Veckans fråga: Vad är det klassiska gamingskägget?

Robot
Veckans fråga: Vad är det klassiska gamingskägget?

Ett respektabelt skägg är på modet, men finns någon skäggstil som är mer gaming än andra och vad föredrar FZ?


Gnällkuk

Garibaldi så klart, eller som jag kallar det - Unix-skägg.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skägg.
10 Chambers

Det känns ju som standard-male 1A har rakad skalle med skäggstubb. Shepard, PUBG, osv. Men jag är glad att vi lever i en tid då skägg i spel äntligen börjar se bra ut. Arthur Morgans frontier-buske ❤️


signatur
Medlem

Neckbeard. ☺️


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Neckbeard. ☺️

Skulle också säga neckbeard ^^

Medlem

Neckbeard 100%.

Medlem

Hör jag gamingskägg tänker jag tyvärr på ett glest, spretigt och ovårdat skägg.

Medlem

Själva stylingen är inte det viktiga. Det viktiga är att skägget dryper av Jolt-Cola.

Medlem
Skrivet av perihelion74:

Själva stylingen är inte det viktiga. Det viktiga är att skägget dryper av Jolt-Cola.

Mmm, klassikern. The flavour saver.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Inaktiv
Skrivet av Pjotor:

Mmm, klassikern. The flavour saver.

På samma sätt som Steve Carells skägg dryypte av skäggolja så ska gamers drypa av jolt, doritosmulor och sorg.

Källa: https://mobile.twitter.com/sinmck/status/704130529449418752/p...

Inaktiv

Jag förstår delvis att detta inte är frågan men vill ändå slå fast att Calles skägg gett störst utslag på richterskalan när det kommer till ryck i undertecknads baguette.

Medlem

Garibaldi är nog det jag själv har. Läste en blogg om skägg för länge sen där någon delade in det i tre stilar helt baserade på längd.

Kort = Business skägg
Långt = Doom metal/stoner rock skägg
Allt där emellan = Linuxprogrammerar skägg

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av anon_119148:

Jag förstår delvis att detta inte är frågan men vill ändå slå fast att Calles skägg gett störst utslag på richterskalan när det kommer till ryck i undertecknads baguette.

Oh lawd! Daniels är verkligen att skämta bort heller.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Oh lawd! Daniels är verkligen att skämta bort heller.

Nej verkligen inte, skönt att ni hade goda smaken att hitta en ersättare med starkt skägg.

För övrigt grym bild till artikeln med Doom(?) i bakgrunden.

Medlem

Alla äkta PC Gamers vet ju att gamle Tveskägg är det enda rätta !

Medlem

Ovårdat/ej trimmat - the bum beard

Medlem

Skulle verkligen behöva något att trimma mitt skägg med ... kanske skulle prova något sånt

Bara börja spara ihop, efter ett läckande badrum, 2 trasiga markiser och säkert något mer som går sönder i sommer

Medlem

Cleanshave ofc, annars har man ingen nytta av en splirrans rakapparat

Medlem

Vetelängden/fikabrödet; när man flätat samman skägget med brösthåret.

Det är sen gammalt.

Medlem
Skrivet av Decado:

Alla äkta PC Gamers vet ju att gamle Tveskägg är det enda rätta !

<3

Medlem

Clean Shaven eller Stubble!

Medlem

Stubb och ett fullt skägg är det klassiska gamerskägget. Tänker spontant på Sam Fisher i Splinter Cell.

Medlem

Tog stubble som substitut för fjortisfjun som många gamers verkar ha långt in i 30-års åldern. Om man inte talar multiplayerlobby, då är nog ”toothbrush” vanligast.

Medlem

Helt otroligt att ingen har laddat upp sitt egna skägg i en skägg diskussion speciellt med den nya bildfunktionen.

Medlem
Skrivet av robbis:

Helt otroligt att ingen har laddat upp sitt egna skägg i en skägg diskussion speciellt med den nya bildfunktionen.

<Uppladdad bildlänk>

Brukar inte tycka att långskägg ser bra ut, men du passar riktigt bra i det! Får se om man vågar ladda upp sitt eget.

Medlem
Skrivet av anon_328705:

Brukar inte tycka att långskägg ser bra ut, men du passar riktigt bra i det! Får se om man vågar ladda upp sitt eget.

Nu är det till och med ostylat ute på terrassen i solen efter några öl.

Medlem
Skrivet av robbis:

Nu är det till och med ostylat ute på terrassen i solen efter några öl.

Härligt med sol. Här är det 19 grader! Kör stubb, stylat hår och solbrillor. 😎

Medlem
Skrivet av anon_328705:

Härligt med sol. Här är det 19 grader! Kör stubb, stylat hår och solbrillor. 😎

Mm riktigt Nice väder. Spelandet blir lidande när det är så här då man inte vill vara inne

Medlem
Skrivet av EldonMusk:

Jag som transkvinna anser denna tråd en aning transfobisk. Ngl.

Finns ju kvinnor med skägg oxå. Riktigt hett

Medlem

Har en sämre mustasch, men vet inte hur gameing den är.

12
Skriv svar