tamt.

Och på tal om auto-bots, varför kan vi inte stöta på dom ute i det öppna och kanske laga dom efter att Mules har pajjat dom, eller varför ingen side-quests med autobots?

Ja, du förstår nog min tanke, inte mycket behövs, men lite kreativitet.

När det gäller spelandet mellan utposter så finns det egentligen bara grafik att titta på, man kan samla paket, men syftet med paket är att få material så du kan bygga saker som broar osv. eller att knåpa ihop vapen, men all den material får du om du gör huvuduppdraget ändå, så att samla paket eller att invadera ett Mule ställe är meningslöst, du får t.ex. granater genom att kissa eller bajsa i ditt privata rum ändå :P.

Så vad finns det för spännande ute i det öppna, jo, om du vill utforska så finns det en grej, CHIP, ett chip som erbjuder en bild som Kojima tycker om, och det är allt.

Så vad skulle DS eller DS2 behöva? När Sam Porter vandrar ute i det öppna så skulle det vara roligare om man kunde stöta på side-quests, fast side-quests i sin måtta, alltså det kunde vara att söta på ett lik som bjöd på ett äventyr, eller en förstörd autobot, eller varför inte stöta på MULEs som har tagit någon till fånga. I sin helhet handlar detta bara om 2 eller 3 saker man kan fylla världen med mellan varje utpost, då skulle det finnas en spännande känsla mellan varje utpost på vad världen har att erbjuda, och det var detta jag förväntade mig i början av spelet, tills jag insåg att det egentligen inte finns någonting förutom paket.

Men med det sagt, så behövs in DS som spela ändra på sig, utan, DS är en perfekt mall för DS2, där det bara behövs lägga in lite fler saker, sen så är DS ett bra och komplett spel om man bara spelar spelet som det är, och inte fördjupar sig i vad man ville att det skulle kunna vara när man väl spelar det. Men jag tycker Kojima måste skärpa sig lite när det kommer till att fylla ut världen med lite mer äventyr.

Medlem
Skrivet av nils45:

Rättvist sagt, jag såg Ubisoft referensen komma också :). Du har så rätt, men jag tycker DS faller i ett läge där det bara hade behövts lite till, och inte Ubisoft mängder. Jag tycker Kojima gömmer bristerna bakom att världen ska vara ödsligt, alltså en enkel lösning på brist på material.

Om man kollar på konceptet så handlar spelet om att gå från utpost till utpost, där varje utpost egentligen inte bjuder på någon belöning utav dit vandrande, utan det unika med utposterna finns i hologrammet där det bjuds på olika karaktärer som är det vi ska se i fram emot, det är för uppenbart att Kojima använder sig utav ett copy&paste system i ett redan litet spel.

Det jag anser är att, om spelet ska utgå ifrån att vandra från utpost till utpost, så måste varje utpost bjuda på något mer, och något unikt för varje gång, det kan innebära att bli inbjuden ner till någons lya där man kan få vandra omkring och utforska, eller varför inte bli erbjuden en side-quest att hjälpa dom fixa något uppe vid deras utpost, som t.ex. att laga en motorcykel dom har stående, eller kanske laga en autobot. Ja, du kanske förstår tanken, att det inte handlar så mycket om mängden material eller side-quests, utan lite grann utav den där klassiska Amerikanska öppna-världs grejen, där varje utpost kanske bjuds på någon skoj eller dystert, så man verkligen ser fram emot att komma fram, för just nu är allt inbäddat i hologrammen vilket är väääääääldigt tamt.

Och på tal om auto-bots, varför kan vi inte stöta på dom ute i det öppna och kanske laga dom efter att Mules har pajjat dom, eller varför ingen side-quests med autobots?

Ja, du förstår nog min tanke, inte mycket behövs, men lite kreativitet.

När det gäller spelandet mellan utposter så finns det egentligen bara grafik att titta på, man kan samla paket, men syftet med paket är att få material så du kan bygga saker som broar osv. eller att knåpa ihop vapen, men all den material får du om du gör huvuduppdraget ändå, så att samla paket eller att invadera ett Mule ställe är meningslöst, du får t.ex. granater genom att kissa eller bajsa i ditt privata rum ändå :P.

Så vad finns det för spännande ute i det öppna, jo, om du vill utforska så finns det en grej, CHIP, ett chip som erbjuder en bild som Kojima tycker om, och det är allt.

Så vad skulle DS eller DS2 behöva? När Sam Porter vandrar ute i det öppna så skulle det vara roligare om man kunde stöta på side-quests, fast side-quests i sin måtta, alltså det kunde vara att söta på ett lik som bjöd på ett äventyr, eller en förstörd autobot, eller varför inte stöta på MULEs som har tagit någon till fånga. I sin helhet handlar detta bara om 2 eller 3 saker man kan fylla världen med mellan varje utpost, då skulle det finnas en spännande känsla mellan varje utpost på vad världen har att erbjuda, och det var detta jag förväntade mig i början av spelet, tills jag insåg att det egentligen inte finns någonting förutom paket.

Men med det sagt, så behövs in DS som spela ändra på sig, utan, DS är en perfekt mall för DS2, där det bara behövs lägga in lite fler saker, sen så är DS ett bra och komplett spel om man bara spelar spelet som det är, och inte fördjupar sig i vad man ville att det skulle kunna vara när man väl spelar det. Men jag tycker Kojima måste skärpa sig lite när det kommer till att fylla ut världen med lite mer äventyr.

Det du nämner kan jag hålla med om och förstår mycket väl.
Men samtidigt tyckte jag inte alls att det saknades i DS.
Allt var gjort på ett sånt sätt att det inte kändes tomt.
Multiplayern gjorde en hel del, det kändes som man spelade tillsammans med andr som byggandet och meddelandena.
Mannstötte på BTs och Mules på vägen.
Storyn var så engagerad.

Ja svårt att säga, jag tycker inte spelet saknade det du nämner att du ville ha.
Men samtidigt förstår jag, spelet var inte för alla smaker, svårt att sätta fingret på varför spelet är så bra.
Beskriver man det låter det rätt dåligt


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av nils45:

Rättvist sagt, jag såg Ubisoft referensen komma också :). Du har så rätt, men jag tycker DS faller i ett läge där det bara hade behövts lite till, och inte Ubisoft mängder. Jag tycker Kojima gömmer bristerna bakom att världen ska vara ödsligt, alltså en enkel lösning på brist på material.

Om man kollar på konceptet så handlar spelet om att gå från utpost till utpost, där varje utpost egentligen inte bjuder på någon belöning utav dit vandrande, utan det unika med utposterna finns i hologrammet där det bjuds på olika karaktärer som är det vi ska se i fram emot, det är för uppenbart att Kojima använder sig utav ett copy&paste system i ett redan litet spel.

Det jag anser är att, om spelet ska utgå ifrån att vandra från utpost till utpost, så måste varje utpost bjuda på något mer, och något unikt för varje gång, det kan innebära att bli inbjuden ner till någons lya där man kan få vandra omkring och utforska, eller varför inte bli erbjuden en side-quest att hjälpa dom fixa något uppe vid deras utpost, som t.ex. att laga en motorcykel dom har stående, eller kanske laga en autobot. Ja, du kanske förstår tanken, att det inte handlar så mycket om mängden material eller side-quests, utan lite grann utav den där klassiska Amerikanska öppna-världs grejen, där varje utpost kanske bjuds på någon skoj eller dystert, så man verkligen ser fram emot att komma fram, för just nu är allt inbäddat i hologrammen vilket är väääääääldigt tamt.

Och på tal om auto-bots, varför kan vi inte stöta på dom ute i det öppna och kanske laga dom efter att Mules har pajjat dom, eller varför ingen side-quests med autobots?

Ja, du förstår nog min tanke, inte mycket behövs, men lite kreativitet.

När det gäller spelandet mellan utposter så finns det egentligen bara grafik att titta på, man kan samla paket, men syftet med paket är att få material så du kan bygga saker som broar osv. eller att knåpa ihop vapen, men all den material får du om du gör huvuduppdraget ändå, så att samla paket eller att invadera ett Mule ställe är meningslöst, du får t.ex. granater genom att kissa eller bajsa i ditt privata rum ändå :P.

Så vad finns det för spännande ute i det öppna, jo, om du vill utforska så finns det en grej, CHIP, ett chip som erbjuder en bild som Kojima tycker om, och det är allt.

Så vad skulle DS eller DS2 behöva? När Sam Porter vandrar ute i det öppna så skulle det vara roligare om man kunde stöta på side-quests, fast side-quests i sin måtta, alltså det kunde vara att söta på ett lik som bjöd på ett äventyr, eller en förstörd autobot, eller varför inte stöta på MULEs som har tagit någon till fånga. I sin helhet handlar detta bara om 2 eller 3 saker man kan fylla världen med mellan varje utpost, då skulle det finnas en spännande känsla mellan varje utpost på vad världen har att erbjuda, och det var detta jag förväntade mig i början av spelet, tills jag insåg att det egentligen inte finns någonting förutom paket.

Men med det sagt, så behövs in DS som spela ändra på sig, utan, DS är en perfekt mall för DS2, där det bara behövs lägga in lite fler saker, sen så är DS ett bra och komplett spel om man bara spelar spelet som det är, och inte fördjupar sig i vad man ville att det skulle kunna vara när man väl spelar det. Men jag tycker Kojima måste skärpa sig lite när det kommer till att fylla ut världen med lite mer äventyr.

Jag förstår vad du menar men tycker det låter lite som att du inte spelat tillräckligt långt ;). Det blir mer varierade efter hand även om grundbulten är densamma. I ett uppdrag ska du t.ex frakta ett lik vilket medför lite komplikationer. Du får även uppgifter där du ska hjälpa och hämta hem skadade Porters och om jag inte missminner mig så är det efter pizzaleveranserna man får gå ner i en av bunkrarna. Nej jag tyckte helt klart det fanns variation men minns inte om det var så jättemånga betydelsefulla "random encounters" ute i det fria ala The Witcher 3 som sen leder till häftiga sidogrejer. Det kanske de kunde inkluderat lite mer även om jag personligen kände mig nöjd med vad jag fick ut.
Kojima lyckas alltid dra in mig i sina skapelser och det älskar jag. Sen vetikattsingen, jag kanske är mer lättroad än gemene man haha. Vi får hålla tummarna för att han prickar in både dina och mina önskningar i uppföljaren:).

Medlem

Gilla spelet men hade hellre bytt ut mules och regn nissarna mot zombies.
Tänk ett Ups ombud i en zombie värld mellan människo lägren. Coolt

1
Skriv svar