Frågor om V Rising? Ställ dem här!

Robot
Frågor om V Rising? Ställ dem här!

Vi hoppas få skicka dem vidare till Stunlock.

#v-rising


Medlem

1. Finns det planer på att kunna göra speciella startinställningar på servrar? Som det är nu måste varje ny spelare gå genom 10 minuters-introt, vilket blir lite blaha efter några gånger. Det hade således varit väldigt smidigt om man kunnat sätta "startnivå" på både gear och skills. Väljer man startnivå 4 så får man level 4 gear och skillsen till och med boss 4.

2. Det hade varit otroligt smidigt om man kunnat se alla spelare på en server. Om någon joinar som döper sig själv till "BrunoFPSMaXXXer" så slipper man försöka stava till det fem gånger för att sen få det pasteat i Discord, för att man ska kunna bjuda in dem till klanen.

Annars väldigt kul spel! Grattis till framgångarna

Medlem

Kommer det komma varierande kartor?
Procedural maps eller vad det kallas.

Medlem

När man fraktar grejer fram och tillbaka på häst kan man inte ha små väskor som hänger på hästen då för lite mer immersion?


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

suger vampyrerna?

Medlem

Här kommer ett irriterande scenario: Basen ruttnar bort innan man hunnit logga in nästa gång, och någon annan spelare har byggt en ny där ens egen var. Det som händer är då att man spawnar i någon annans bas utan att komma ut på en PvE-server. Vad sägs om att en bas ska kunna öppnas inifrån men inte utifrån av en annan spelare? Lyckligtvis hade jag de flesta godsaker på mig, men ifall jag dör så förlorar jag ju allt, så här står jag

Medlem

Ska man få HOPPA eller "Vaulta" saker snart? Känns konstigt att en vampyr inte kan ta sig över en gärdesgård, men kan plocka ihjäl halva världen.

Hur ser ni på Linux-stödet för serversidan? Eftersöker en docker-variant av serverapplikationen som inte förlitar sig på Wine asap!

Kommer det komma alternativa sätt att styra sin karaktär på? Det är väldigt speciellt att hantera musen som riktning/sikte i en ARPG/Diablo-kameravinkel. Trodde först det var för att man prioriterade gamepads (konsol) à la Helldivers typ, men det verkar det inte ens finnas stöd för gamepads ännu heller.

Kommer man kunna justera kameravinkeln mer än att bara scrolla för att zooma framöver? Har sett någon modda kameran en smula experimentellt, men det vore kul att se native-alternativ ifrån utvecklaren själv.

Hur tänkte man när man släppte två st kosmetik-DLC fast spelet fortfarande är i Early Access? Tänkte man på att detta kan sticka lite i ögonen på folk, givet att man säger att man egentligen betalar folk för att testa, och att man kanske exploaterar konceptet early access litegrann?

Medlem

Det finns några saker jag gärna vill se att de lägger till, förr snarare än senare:

1: Kommer ni göra så att man kan låsa kameran så den är vänd åt samma håll som karaktären tittar?
-Att behöva hålla inne höger musknapp hela tiden blir jobbigt i längden och att kunna använda höger musknapp till färdigheter direkt från början hade nog varit en lättare inlärningsport för spelare, att vrida kameran borde nog varit en extra funktion istället, imo.

2: Kommer ni låsa musen till spelet så man inte råkar dra musen utanför spelet till andra skärmar?
-Även om man kör "Exclusive Fullscreen" så är inte musen låst till spelet om man har fler skärmar, det kan göra stressiga strider jobbigare om man drar musen fram och tillbaka mycket, speciellt eftersom man även måste vrida på kameran med höger musknapp.

3: Ändra färg och storlek på musmarkören? -Lite mer synlig musmarkör skulle inte vara helt fel. Och lägen för färgblinda skulle nog uppskattas.

4: Att kunna "Whitelista" spelare samt att server-admin måste kunna banna spelare som antingen har olämpliga namn eller kanske "griefar"? Spelare måste kunna se vilka som är på servern.

och till sist, något som borde funnits från början:
5: Ett sätt att ta bort karaktärer och världen/servern. Det finns sätt, men det borde finnas en knapp direkt i spelet, inte att man ska behöva gå in i config filer etc.

Medlem
Skrivet av Ender:

Här kommer ett irriterande scenario: Basen ruttnar bort innan man hunnit logga in nästa gång, och någon annan spelare har byggt en ny där ens egen var. Det som händer är då att man spawnar i någon annans bas utan att komma ut på en PvE-server. Vad sägs om att en bas ska kunna öppnas inifrån men inte utifrån av en annan spelare? Lyckligtvis hade jag de flesta godsaker på mig, men ifall jag dör så förlorar jag ju allt, så här står jag

Misstänker att det var detta som hände mig, byggde en mindre bas efter att ha letat i säkert 40 minuter efter en plats som inte bara hade 20% effektivitet. Loggar in av att jag har dött och även om någon inte byggt så har jag förlorat det mesta i mitt inventory och min bas är borta och mitt område är nu mindre effektivt. Gav upp och får helt enkelt spela när hypen dött ut så att man kan bygga på ett lämpligt ställe. Orkar inte springa runt igen, speciellt eftersom det känns som att man springer i gröt.

Annars kul spel det lilla jag han spela men kartan verkar inte anpassad för att klara så här många spelare.

Mos
Medlem
Skrivet av My2nd:

1. Finns det planer på att kunna göra speciella startinställningar på servrar? Som det är nu måste varje ny spelare gå genom 10 minuters-introt, vilket blir lite blaha efter några gånger. Det hade således varit väldigt smidigt om man kunnat sätta "startnivå" på både gear och skills. Väljer man startnivå 4 så får man level 4 gear och skillsen till och med boss 4.

Kan svara lite på denna iaf. Det går redan till viss del.
StarterEquipmentId ID for a set of starter items
Value 1 -376135143 Copper Equipment (Lvl 30)
Value 2 -1613823352 Iron Equipment (Lvl 50)
Value 3 -258598606 Darkslver Equipment (Lvl 70)
Value 4 1177675846 Sanguine Equipment (Lvl 80)
StarterResourcesId ID for a set of starter resources
Value 1 -696202180 Copper Material (Lvl 30)
Value 2 481718792 Iron Material (Lvl 50)
Value 3 -766909665 Darksilver Material (Lvl 70)

Sen finns det i server settings filen även möjlighet att låsa upp vilka bossar som helst. Vilket underlättar när man spelat igenom.

Skrivet av Fuidama:

4: Att kunna "Whitelista" spelare samt att server-admin måste kunna banna spelare som antingen har olämpliga namn eller kanske "griefar"? Spelare måste kunna se vilka som är på servern.

Vet inte om listplayers fungerar utan att vara admin. Men då får man namn och alla idn på de som är online. Sedan kan man includa disconnected med för att se vad för id och namn som används så man kan eventuellt banna dom som använder dåliga namn.

Medlem

Ni har inte gett ut en roadmap som så många early access releases gör nuförtiden, så vad är erat mål för de första 12 månaderna? Tankar på procedural maps? Eller är det och kommer alltid att vara ett nej?

Medlem

1. Kommer ni utöka landområdet? Just nu känns det spontant att det är för många spelare / server och folk som inte var där när servern startade kan aldrig bygga ett slott pga brist på utrymme.
2. Möjlighet att sätta slottet i viloläge? Att åka på semester bara för att se sitt slott och alla timmar man lagt ner totalt försvinna känns inte lockande att börja om, både med tanke på timmarna samt punkt 1.


signatur

I drank what?

Medlem

Några planer på officiella mod-verktyg? Skulle vara fint om folk kan göra egna kartor, utrustning, färdigheter osv.

Medlem

1: Kommer det fler spelbara faktioner? (Varulvar, Vampire Hunters, Necromancer, Inquisition?)
Om det inte är planerat just nu, kommer det ändå finnas möjlighet längre fram att lägga till om ni skulle ändra er?
Jag skulle lätt vilja glida omkring på en corpsecart och samla på mig lik för ondskefulla experiment i slottet som en necromancer
2: Kommer det finnas resande sällskap? (Tänker mig karavaner, vagnar och resande adelsmän som kanske har svårare vakter men också större belöning som reser genom landet mer sällan)
3: Kommer det finnas vagnar och sadelväskor för att kunna frakta större mängder material?
4: Kan ni göra människorna mer mänskliga? (Dvs att de flesta går och lägger sig sent på natten och att de har lite alldagliga sysslor och rutiner som gör dem mer mänskliga. Jag är inspirerad av spelserien Ultima där NPC'erna levde sina liv och gav stor immersion)
5: Kommer spelarnas thralls ha mer "vampyrlika" skins? Just nu ser en tidigare präst som blivit thrall ut som en vanlig präst, men hade varit intressant med en mycket mörkare och mer vampyrlik variant.
6: Hur ser det ut för framtida fällor att rigga sitt slott med? Behöver kanske inte bli ett nytt Evil Genius spel, men nog vore det kul att få skapa en labyrint av korridorer fulla med fällor som motståndare fick kämpa sig igenom.
7: Och kommer spelare kunna få välja tematisk musik (med tillhörande kyrkorgel att sätta ut) som spelas när andra spelar äntrar ens slott? Och möjliga ljudeffekter så som skratt och spökljud som olika teman. Kanske även mindre animationer så som råttor och spindlar som ränner över valda golv och facklor som kastar spöklika skuggor? Vore ohyggligt kul att få skapa ens perfekta spöklika slott att bjuda in sina vänner och ovänner till.
8: Finns det planer för spelstyrd diplomati mellan de olika klanerna om så önskas? (Tex, skulle två klaner kunna ingå en allians så att de inte råkar skada varandra i strid mot annat? Kan en klan betala en annan klan en efterfrågad peng för "beskydd", vilket gör att den betalda klanen ej kan anfalla den betalande klanen så länge "beskyddet" består? osv)

Medlem

Som det är nu så är karaktären låst till save'et/servern. Om t.ex. personen som har save'et/servern helt plötsligt slutar så försvinner ens karaktär i och med det.

Kommer man kunna spela på samma karaktär på flera servrar, d.v.s. likt Valheim (och andra spel som t.ex. Diablo) där karaktären är fristående och har möjlighet att joina olika servrar och grupper. Det vore mycket roligare så.

Medlem

Jag ser att ni lyckats med ett fantastiskt spel och det är just ea, men ett av mina största problem är att jag skulle vilja ha mer stats att flytta runt på min utrustning, exempelvis melee crit och magisk crit, ett exempel är att ha vissa kompenenter gör att melee set, ett magiskt, ett mellan.

Och att dessa attributer ökar ju bättre gear du får.

Fråga 2, det känns som att ha en till ability antingen på vapen eller spell, hade gjort spelet mycket härligare, och en fråga som är väldigt viktig i längden och balansen och nöjet i denna går hand i hand med problemet jag märker i spelet som syns i fråga 1 då dom går hand i hand.

Varför är alla förmågor "magiska"

varför ser vi inte exempelvis heartstrike vara en physisk skada?
Varför detta är viktigt är för just nu domineras allt allt slåss på avstånd med pokes med 2-10% som är fysisk skada, detta känns inte korrekt.

Mvh FuzioN

1
Skriv svar