Diablo Immortal - Val av server + allmänt snack

Medlem

Game breaking bugg på PC ibland då man helt enkelt inte kan varken loota eller attackera/använda skills.

Verkar uppstå både med tangentbord + mus och handkontroll.

Finns tråd på officiella forumet: https://us.forums.blizzard.com/en/blizzard/t/game-breaking-bu...

Någon mer?

Tycker spelet är rätt kul men extremt frustrerande bugg detta. Verkar hända mer och mer frekvent dessutom.

Medlem

Finns det några planer att öppna upp en till clan för oss medlemmar? Levla upp för att öppna upp claner och märkte då att fz clanen var full

Geeks Gaming
Skrivet av r4v3nl0rd:

Game breaking bugg på PC ibland då man helt enkelt inte kan varken loota eller attackera/använda skills.

Verkar uppstå både med tangentbord + mus och handkontroll.

Finns tråd på officiella forumet: https://us.forums.blizzard.com/en/blizzard/t/game-breaking-bu...

Någon mer?

Tycker spelet är rätt kul men extremt frustrerande bugg detta. Verkar hända mer och mer frekvent dessutom.

Illa illa. Är det enbart med wizard/spells (läste inte hela tråden) eller andra karaktärer med?

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Illa illa. Är det enbart med wizard/spells (läste inte hela tråden) eller andra karaktärer med?

Verkar vara alla. Jag kör Barb.

Tycks hända när man button mashar sina skills osv, något man tenderar att göra i dessa spel. Spelar nu och försöker ta det lite mer "försiktigt", än så länge bara hänt en gång.

Medlem
Skrivet av Bergstr0m:

Finns det några planer att öppna upp en till clan för oss medlemmar? Levla upp för att öppna upp claner och märkte då att fz clanen var full

Märkte samma sak för ett par dagar sedan.

Tagit mig till level 41 nu utan clan i väntan på en ledig plats i fragzone 😱


signatur

Rastaration @ PSN & Twitch

Medlem

Det är en known bug som dom är medvetna om. Samma på mobil, att vanlig attack inte funkar som den ska ibland


signatur

1# FZ Troll

Medlem

Också varit med om denna bug en gång (PC). Enormt störande

Medlem

Händer speciellt om du trycker "för snabbt" på många knappar.
Sjukt jobbigt och makt den flera gånger. Vanligaste med tangentbord då jag byter mycket mellan WASD. Fungerar dock generellt bättre att spela med handkontroll ändå, men är riktigt illa att det ens kan hända


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem

Vem sköter invite i klan delen. SirZapfher önskar gå med

Medlem
Skrivet av MathiasCh:

Vem sköter invite i klan delen. SirZapfher önskar gå med

klanen är tyvärr full skulle också vilja ha en invite. Är Max 100 personer i en klan. Man kanske kan göra ytterligare en klan

Ahhrgh, jag ser att där finns platser i klanen med jämna mellanrum, typ nu, men får inte komma in i värmen. Looten är inte med mig förrän jag är med.

Medlem

Tjena!
Skickade en förfrågan att joina igår. Jag går gärna med när det blir plats.
Eller går det att fixa en till klan?
Mitt namn ingame Thelizno

Medlem

Kan vi inte bara skapa en till klan? Vem är först på bollen? Annars kan jag skapa en ikväll om det är okej.

Medlem
Skrivet av ichirin:

Angående beskyllningar om tunga p2w-fasoner, kolla upp Wudijo på youtube. Kör helt free to play, solo och hade igår överlägset bästa Challenge rift rankingen på sin server. Laddade även upp en 17-0 battleground win med samma karaktär nyligen

Man bör ju även vara väldigt duktig på spelet då, men sen kan man få märkliga fel som ironiskt kan tolkas som att man betalar för lite My F2P Account got SUSPENDED - The Diablo Immortal F2P Journey https://youtu.be/zdxVVClg_TY

PvP kan man ju fetglömma om man inte har en miljon över eller är en Wudijo, Raxxanterax har en del åskter:
Diablo Immortal Pay to Win Whale Destroys us in PvP https://youtu.be/Zdz4JOAR8pE

Allmänt snack:
Spelet i sig är ju trevligt till en början, det är som att det står en trevlig knarklangare i varje gatukorsning som försöker sälja droger(Eternal Orbs) som gör dig beroende, ett perfekt spel för personer med OCD – Tvångssyndrom eller utnyttjar det klassiska "The Fear of Missing Out" och det bästa är då att inte betygsätta spelet första timmen man spelat samtidigt som lockelsen att betala redan innan det finns där.

MrLlamaSC, som ironiskt sett har ett stort community och inte har några som helst problem att hitta allt trevligt i ett spel som D2R har provat detta och det han säger efter att ha dödat Skeleton King vid lvl 17 är att, det känns moraliskt motbjudande att när man dödar en boss, då bjuds man in att betala för loot som belöning för att man spelar ett spel Han fortsätter sedan att spela för att utvärdera läget, och det spelet lär en är genom sina uppdrag att vilja betala för att lyckas bättre, 50 minuters genomgång av vad DI handlar om:
Goodbye Diablo Immortal - The Psychology of F2P https://youtu.be/APKU_vBuljE

Eller YongYea, Diablo Immortal Review Bombed, Blizzard's Predatory Pay-To-Win Loot Boxes & MTX Disgusts Players https://youtu.be/rt79PX04Ml4
Man kan ju säga att ekonomi har alltid funnits vid sidan av populära spel men DI verkar vara uppbyggt på att man ska spendera pengar istället för att njuta av ett bra spel. Det är som att man skulle se en film där det är reklam var 10 minut, det är reklamen som är filmen och filmen är inte det viktiga.

Medlem
Skrivet av I am Grööt:

Kan vi inte bara skapa en till klan? Vem är först på bollen? Annars kan jag skapa en ikväll om det är okej.

Kör verkar vara många som inte hann med att gå med i första clanen.

Är väl ingen som säger emot om vi startar en till?

Medlem
Skrivet av Hajfena:

Man kan ju säga att ekonomi har alltid funnits vid sidan av populära spel men DI verkar vara uppbyggt på att man ska spendera pengar istället för att njuta av ett bra spel. Det är som att man skulle se en film där det är reklam var 10 minut, det är reklamen som är filmen och filmen är inte det viktiga.

Ett mycket bra inlägg. Sorry att jag inte citerade hela, men just detta är det som jag ser som största hotet mot spelindustrin som helhet, oavsett plattform. Mycket bra formulerat


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem
Skrivet av Hajfena:

Man bör ju även vara väldigt duktig på spelet då, men sen kan man få märkliga fel som ironiskt kan tolkas som att man betalar för lite My F2P Account got SUSPENDED - The Diablo Immortal F2P Journey https://youtu.be/zdxVVClg_TY

PvP kan man ju fetglömma om man inte har en miljon över eller är en Wudijo, Raxxanterax har en del åskter:
Diablo Immortal Pay to Win Whale Destroys us in PvP https://youtu.be/Zdz4JOAR8pE

Allmänt snack:
Spelet i sig är ju trevligt till en början, det är som att det står en trevlig knarklangare i varje gatukorsning som försöker sälja droger(Eternal Orbs) som gör dig beroende, ett perfekt spel för personer med OCD – Tvångssyndrom eller utnyttjar det klassiska "The Fear of Missing Out" och det bästa är då att inte betygsätta spelet första timmen man spelat samtidigt som lockelsen att betala redan innan det finns där.

MrLlamaSC, som ironiskt sett har ett stort community och inte har några som helst problem att hitta allt trevligt i ett spel som D2R har provat detta och det han säger efter att ha dödat Skeleton King vid lvl 17 är att, det känns moraliskt motbjudande att när man dödar en boss, då bjuds man in att betala för loot som belöning för att man spelar ett spel Han fortsätter sedan att spela för att utvärdera läget, och det spelet lär en är genom sina uppdrag att vilja betala för att lyckas bättre, 50 minuters genomgång av vad DI handlar om:
Goodbye Diablo Immortal - The Psychology of F2P https://youtu.be/APKU_vBuljE

Eller YongYea, Diablo Immortal Review Bombed, Blizzard's Predatory Pay-To-Win Loot Boxes & MTX Disgusts Players https://youtu.be/rt79PX04Ml4
Man kan ju säga att ekonomi har alltid funnits vid sidan av populära spel men DI verkar vara uppbyggt på att man ska spendera pengar istället för att njuta av ett bra spel. Det är som att man skulle se en film där det är reklam var 10 minut, det är reklamen som är filmen och filmen är inte det viktiga.

Har precis blivit level 38 och inte betalat en krona men jäklar vad de har förstört ett spel som under detta skal av skit är riktigt roligt och välgjort. Kommer köra klart storyn sen blir det att avinstallera direkt. Problemet är inte att det utvecklats för mobiler i första hand, utan att man här försöker utnyttja folks kärlek för varumärket att betala mer för något som borde vara inkluderat. Hade gärna köpt spelet till fullpris och fått allt "content" än att de smockat in dessa konstiga betalmodeller. Går tillbaka till D3 på switchen efter detta.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Har kört det lite men blev att avinstallera. Detta är det värsta fallet av P2W i ett spel jag har kört tyvärr. Sen får man konstant påminnelser att man borde spendera pengar hela tiden man spelar. Sorligt att det är såhär spelindustrin ser ut idag, att det inte går ut på att göra bra underhållande spel utan bara system för att utnyttja sin spelarbas så mycket som möjligt. Hoppas detta beteendet inom industrin kommer granskas av EU någon gång och lagar emot det etableras.

Medlem

Tycker att det är ett helt okej mobilspel om man tar det för vad det är.

Om jag ska spela djävulens advokat för en stund och inkludera lite av det jag tagit till mig av vad mina bekanta tycker verkar det finnas två uppenbara läger av spelare i Diablo Immortal; de som vill ha ett nytt mobilspel att spela och de som vill ha ett nytt Diablo. Samtliga av oss som vill ha ett mobilspel att bryta av Candy Crush och Archero med är mer än nöjda medan en majoritet av PC-spelarna surar, åtminstone i min bekantskapskrets.

Det man inte får glömma är att Blizzard uttryckligen sa vid utannonseringen att ingen PC-version fanns planerad och det tycks mig nu som att de nu helt enkelt har släppt ett mobilspel på PCn och att ett stort antal spelare av förklarliga skäl inte är helt nöjda med detta. Frågan är vad som blivit fel, om och var förväntningarna har stigit till någonting som inte utlovats. Nu har jag givetvis ingen rätt att förklara för någon annan hur denne bör avnjuta detta spel, eller någon annan produkt, men jag själv har spelat sedan releasedagen utan att vara l30 än, av den enkla anledningen att jag endast spelat på WC på jobb eller en kort stund i sängen innan jag somnar. För detta ändamål upplever jag att spelet är perfekt.

Min känsla är att det är ett typiskt mobilspel, med alla deras tillkortakommanden och möjligheter att spendera extra pengar, som fansen tjatade till sig att få släppt på PC. Något Blizzard till synes gjort utan att kompromissa med deras initiala vision för vad spelet ska vara, och inte vara.

Hade detta släppts till samtliga konsoler och PC och kallats för 'Diablo 4' hade jag blivit mäkta besviken. Nu tycker jag att det är ett ganska trevligt sätt att förlänga toapausen.

Medlem

Gick från Do you guys not have phones till Do you guys not have bank accounts. 🤣 DI är så p2w att det blir patetiskt.

Medlem
Skrivet av Jaxz:

Hur många timmar per dag lägger han på spelet?

Måste lägga säkert 30+ timmar per dag som F2P spelare. Detta är vidrig spel…

Medlem

Kostar tydligen ca $100,000 att få bästa utrustningen i spelet. Eller om man vill gå F2P vägen så tar det ca 10 års spelande.

Källa:
https://metro.co.uk/2022/06/06/diablo-immortal-cost-80000-or-...

Medlem
Skrivet av Veonz:

Kostar tydligen ca $100,000 att få bästa utrustningen i spelet. Eller om man vill gå F2P vägen så tar det ca 10 års spelande.

Källa:
https://metro.co.uk/2022/06/06/diablo-immortal-cost-80000-or-...

Får väl ta de lite för det är också, kan spela för det är skoj så gör jag

Gnällkuk

Vad tror ni planen är här egentligen? Vi har alla sett och läst om hur mycket pengar gör skillnad och hur spelare konstant uppmanas att köpa saker. Nuvarande modell känns orimlig, men cynikern i mig undrar om även detta är planen... börja med att få in spelare med småköp och när de sen blir mer avskräckta av den stigande kurvan, sänka priserna för att framstå som good guy och få folk att ändra åsikt kring summan de spenderar?

Nuvarande modell tror jag inte kommer vara framgångsrik på sikt, däremot är jag säker på att vi kommer läsa rubriker om miljontals spelare och enorma summor spenderade.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Geeks Gaming
Skrivet av Ugly_Bob:

Frågan är vad som blivit fel, om och var förväntningarna har stigit till någonting som inte utlovats.

Nu citerar jag bara denna lilla biten i ett för övrigt välformulerat inlägg.

Misstaget som blizzard (och andra) gör/gjort är ju att man inte berättar hela sanningen, inte är transparenta och ärliga med sina intentioner.

Man ”lovar” att man inte kan köpa gear, vilket kan tolkas att man var ärliga men inte berättade hela bilden.
Man säger att det kommer till pc men glömmer att berätta att det inte är en ren pc-version, osv osv.

Det kan nog upplevas som oärligt/bedrägligt och då börjar man ifrågasätta företaget faktiska värderingar och intentioner 🤷‍♂️

Medlem
Skrivet av I am Grööt:

Kan vi inte bara skapa en till klan? Vem är först på bollen? Annars kan jag skapa en ikväll om det är okej.

Hur går det för herrn?


signatur

Rastaration @ PSN & Twitch

Medlem

Förstår inte p2w-skriken, jag har inte sett en enda "köööööp!!!"-ruta förutom om jag manuellt öppnar store. Inga popups i spelet eller liknande alls, så jag njuter av ett gratis mobilt Diablo utan problem. Jag önskar bara att jag kunde stänga av andra spelare helt då jag inte har något intresse av att se random spelare springa runt överallt, det är bara störigt.

Medlem

Så funkar inte skiten på min Samsung. Hahaha!

Geeks Gaming
Skrivet av Disfear:

Så funkar inte skiten på min Samsung. Hahaha!

Nej vad tråkigt! Vilken modell är det?

Medlem
Skrivet av Veonz:

Kostar tydligen ca $100,000 att få bästa utrustningen i spelet. Eller om man vill gå F2P vägen så tar det ca 10 års spelande.

Källa:
https://metro.co.uk/2022/06/06/diablo-immortal-cost-80000-or-...

10 års spelande för bästa gearet låter sjukt lite för att vara Diablo

Skriv svar