Obi-Wan Kenobi

Moderator | Testpilot
Skrivet av Ronzem:

Helt OK. Lite fundersamma scener och grejer dock. Dock jävligt besviken över att den torra batmanparkoursithbruden dödade den mest intressanta karaktären direkt...

Han är inte död. Du behöver inte oroa dig. Han lever i Rebels-serien som tas vid efter detta.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Har man inte mycket mer att säga än "Det var en kvinna med i serien som är mörkhyad. Woke och dåligt" behöver man egentligen inte skriva något överhuvudtaget.

Jag tyckte inte om henne heller. Men det handlar om skådespeleriet och att hon kändes väldigt endimensionell.

ja det var ett finare sätt att skriva det på

Medlem

Tittat på de två första avsnitten.
Kan ju direkt säga att denna serien verkar iaf "ha något" till skillnad mot Boba Fett serien, som var så dålig att den var som bäst när Boba inte ens var med (Mando-avsnitten).

Vet dock inte om McGregor blivit sämre på att skådespela eller om den är regin som fallerar... tycker att han låter mer högfärdig än någonsin och ibland t.o.m "frånvarande" i vissa scener.

Medlem

Serien blir bara bättre och bättre. Kanske för att den spelar lite säkrare nostalgi-kort än de Boba Fett och Mandalorian. 🤔

Medlem

Nu i avsnitt 3 börjar ju serien komma igång på allvar! Eller för att citera en ökänd Sith-lord: ”This is where the fun begins!”

Fy fan vad jag fanboyade hårt ikväll.

Och ni som tyckte serien var för barnslig förra veckan, vad säger ni nu?


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Jag tycker tvärtom, tredje avsnittet fick mig att undra varför serien avskyr sin egen huvudkaraktär så mycket. Hoppas på förbättring men håller förväntningarna under kontroll för resterande avsnitt.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Han är inte död. Du behöver inte oroa dig. Han lever i Rebels-serien som tas vid efter detta.

Rupert Friend som spelar the Grand Inquisitor är listad på imdb att vara med i fem avsnitt i serien.

Men efter tre avsnitt och tre kvar är serien ganska meh. Lite bättre än TBoBF man fortfarande meh. Hoppas Andor blir bättre.

Medlem
Skrivet av Arzei:

Jag tycker tvärtom, tredje avsnittet fick mig att undra varför serien avskyr sin egen huvudkaraktär så mycket. Hoppas på förbättring men håller förväntningarna under kontroll för resterande avsnitt.

Jag tror det lägger grunden för ett riktigt bra avslut på säsongen.

Obi-Wan var chanslös ikväll, men av förklarliga orsaker. Han har inte använt Kraften eller ens svingat ljussabel på tio år, och plötsligt jagas han av galaxens starkaste monster med samma skräckinjagande närvaro som en korsning mellan Hitler och Mårran. Som han dessutom har sett växa upp och stridit tillsammans med. Vem som helst skulle skita på sig i samma sits.

Vår käre Obi-Wan är förkrossad och på sin absoluta botten just nu. Men jag är helt säker på att han kommer att drabba samman med Vader igen innan säsongen är slut, och då är han bättre förberedd.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Än så länge är det i samma klass som Book Of Boba Fett, skräp. Hoppades verkligen på denna serie, kanske blir bättre senare förhoppningsvis.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

På vilket sätt var de mer barnsliga än vad vi får i original och preque-trilogierna?

Skrivet av Johan Lorentzon:

Fast Lucas gjorde ju saker barnsliga redan innan Disney. Om vi bortser från Jar-Jar Bings och hur Anakin "råkade" förstöra sköldgeneratiorn i slutet av Episode 1 så ska vi inte glömma Ewokerna och C3PO. Det har alltid varit en barnslighet och lekfullhet i SW.

Håller inte med om att original serien var barnslig, Ewokerna ser väl lite gulliga ut men det har nog mer med att göra filmen är 40 år gammal. De blir trots allt slaktade också i samma veva. Lekfullheten har alltid varit där dock.

När Leia blev jagad av prisjägarna påminde det mig om när jag låtsas jagar min 4- åring här hemma så det fick mig lite ur stämning , men nu efter ep 3 verkar serien komma igång!

Dagens avsnitt var väldigt bra! Gillar serien skarpt,


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Frilansare

HERREGUD vad dålig scenen där

rymdisarna jagar baby Leia var. Hahaha! Vad fan hände där? Sen fortsätter det i samma anda.

Herregud! Kan vara det värsta jag har sett på 20 år?

Testpilot

Veckans avsnitt var verkligen segt. Klassiskt mittenavsnitt.

12
Skriv svar